וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביכורים בחסות ההייטק: תעשיית האגרו-טק מקדמת את החקלאות בישראל

עודכן לאחרונה: 25.5.2023 / 13:15

לקראת חג השבועות, הזדמנות נהדרת להכיר חברות אגרו-טק ישראליות שמסייעות לקדם את ענפי החקלאות השונים. הן נמצאות בחזית המהפכה הטכנולוגית ופועלות במטרה לשפר את היעילות, הקיימות והביטחון התזונתי

טרקטור. ShutterStock
ביכורים בחסות ההייטק: תעשיית האגרו-טק מקדמת את החקלאות בישראל/ShutterStock

כבוד חג השבועות, יצאנו להכיר את החברות הישראליות שנמצאות בחזית הטכנולוגיה ופועלות במטרה לייעל תהליכים ולשפר את יכולות ענף החקלאות.

מחוות אורבניות בל העיר תל אביב ועד למערכת רובוטית הקוצרת את התוצרת ללא מגע יד אדם: חברות האגרו-טק הישראליות משנות את הנוף החקלאי ומבטיחות עתיד משגשג לחקלאים ולצרכנים כאחד.

הבאנו טעימה מכמה חברות אגרוטק שתומכות בביכורים לכבוד חג השבועות ובכלל.

metomotion. באדיבות metomotion,
הרובוט שמחליף ידיים עובדות, MetoMotion/באדיבות metomotion

הרובוט שמחליף ידיים עובדות

חברת MetoMotion, מפתחת את הרובוט האוטונומי הראשון בעולם - GRoW לקטיף עגבניות בחממה. הרובוט האוטונומי כבר פועל בשתי חממות הייטק מסחריות בהולנד ובסין ובחברה מתכוונים להרחיב את השימוש בהמשך השנה גם לישראל ולמדינות נוספות בעולם.

עדי ניר, מנכ"ל ומייסד החברה ובוגר תואר ראשון ושני הנדסת מכונות מהטכניון, הקים את החברה לאחר ההבנה כי קיים מחסור אדיר בידיים עובדות מקומיות בחקלאות ואת העלויות והמגבלות הנלוות בהעסקת עובדים זרים בענף. הרובוט החדשני חוסך בעלויות כוח האדם המוערכות בין שליש למחצית מעלויות הגידול הכוללות.

בזכות הפיתוח הייחודי של החברה, הרובוט נותן מענה מקיף משלב הקטיף ועד לאריזה, בעל יכולת הספק של קטיף אשכול עגבניות ב-10 שניות בלבד. כמו כן, הרובוט אוסף נתונים במהלך הקטיף, המאפשר מעקב ובקרת איכות אחר כמות, משקל וגודל כל פרי במטרה ולשפר את איכות התבואה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
greenonyx. באדיבות greenonyx,
חווה בלב העיר, greenonyx/באדיבות greenonyx

חווה בלב העיר

לאכול את מנת הירקות היומית יכול להיות אתגר, בין אם אתם מנהלים אורח חיים עמוס או שאתם פשוט מעדיפים לאכול במהירות משהו זמין. פיתוח מהפכני של חברת GreenOnyx (גרינאוניקס), מאפשר לכם להוסיף שתי כפיות של ירק טרי שניתן להוסיף לכל מנה ובכך להשלים את הצריכה היומית המומלצת.

החברה מפתחת מערכות גידול מתקדמות המסוגלות לייצר בתפוקה ובהיקפים גבוהים ירק על בריא וטרי מסוג עדשית המים (וולפיה), העשיר בערכים תזונתיים של ברזל, אבץ, אשלגן, ויטמין A, ויטמין K ואומגה 3. הירק גדל ללא מגע יד אדם באמצעות טכנולוגיה ייחודית המאפשרת את גידולו לאורך כל השנה בסטריליות מלאה, בכל תנאי אקלים, בניין ושטח וללא תלות בשטח חקלאי או בכוח אדם.

מייסדת החברה, ד"ר ציפי שוהם, ששימשה בעברה כחוקרת סרטן, הגיעה לתובנה כי אימוץ אורח חיים בריא ומאוזן מפחית את הסיכוי לחלות במחלה ולכן, בתום מסע חוצה יבשות הגיעה למסקנה כי זהו הירק שיוכל לתת מענה לצריכת ירקות ללא הצורך בשינוי התפריט.

גידול הירקות בחווה האורבנית מהווה הזדמנות לשינוי החקלאות הקלאסית על ידי שימוש יעיל במשאבים יקרי ערך כמו קרקע, מים ואנרגיה. הסביבה המבוקרת של החווה האורבנית מאפשר ניטור וניהול מדויק של תנאי הגידול וכתוצאה מכך מספק תוצרת איכותית ובריאה יותר. בנוסף, גידול בלב העיר מקצר את שרשרת האספקה ומבטיח לצרכנים ירק בתוצרתו הטרייה ביותר.

באונטיקה. צביקה ליברמן,
משמרי מזון טבעיים, חברת באונטיקה/צביקה ליברמן

משמרי מזון טבעיים

חברת באונטיקה, מפתחת חלבונים חדשניים שישמשו לפיתוח הדור הבא של משמרי המזון. החלבונים מיוצרים בתהליך טבעי, בטוחים לשימוש במזון ולא מזיקים לסביבה. החלבון שיחליף את חומרים משמרים מלאכותיים ויוכל להשתלב במגוון רחב של מוצרים, לשפר את איכות המזון ולשמור על חיי מדף ארוכים בלי להתפשר על בריאות הצרכנים או על איכות הסביבה.

החברה הוקמה על ידי היזמים פביאן טרומפר ושי הלל, יחד עם החוקרים ד"ר מעיין גל מהפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל-אביב ופרופ' צבי חיוקה מהפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, על בסיס ידע מדעי שהושאל דווקא מתחומי הרפואה והביו-טק. בשנת 2022 הצטרפו לחממת הפוד-טק Fresh Start הממוקמת בקריית שמונה, והצטרפו לאקוסיסטם הנבנה בצפון בתחום טכנולוגיות המזון והחקלאות.

ב-75% מהמזון שאנחנו צורכים קיימים חומרים משמרים ובקטגוריות מסוימות של מוצרים כיום אין פתרונות שימור טובים בעבורן. דוגמה לכך הם מוצרי בשר מהצומח שנמכרים קפואים, בהעדר אפשרויות שימור יעילות מלבד תהליך ההקפאה. פיתוח החברה יאפשר למוצרים אלה, כך גם קטגוריות נוספות להנות משימור המזון לאורך זמן ובאיכות מירבית.

לביא ביו - תעשיית האגרוטק תומכת בחקלאות. באדיבות לביא ביו,
ניצול מירבי להזנת היבול, לביא ביו, חברת בת של אבוג'ן/באדיבות לביא ביו

ניצול מירבי להזנת היבול

לביא ביו, חברת בת של אבוג'ן (חברה ציבורית שנסחרת בבורסות בת"א אבגן ובנאסדק EVGN) הפועלת בתחום החקלאות הביולוגית ושואפת להביא חדשנות לתעשיית המזון העולמית. החברה מתמחה בפיתוח מוצרים על בסיס של מיקרוביום, חיידקים הנמצאים בסביבת הגידול הטבעית של הצמח, ועוזרים לשיפור היבול, האיכות, והקיימות של גידולים חקלאים.

תחום החקלאות התבסס עד היום על מוצרים סינטתיים מבוססי כימיה לטיפול במזיקים ושיפור ייבול. מוצרים ביולוגיים שנותנים את אותה תפוקה של מוצרים סינטתיים אבל בצורה הרבה יותר מקיימת לסביבה ובריאה לבני אדם יכולים לבצע מהפכה של ממש בעולם החקלאות, ולביא ביו היא פורצת דרך בתחום.

פיתוח חדש של החברה מאפשר להגדיל משמעותית את יבול החיטה באמצעות ציפוי לזרעי החיטה,
שבעזרתו הצמח מקבל באופן מיטבי חומרי מזון מהקרקע כגון זרחן, גפרית וברזל. שיפור זה בניצול חומרי ההזנה מהקרקע מוביל לשיפור עמידות החיטה לתנאים הסביבתיים המשתנים והקשים, כמו זמינות מים, שינויי אקלים והתאמה לאזורי גידול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully