וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל האוצר לשעבר: "בכירי האוצר לקו בשתיקת הכבשים"

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 19:51

תקרית לא אופיינית נרשמה בטקס הפרידה מהכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג, כשרם בלינקוב, מנכ"ל המשרד בתקופת ליברמן, תקף בבוטות את עמיתיה. "את היחידה שדיברת", החמיא לה. סגנית השר, מיכל וולדיגר, טענה שעזבה את החדר במחאה, אך נוכחים במקום העידו כי נותרה במקומה

רם בלינקוב מנכ"ל משרד האוצר במסע"ת משרד החקלאות. ראובן קסטרו
רם בלינקוב בעת כהונתו כמנכ"ל משרד האוצר. מתקפה חריפה על בכירי האוצר ועל הדרג המדיני/ראובן קסטרו

טקסי פרידה מנושאי תפקידים בכירים הם לרוב עניין משמים שכולל דברי פרידה ואיחולי הצלחה, אבל משרד האוצר, שלא מפסיק לספק כותרות בעת כהונתו של בצלאל סמוטריץ', הניב היום כותרת יוצאת דופן, בעת טקס הפרידה מהכלכלנית הראשית היוצאת, שירה גרינברג.

הדבר אירע כאשר רם בלינקוב, מי שהיה מנכ"ל המשרד הקודם תחת שר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן, הוזמן לשאת דברי ברכה לגרינברג, שהעבירה חלק מכהונתה תחתיו.

"את היית היחידה שדיברת כשכל השאר לקוח בשתיקת הכבשים" החמיא לה בלינקוב, תוך שהוא רומז לא רק למי שהעזה לדבר, אלא גם לחבריה לפקידות הבכירה באוצר שהעדיפו לשתוק בפומבי, על אף שבשיחות סגורות מתחו ביקורות קשות על השר המכהן ועל הדרך שבה טיפל בסוגיות שונות, בראשן התקציב.

שירה גרינברג, הכלכלנית הראשית של משרד האוצר. ללא, פלאש 90
שירה גרינברג, הכלכלנית הראשית היוצאת של משרד האוצר - וככל הנראה גם האמיצה שבין חבריה למשרד/פלאש 90, ללא

סגנית שר האוצר, ח"כ מיכל וולדיגר, שנכחה בחדר, טענה כי עזבה אותו במחאה ואמרה: "לא יכול להיות שהאיש הזה יזלזל ככה באנשי מקצוע". אלא שנוכחים במקום העידו כי וולדיגר נותרה ישובה לכל אורך הנאום.

יצויין כי גרינברג הייתה מהקולות הבודדים שלא חששה להשמיע אזהרות מפורשות וחד משמעיות בנוגע לרפורמה המשפטית והסכנות שהיא טומנת בחובה לכלכלה הישראלית. כן פרסמה רק בשבוע שעבר מחקר שקובע כי תגמול אברכים בגין חוסר השתתפות במעגל העבודה והימנעות מלימודי ליבה, הוא בגדר בכייה לדורות.

אגב, בלינקוב לא הסתפק בביקורת המשתמעת על בכירי האוצר ותקף גם את הדרג המדיני באומרו: חלק מהמנהיגים מקדשים בערות".

בכך המשיך בלינקוב את הקו החריף והבוטה בו נוקט לאחרונה מי שמינה אותו לתפקיד, שר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן, שתקף את הממשלה - ובעיקר את מדיניותה הכלכלית נוכח התקציב לשנית 2023-2024 במילים בוטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully