וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העלאת הריבית היא כלי כואב והכרחי כדי למגר את האינפלציה"

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 11:51

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, אמר את הדברים בכנס אלי הורביץ לכלכלה ולחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה. הוא שיבח את שר האוצר על שמירת מסגרת התקציב, אבל מתח ביקורת, במשתמע, על העברת הכספים שלא תסייע להצמחת הון פיזי ואנושי

נגיד בנק ישראל, אמיר ירון. פלאש 90, פלאש 90
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון. כשהוא מדבר על העלאת הריבית ככלי הכרחי, האם הוא רומז לבאות?/פלאש 90, פלאש 90

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, השתתף הבוקר בכנס אלי הורביץ לכלכלה ולחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה ואמר, בין היתר, את הדברים הבאים:

"העלאת הריבית היא כלי כואב והכרחי כדי למגר את האינפלציה. בוחנים את הכאב ובודקים איך למגר אותו. אם בנק ישראל לא היה מגיב, עליית ההחזר החודשי (של המשכנתא. יש"י) לא הייתה מורגשת בהתחלה אבל הוא עולה בצורה אקספוננציאלית. הפגיעה הייתה גדולה הרבה יותר".

עוד הוסיף הנגיד התייחסות לבנקים, באומרו: "אני מצפה מהבנקים לגלגל את העלאת הריבית לציבור הצרכנים*, הפתרונות היצירתיים שהציגו הבנקים מראים כמה הם יכולים לעזור לצרכנים שצריכים את זה. מצופה שימשיכו".

בצלאל סמוטריץ',  ליל העברת תקציב המדינה. 22 במאי 2023. לשכת העיתונות הממשלתית
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'. מצד אחד זכה לשבחים, מצד שני לביקורת/לשכת העיתונות הממשלתית

מה הוא חושב על התקציב?

גם תקציב המדינה לשנים 2023-2024 שעבר לאחרונה, זכה להתייחסות הנגיד. מצד אחד הוא החמיא לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "מסגרת התקציב אחראית, ומתכתבת עם היעדים המוניטריים. למרות הלחצים הרבים שהועלו"

מהצד השני, הנגיד לא הסתיר את מורת רוחו מחלוקת הכספים לציבור שנמנע מלימודי ליבה ומהשתתפות במעגל העבודה: "בהסתכלות על התקציב נעדרים ממנו מרכיבים משמעותיים. 2 מרכיבים חיוניים שחסרים: הון פיזי והון אנושי. פער משמעותי לאור הצמיחה הדמוגרפית בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully