וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצרת חברתית: החקלאים תרמו כ-26 אלף טון של פירות וירקות לנזקקים

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 15:55

ענף החקלאות מתמודד כבר שנים עם אתגרים כמו משבר האקלים שמשפיע על תנאי הגידול, המחסור בכוח אדם ופתיחת שוק הפירות והירקות ליבוא. כל אלו, לא מנעו מהם לתרום לנזקקים 26,450 טון של עודפי תוצרת טרייה השנה. לקראת חג השבועות מסכם 'לקט ישראל' את שיתוף הפעולה עם הענף

החקלאים תורמים למשפחות נזקקות על אף האתגרים בענף. אמיר יעקב,
תוצרת חברתית: החקלאים תרמו השנה 26 אלף טון של פירות וירקות לנזקקים/אמיר יעקב

ענף החקלאות בישראל, מתמודד כבר שנים עם שלל אתגרים שמקשים עליהם והופכים את תהליכי הגידול למסורבלים יותר ורווחיים פחות.

האתגרים עמדו בפניהם כוללים את משבר האקלים שמשפיע על התנאי לגידול, המחסור בכוח האדם ופתיחת שוק הפירות והירקות ליבוא שהביאה להגדלת ההיצע ותחרות על כיסו של הצרכן.

על אף הפגיעה הישירה בענף החקלאות וביכולת של החקלאים והחקלאיות הישראליים להרוויח את לחמם ולהמשיך להחזיק את הענף בכבוד, חקלאים רבים בוחרים בדרך של נתינה כשהם תורמים את התוצרת החקלאית העודפת שלהם לאוכלוסיות נזקקות באמצעות ארגון הצלת המזון הלאומי "לקט ישראל".

ירקות אורגניים. ShutterStock
ישירות מהחקלאים: על אף הפגיעה הישירה בענף, בחרו מגדלים רבים בדרך הנתינה/ShutterStock

בשנה החולפת נתרמו 26,450 טונות של עודפי פירות וירקות טריים ומזינים שהועברו ל-234,000 נתמכים מידי שבוע.

במהלך השנה האחרונה הצטרפו 290 חקלאים חדשים לעבודה עם ארגון לקט ישראל, זאת בנוסף ל-754 החקלאים אשר בוחרים לתרום את התוצרת החקלאית העודפת למאות אלפי נתמכים בכל רחבי הארץ.

החקלאים, בין אם מדובר במשקים פרטיים או משקים קיבוציים משותפים, מגיעים מכל אזורי הארץ מרמת הגולן ועד הערבה: 303 חקלאים אשר עובדים עם הארגון מגיעים מדרום הארץ, 271 חקלאים ממרכז הארץ וכן, 192 חקלאים מהצפון. החקלאי הוותיק ביותר הוא מתי ניצן, בן 90 ממושב רשפון המגדל ירקות, הדרים ועצי אבוקדו ותורם לארגון כבר למעלה מעשור.

בין עודפי הגידול הנפוצים שנאספו בשנה האחרונה: 1470 טון של קלמנטינה, 1090 טון לימונים, 790 טון של תפוחי אדמה, 766 טון סלקים ו- 715 טון של תפוזים.

אורן סבח, חקלאי דור שלישי ממושב אחיטוב המגדל מלפפונים מספר: "אנו לא תמיד רואים את הנזקקים ולכן קשה לנו להבין כמה מחסור ורעב קיים במדינה. "לקט ישראל' משמש עבורי כתמונת מראה למצב הסוציואקונומי בישראל, כל שנה עולה הדרישה לכמות גדולה יותר של ירקות שהם מוצר צריכה בסיסי שצריך להיות בכל בבית, גם במשפחות נזקקות. אני מודה ללקט על האפשרות לתרום ולסייע למי שזקוק".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
גידי כרוך, מנכ"ל לקט ישראל. תומס סולינסקי,
גידי כרוך, מנכ"ל לקט ישראל: "חשיבות עליונה לשיתוף הפעולה עם החקלאים"/תומס סולינסקי

גידי כרוך, מנכ"ל לקט ישראל: "אנו רואים חשיבות עליונה בשיתוף הפעולה המשמעותי עם החקלאים, תורמי המזון הגדולים ביותר בישראל.

על אף ההתמודדויות עם האתגרים הרבים בענף החקלאות, זאת לצד פתיחת השמיים לייבוא של ירקות ופירות מחו"ל, גם בשנה זו החקלאים בוחרים לפתוח את ליבם ולתרום תוצרת טרייה המזינה כ-234,000 נתמכים מדי שבוע.

החשיבות של הירקות והפירות לאנשים אלו, בנוסף לתזונה, היא גם בריאותית וגם התחושה שיש מי שחושב עליהם ודואג להם. חג שבועות שמח לכל עם ישראל".

לקט ישראל, ארגון הצלת המזון הלאומי המציין השנה 20 שנים של פעילות, מפעיל מערך לוגיסטי רחב הכולל 27 משאיות וכן צוותי עובדים המגיעים לפרדסים ולשטחים של החקלאים, קוטפים ואוספים את התוצרת החקלאית העודפת ומעבירים אותה למרכז הלוגיסטי למיון ואריזה ומשם לכ-30 עמותות ובתי תמחוי המעבירות לנזקקים מכל רחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully