וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח של תקווה: טכנולוגיות להבים עומדת למכירה

24.5.2023 / 16:54

חברת האם של המפעל "פראט אנד ויטני", אחת מיצרניות מנועי הסילון הגדולות בעולם, התכוונה לסגור את שעריו לצמיתות וכעת שעתה לפניות העובדים וההסתדרות. ארנון בר דוד: "המדינה נכנסה לתמונה עם השר גלנט. נקווה לטוב"

מפעל טכנולוגיית להבים תפן BTL. גיל אליהו, הארץ
מפעל טכנולוגיית להבים/הארץ, גיל אליהו

תקווה לעובדי מפעל טכנולוגיית להבים בנהריה, העומד בפני סגירה ופיטורי 900 מעובדי הגליל. חברת האם, "פראט אנד ויטני", אחת מיצרניות מנועי הסילון הגדולות בעולם, שהתכוונה לסגור את שעריו לצמיתות ולהעתיק את פעילותו במלואה לארה"ב, והתעקשה שלא למכור אותו, שעתה לפניית העובדים וההסתדרות ושמה אותה על המדף.

שלוש חברות, מתוך חמש שגילו בה עניין, החלו את תהליך בדיקת הנאותות. נציגי הקרנות "פימי" ו"פורטיסימו" הישראליות, כבר ערכו ביקורים במפעל כדי להתרשם מפעילותו מקרוב ,ובימים אלה ממש, מסיירים שם נציגי חברת AIAC האמריקאית, שנמצאים גם הם בקשר מול "פראט אנד ויטני".

במסגרת המאמץ להציל את המפעל מסגירה, נערכה בתחילת השבוע נפגשו יו"ר מרחב גליל בהסתדרות, אשר שמואלי ויו"ר ועד העובדים של "טכנולוגיית להבים" עם שר הבטחון, יואב גלנט, וראש מנהל הרכש, זאב לנדאו, בבקשה להפעיל מנועי לחץ על החברה לסגור את המכירה, וזאת על רקע כוונת משרד הבטחון לרכוש 25 מטוסי F15I מדגם משופר, עסקה שתכלול 55 מנועי סילון. "פראט אנד ויטני" היא אחת משתי הספקיות האפשריות שלהם, בנוסף לג'נרל אלקטריק.

"אנחנו עושים את כל מה שאפשר כדי לשמר את המפעל", אמר לוואלה! כסף יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד. "הפעם נכנסה המדינה ביחד עם השר גלנט לתמונה ונקווה לטוב. בכל מקרה, אנחנו ערוכים לכל מצב. אם יהיה איום סגירה אנחנו נפעל נגדו בכל הכוח".

  • עוד באותו נושא:
  • להבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully