וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן אמת: לטפל בהתקפת סייבר מבלי להגיע לזירה

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 8:45

שני יזמים ישראלים זיהו את הפער בין מוכנות החברות הגדולות למתקפות סייבר, לבין הפתרונות החסרים של החברות הבינוניות והקטנות - והקימו שירות חירום לטיפול בזמן אמת בתקיפה

סייבר. ללא, ShutterStock
מתקפת סייבר. גם עסקים בינוניים וקטנים זקוקים לסיוע מיידי במקרה של התקפה/ShutterStock, ללא

מענה למתקפות סייבר הפך בשנים האחרונות להכרח ושני יזמים ישראלים החליטו להפוך אותו למעין "שרות חירום" ללא קשר לגודל הארנק של הנדרש לו.

היזמים, המגיעים מתחום הסייבר, זיהו את הפער הקיים בין מוכנות החברות הגדולות לאירועי הסייבר לבין אלו הבינוניות והקטנות, והחליטו למלא את החלל על ידי הקמת חברת הסייבר פרופרו, הפועלת בתחום ה-Incident Response (מענה לאירועים).

Profero פיתחה פתרון אוטונומי המבוסס על טכנולוגיה תומכת המאפשרת מתן מענה למתקפות מרחוק ומייתר את הצורך של אנשי הסייבר להגעה לשטח כחלק ממענה שבעבר היה ידני.

הפתרון מבוסס על הניסיון של יזמי החברה בשטח והמענה למתקפות ניתן על ידי החברה מסביב לשעון לארגונים ממשלתיים ועסקים שונים החווים אירוע סייבר בזמן אמת.

החברה למעשה פועלת במעין מתכונת חירום המוכרת לנו משירותי החירום השונים כדוגמת המשטרה, מגן דוד אדום, בתי החולים וכיבוי האש. אלא שבניגוד להם, פרופרו גם פועלת כמעין "מטפלת בקהילה", ומכינה חברות להתמודד עם אירוע סייבר כחלק מפעילות מניעתית.

לא רבות ידוע על פעילות Profero, הפועלת תחת מעטה חשאיות שנועד לאפשר לה לפעול יותר בחופשיות אל מול התוקפים, מלבד עידודה לתהליכי שיפור המוכנות לאירועי סייבר כחלק מתהליך מניעתם, שלראייתה יכול למנוע חלק גדול מנזקי המתקפות שחוות החברות, לצד סיוע בזמן התאוששות קצר יותר עבורן.

שוק ה-Incident Response עמד על כ-14 מיליארד דולר בשנת 2022 ועל פי חברת מחקרי השוק הבינלאומית The Brainy Insights עיקר השוק (39%) הוא עסקים קטנים ובינוניים (כולל סטארט-אפים) בצפון אמריקה.

עוד עולה מנתוני החברה כי הפתרונות העיקריים שניתנו בתחום זה היו באמצעות אבטחת ענן, וכי ההערכה היא שיעמוד על כ-83.1 מיליארד דולר עד לשנת 2032.

משמאל: עמרי שגב מויאל וגיא ברנהרט מגן, מייסדי פרופרו. PROFERO,
משמאל: עמרי שגב מויאל וגיא ברנהרט מגן, מייסדי פרופרו/PROFERO

פרופרו (Profero), תעודת זהות

תחום פעילות: סייבר

תאריך הקמה: 2020

מייסדים: עמרי שגב מויאל (35) המשמש כמנכ"ל החברה, וגיא ברנהרט-מגן (43) סמנכ"ל הטכנולוגיות.

עובדים: כ-40, הפרוסים בין אסיה, ארה"ב, אירופה וישראל.

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: 0. החברה מתנהלת מתוך הכנסותיה כ'בוטסטארפ', כאשר רווחי החברה מהווים את מנוע הצמיחה של החברה.

בין לקוחות החברה: תאגידים ממשלתיים שונים בישראל ובעולם, חברות רפואיות, בנקים, ביטוח, קמעונאות, מלונאות וחברות הזנק.

חברות נוספות הפועלות בתחום: מנדיאנט (שנרכשה על ידי גוגל תמורת כ-5.4 מיליארד דולר במרץ 2022) ו-סיגניה.

דבר המנכ"ל: "אנחנו מתרכזים במתן שירות וטכנולוגיה לארגונים ועסקים קטנים ובינוניים מהארץ ומהעולם, שעבורם פגיעת סייבר עלולה להיות בעלת השלכות קריטיות.

התוקפים אינם מפלים בין החברות, והיה חשוב לנו לתת מענה גם לחברות הנעדרות גישה לאנשי סייבר מיומנים וטכנולוגיה מתקדמת.

מיום הקמת החברה עומדת לפנינו האמונה ששילוב של אנשים, טכנולוגיה ייעודית ותהליכים מתקדמים מאפשר לצמצם, ואף למנוע, את הנזק ממגוון מתקפות סייבר, מהפשוטות ועד המסובכות ביותר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully