וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתב לא תמכור את מניות חברת הכבלים הממוזגת לגורם חיצוני

ערן גבאי

6.3.2003 / 12:22

בעבר התקיימו שיחות עם אייפקס ושמרוק בנוגע למכירה; בנק הפועלים מוגבל במתן אשראי לכבלים בשל החזקת משפחת דנקנר בו ובמתב

מתב לא תמכור מניות של חברת הכבלים הממוזגת לגורם חיצוני, כך טוען בכיר בחברות הכבלים. אותו בכיר מציין כי ייתכן שמכירה עתידית של החזקות דנקנר השקעות בכבלים תיעשה רק באמצעות מכירת נתח ממניות מתב.

אם ייחתם הסדר המימון המתגבש בכבלים, מתב צפויה להחזיק ב-49% ממניות חברת הכבלים הממוזגת, ולהקשות עוד יותר על קבלת אשראי עתידי מבנק הפועלים בשל בעיית "איש קשור".

בעיית "איש קשור" מגבילה את בנק הפועלים במתן אשראי לחברת הכבלים הממוזגת בשל ההחזקה של משפחת דנקנר בכ-11% ממניות הבנק, לצד החזקה בכ-48% ממתב.

לטענת הבכיר, עוד בטרם השינוי בהסדר - כשמתב אמורה היתה להחזיק ב-26% ממניות חברת הכבלים הממוזגת - בעיית איש קשור מנעה הסדר אשראי עתידי מהפועלים לחברת הכבלים הממוזגת, ועל כן הגדלת ההחזקה של קבוצת דנקנר השקעות באמצעות מתב ל-49% ממניות החברה הממוזגת לא מחריפה את הבעיה.

בכל מקרה, ההערכות הן כי אם תרכוש מתב 23% נוספים ממניות חברת הכבלים הממוזגת תמורת 70 מיליון דולר ותגיע להחזקה של 49% מחברת הכבלים הממוזגת, היא תידרש לבצע מכירה במניות מתב כדי לאפשר את הסכם האשראי.

בחודשים האחרונים התקיימו דיונים בין דנקנר השקעות לבין הקבוצות אייפקס ושמרוק למכירה של 25% ממניות דנקנר השקעות במתב. מטרת השיחות היתה לגבש הסדר, על פיו יזרימו אייפקס ושמרוק כסף למתב כנגד הקצאת מניות פרטית, וירכשו באמצעות מתב חלק ממניות תבל בחברת הכבלים הממוזגת. השיחות עלו על שרטון וככל הידוע הוקפאו.

הגדלת ההחזקה של מתב בחברה הממוזגת ל-49% תדלל את דסק"ש להחזקה של 19% בחברה. בעבר היתה כוונה בקרב בעלי המניות בכבלים להשוות ביניהם את נתחי ההחזקה בחברה הממוזגת.

השווי על פיו עשויה מתב לרכוש את 23% הנוספים ממניות תבל בחברה הממוזגת - 70 מיליון דולר - משקף לחברה הממוזגת שווי של כ-300 מיליון דולר אחרי חוב, ושווי מנוי של כ-1,400 דולר. הבנקים הקטנים שהלוו כסף למתב - אגוד והמזרחי - מתנגדים להסדר המתגבש להתאמת החובות בין חברות הכבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully