וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות על רקע נתוני מקרו מאכזבים; גילת מאבדת כ-3% למרות אישור הסדר הנושים

שירלי יום-טוב

3.6.2003 / 23:05

המניה נסחרת במחיר של 30 סנט - שפל כל הזמנים; אמדוקס מוסיפה כ-2% ומרקורי כ-2.5% לאחר הירידות בימים האחרונים;



בנוסף לחששות ממלחמה בעיראק, נושא המטריד את מנוחת המשקיעים בוול סטריט כבר תקופה ארוכה, הצטרפו היום נתונים מקרו כלכליים מאכזבים, שהצביעו על ירידה במכירות הרשתות הקמעוניות ועלייה במספר דורשי דמי אבטלה. כל אלו דוחפים בשעה זו את המדדים לטריטוריה שלילית - נאסד"ק יורד ב-3% והדאו מאבד 0.4%.



אסטרטגים בוול סטריט אמרו היום כי אם הפלישה לעיראק אכן תתרחש ב-17 במארס, הרי שעד אז המשקיעים ימעטו להזרים פקודות קנייה ויעדיפו להישאר "מאחורי הקווים" עד שיתבהר המצב.



בכיוון המקרו כלכלי, התפרסם היום דו"ח מכירות רשתות השיווק שהיה חלש יחסית, וזאת עקב סופת השלגים שתקפה את צפון ארה"ב באמצע פברואר ולאור העובדה שחג הפסחא חל השנה באיחור. כמו כן, פורסם היום מספר הפונים ללשכות האבטלה, נתון שבועי שמצביע על רמה של 430 אלף פונים - מעל הציפיות לרמה של 403 אלף. יחד עם זאת, נתוני פריון העבודה בפברואר הצביעו על עלייה של 0.8%, והיו טובים מהצפי לעלייה של 0.1% בלבד.



לאחר המסחר, תפרסם אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, את העדכון החצי רבעוני שלה על מצב עסקיה, ומניות השבבים נסחרות בינתיים בירידות כאשר מדד מניות השבבים של בורסת פילדלפיה (SOXX) מאבד 0.8%. אנליסטים מעריכים כי רוח הדברים בשיחה עם בתי ההשקעות היום במסגרת העדכון, תהיה חיובית, ותעיד על כך שהדרישה לשבביה של החברה התייצבה. התחזיות הן להכנסות של 6.5-7 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה - ירידה מהרבעון הרביעי שהיה חיובי בעקבות החגים.



בזירת הישראליות, מניית גילת לוויינים מרכזת היום עניין, ומאבדת כעת 3.2% למחיר של 30 סנט - שפל כל הזמנים, וזאת לאחר שבתחילת המסחר עלתה בכ-6.5%. היום קיבלה החברה אישור סופי מביהמ"ש המחוזי בתל אביב להסדר הנושים שלה, שכלל 490 מיליון דולר ו-40 מיליון דולר נוספים במסגרת ערבויות ביצוע.



ביהמ"ש שיחרר מתפקידם את הנאמנים המיוחדים שמונו לתקופת הקפאת ההליכים ותוך 7-10 ימים האג"ח של החברה יומרו למניות. בסיום התהליך, 87% ממניותיה של גילת יוחזקו על ידי בעלי האג"ח ובנק הפועלים, והיא תיוותר עם חוב של 200 מיליון דולר.



מניית טבע מאבדת 0.1% למחיר של 36.7 דולר. חברת גלקסו-סמיתקליין הבריטית פנתה בתקופה האחרונה לביהמ"ש לערעורים בארה"ב כדי שישיב על כנם מספר פטנטים שנרשמו לזכותה בעבר בתרופת האוגמנטין. ב-12 החודשים האחרונים הסתכמו מכירות האוגמנטין (במונחי המוצר המקורי) ב-1.8 מיליארד דולר.



טבע היא אחת מ-4 חברות גנריות המשווקות גרסה לאוגמנטין לאחר קבלת אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי. שלושת האחרות הן רנבקסי ההודית, ג'נבה - החטיבה הגנרית של נוברטיס, והחברה שרכשה לא מכבר - Lek הסלובנית.



בין שאר המניות הכבדות נרשמת כעת מגמה חיובית דווקא. מרקורי מוסיפה 2.5% למחיר של 30.7 דולר וצ'ק פוינט עולה ב-0.3% למחיר של 14.5 דולר. אמדוקס מוסיפה 1.8% למחיר של 12.8 דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully