וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מנכ"ל בנק הפועלים יפוטר?

אמיר טייג

6.4.2003 / 10:44

אלי יונס בתגובה: "תוך שעות ספורות אביא את הדבר על תיקונו"; מקורבים: מרבית בעלי השליטה מגלים אי שביעות רצון מתפקודו של יונס


"לא נתתי דעתי לנושא, אני מודע לפרסומים אך עסוק מאוד הבוקר בעניין הבנק. תוך שעות ספורות אתפנה ואביא את הדבר על תיקונו". כך אומר היום ל-TheMarker מנכ"ל בנק הפועלים, אלי יונס בתגובה לפרסומים כי בעלי השליטה בבנק פועלים להדחתו. יונס סירב להתייחס ישירות למהלך שכזה או לפרסומים כי הוא שוקל את הפרישה.

גם דוברת בנק הפועלים מסרבת להגיב על הפרסומים לפיהם נשקלים פיטורי המנכ"ל. מניית בנק הפועלים ( פעלים: ת"א) עולה כעת ב-1% - יותר ממדד המעו"ף, שעולה ב-0.3% בלבד.

הערכות הן כי מרבית בעלי המניות בנק הפועלים, הכוללים את משפחת אריסון דנקנר וקבוצת משקיעים אמריקאים, מגלים חוסר שביעות רצון עם תפקודו את יונס כמנכ"ל הבנק. שני גורמים עיקריים עומדים בין יונס ובין בעלי השליטה: נושא ההפרשות החדות שרשם הבנק ברבעון הרביעי - על פי דרישת המנכ"ל, והוויתורים שעשו בעלי השליטה להסתדרות בנוגע לפיטורי העובדים, בניגוד לדעתו של יונס.

יונס, אשר נכנס לתפקידו לפני כשנה, נקט בדרך אותה ראה לנכונה, בניגוד לעמדת בעלי המניות - כך מעריכים מקורבים. פיטורי העובדים הנרחבים אשר הביא ליישום, עוררו את התנגדותה הנחרצת של ההסתדרות והביאו למאבק עיקש מול בעלת השליטה בנק, שרי אריסון. בעקבות לחץ זה, ומסע יחסי הציבור הלוחמני, השיגה ההסתדרות פשרה עם בנק הפועלים, ומספר המפוטרים הורד מ-900 ל-793 בלבד. סיכום זה נעשה, ככל הנראה, בין בעלי השליטה ובין ההסתדרות, תוך התנגדות נחרצת של יונס לסיכום זה.

חילוקי דעות נוספים נסבו סביב גודל ההפרשות לחובות מסופקים. יונס גרס כי יש לנקות את האורוות ולרשום הפרשות גבוהות על מנת לשמור על דיווח שמרני יותר. דעתו של יונס נתקבלה לבסוף, וברבעון הרביעי הפריש הבנק כ-2 מיליארד שקל והשלים בכך הפרשה של 3.3 מיליארד שקל בכל שנת 2002.

הפרשה חריגה זו הביאה את בנק הפועלים להפסד של רבעוני ראשון זה יותר מעשור. מנגד, בעלי השליטה סברו כי יש לרשום הפרשות נמוכות יותר, כפי שהפרישו שאר הבנקים. הפרשה חריגה זו מנעה מהבנק גידול בהון העצמי, ובכך מנעה חלוקת דיווידנד הנחוץ לבעלי השליטה על מנת לעמוד בהתחייבויות שלהם מול הבנקים.

גורמים מקורבים לנושא מסרו כי כבר יותר מחודש מנהלים חילוקי הדעות בין בעלי השליטה ובין יונס והדבר אינו חדש. הגורם המקורב טוען כי בעלי השליטה חיפשו מנכ"ל אשר יעשה את דברים ויונס התגלה מנכ"ל דומיננטי מידי. עוד מוסרים הגורמים כי קיימים יחסית לא נעימים בין שי טלמון, המשנה למנכ"ל, ובין יונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully