וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג האשראי של ישראל: מה אומרת האזהרה של פיץ'?

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 14:16

סוכנות הדירוג פיץ' לא פוגעת, לפי שעה, בדירוג האשראי של ישראל ואף מקווה להעלותו בעתיד, אבל מפרסמת הערת אזהרה מפני השפעות אפשריות של הרפורמה, אם זו תחליש את מערכת המשפט. בסוכנות הדירוג לא אהבו את דברי ראש הממשלה לאחר אישור התקציב, לפיהם החקיקה תימשך

ישיבת ממשלה 28 במאי 2023. רוני כנפו
ראש הממשלה ושר המשפטים. בסוכנויות הדירוג מתקשים עם כפל הלשון של נתניהו, שמבטיח להן עצירה של הרפורמה, וליריב לוין את המשכה/רוני כנפו

המשק הישראלי יציב, אבל על תנאי: סוכנות הדירוג פיץ' פרסמה היום דוח חדש המתייחס לדירוג האשראי של ישראל. החברה אמנם לא פוגעת בדירוג הנוכחי או בתחזית "יציב" שהוענקה בדוח הקודם שפרסמה - ואף מסבירה כי תשקול להעלותו בעתיד, אבל מוסיפה הערת אזהרה, נוכח דברי ראש הממשלה לאחר אישור התקציב, בדבר הכוונה להעביר את הרפורמה בכל מקרה (מאוחר יותר פרסם נתניהו הבהרה לפיה התכוון לרפורמה בהסכמה רחבה).

"לרפורמה המשפטית יש פוטנציאל להשפיע לרעה על דירוג האשראי של ישראל, אם היא תחליש את מוסדות הממשל, או אם היחלשות המחאות תוביל לתוצאות מדיניות גרועות יותר או ליחס שלילי של המשקיעים". נכתב בדוח.

נאום נתניהו זוכה, כאמור, להתייחסות מפורשת, כיוון שממנו עולה, על פי פיץ', כי "התוכניות של הקואליציה עדיין לא ברורות".

נראה כי הצהרת ראש הממשלה - וההבהרה שבאה לאחריה, מצליחות להרגיז את פיץ', שאולי אינה מודעת לניואנסים לפיהם נתניהו מדבר פעם אחת לאוזניים ישראליות, בעיקר של הקיצוניים בממשלתו שתובעים את המשך החקיקה בכל מקרה, ובאופן אחר לאוזניים בינלאומיות - בעיקר של אלה בסוכנות הדירוג - להן הוא מבטיח שלא תעבור רפורמה אלא בהסכמה רחבה.

אגב, יש לציין כי אם תבוטל הרפורמה או תעבור בהסכמה רחבה, יש אפשרות שדירוג האשראי של ישראל לא רק שלא ייפגע, אלא אף יעלה., כך על פי פיץ'.

מכל מקום, אם תהה מישהו בקשר להשפעת המחאה, הרי שמהדוח של פיץ' עולה כי היא דווקא משפיעה לטובה על דירוג האשראי - והסכנה היא לא בהמשך המחאה, לפחות על פי פיץ', אלא דווקא בכך ש- "היחלשותה תוביל לתוצאות מדיניות גרועות", כלומר, תעודד את נתניהו לאמץ את עמדת חלק מחברי הקואליציה, שתובע את המשך החקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully