וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא למותג הפרטי: הישגים מצוינים לרמי לוי בדוחות הרבעוניים

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 11:49

רמי לוי מציג הישגים לרבעון הראשון של 2023: גידול במספר הלקוחות הביא לעלייה של 9% בפדיון עם הכנסה של 1.76 מיליארד שקל ורווח נקי בגובה 67 מיליון שקל לבעלי המניות אבל ההישג המרשים מגיע מקטגוריית המותג הפרטי, עם נתח של 25% מסך המכירות הכללי

מתחם קניות ביג 
צומת קסטינה 2 בנובמר 2020. ראובן קסטרו
הישגים מרשימים לרמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של 2023/ראובן קסטרו

רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2023, המלמדות על צמיחה בהיקפי הפעילות.

נראה כי האסטרטגיה שמחזיק רמי לוי עם הנגשת מחירים תחרותיים וסל מוצרים חלופי, רחב וזול יותר מקטגוריית המותג הפרטי, באה לידי ביטוי בגידול מספר הלקוחות בסניפי הרשת.

בדוחות הכספיים שמסכמים את הרבעון הראשון לשנת 2023, ניכר כי הגידול במספר הלקוחות הביא להישגים מרשימים וגידול בהכנסות וברווח הנקי של בעלי המניות.

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "ברבעון הראשון של 2023 אנו מזהים התגברות של תופעת הקנייה החכמה. הצרכן מבצע יותר ויותר השוואות של מחירים ומותגים, ובוחר יותר פעמים במותג הזול, ומגלה כי הוא גם נהנה מאיכות גבוהה. הדבר מתבטא, בין היתר, במכירות המותג הפרטי של הרשת, שהמשיכו לגדול, והגיעו ברבעון זה לשיא של למעלה מ-25% מתוך סך המכירות.

להערכתי, המשך עליית האינפלציה והריבית במשק עשויות להוות זרז נוסף להתגברות ביקושים לרשת ולקנייה חכמה של המותג הפרטי ולמוצרים תחרותיים של מותגים רבים בתחומי הצריכה השונים".

גידול משמעותי בא לידי ביטוי במספר הלקוחות של הרשת, מה שהביא לגידול של ברווח הנקי בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד, על זה הוסיף לוי: "ברבעונים האחרונים חל גידול בכמות המבקרים בסניפי רמי לוי, המתבטא גם בעלייה חדה של כ-9% בפדיון בחנויות זהות, בהמשך לעלייה של 4% ברבעון הקודם".

לוי מתייחס לנתונים המעידים על ירידה בהכנסות ברבעון זה בהשוואה לרבעון המקביל ב-2022 "עיקר הירידה בהכנסות שמופיעה בדו"ח המאוחד נובע מהכנסות חריגות של כרבע מיליארד שקל בגין מכירת בדיקת אנטיגן ברבעון המקביל אשתקד, כך שבנטרול השפעה זו סיימנו את הרבעון הנוכחי עם צמיחה בהכנסות".

שמן זית רמי לוי מותג פרטי - המחיר 14 שקל. יח"צ,
מנגישים מחירים תחרותיים והיצע רחב של מוצרים מוזלים בקטגוריית המותג הפרטי, רמי לוי שיווק השקמה/יח"צ

"מברכים על כניסתן של רשתות חדשות - תחרות היא דבר טוב"

עם התייחסות לכניסתה של רשת הקמעונאות הענקית מצרפת 'קרפור' והסערה התקשורתית סביב השפעתה על יוקר המחיה מסר לוי כי: "אנו מברכים על כניסתן של רשתות חדשות ותומכים בכל מהלך שיעזור להוריד את יוקר המחייה והעלויות הגבוהות שהצרכנים נאלצים לשלם כיום. תחרות היא דבר טוב וחשוב, ואנחנו היינו מאז ומתמיד מחוללי התחרות המובילים במשק הישראלי - יש לנו חלק בהשפעה על הוזלת יוקר המחיה בישראל וזו שליחות עבורנו".

עיקרי תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2023 כולל:

הכנסות - ההכנסות ברבעון זה, הסתכמו בכ-1.76 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.86 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי בהכנסות ברבעון נבע בעיקר מכך שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בהכנסות חריגות של כרבע מיליארד שקל בגין מכירת בדיקות אנטיגן באמצעות חברת הבת גוד-פארם. השפעה זו קוזזה חלקית עם העלייה החדה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-9.3%.

רווח גולמי - הרווח הגולמי ברבעון זה, עלה בכ-7% לכ-442 מיליון שקל, בהשוואה לכ-414 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי, למרות הירידה האמורה בהכנסות, נבעה בעיקר מהשיפור ברווחיות הגולמית ברבעון לכ-25.1% לעומת כ-22.2% ברבעון המקביל אשתקד - כתוצאה מהתייעלות בהפצה דרך המרלו"ג, מגידול בייבוא עצמאי בשיעור חד של כ-300%, משיפור בתנאי הסחר, וכן משיפור ברווחיות הגולמית של החברות הבנות.

רווח תפעולי - הרווח התפעולי של רמי לוי שיווק השקמה הסתכם ברבעון זה בכ-103 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עלה לכ-5.9% לעומת כ-5.6% ברבעון המקביל ב-2022. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהגידול האמור ברווחיות הגולמית שקוזזה חלקית עם העלייה בשיעור הוצאות התפעול - בעיקרן עלייה בהוצאות שכר עובדים, הוצאות שכירות והוצאות אחזקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רמי לוי. באדיבות רמי לוי,
רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה "מברכים על כניסתן של רשתות חדשות לישראל"/באדיבות רמי לוי

מאז תחילת הפעילות, 1.4 מיליארד שקל לבעלי המניות

רווח נקי - ברבעון זה ניכרת עלייה של כ-7% ברווח נקי המיוחס לבעלי המניות לסך של כ-67 מיליון שקל, בהשוואה לכ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

EBITDA - ברבעון זה עלה הרווח התפעולי סתוספת הפחת בכ-2% לכ-173 מיליון שקל (כ-9.9% מההכנסות), לעומת כ-170 מיליון שקל (כ-9.1% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

התזרים מפעילות שוטפת - ברבעון הראשון של שנת 2023 עלה התזרים בכ-34% לכ-187 מיליון שקל, בהשוואה לכ-140 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מזומנים והשקעות - לחברה קופת מזומנים, והשקעות לזמן קצר של כ-1.03 מיליארד שקל, מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום של כ-14 מיליון שקל, זאת על פי מאזן שנכון ליום ה-31.03.2023. כלומר, לחברה עודף נכסים פיננסי, נטו בסך של כ-1.01 מיליארד שקל ולעליית הריבית במשק השפעה חיובית על קופת המזומנים הגדולה של החברה בשל הגידול הצפוי בהכנסות ריבית.

החברה הודיעה שהיא מייעדת סכום של כחצי מיליארד שקל מתוך קופת המזומנים להשקעה אסטרטגית, שתוביל להגדלת סל הקניות הממוצע של לקוחות החברה בסניפי החברה, והחברה בוחנת השקעות מסוג זה.

חלוקת דיבידנד - במקביל לאישור הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 51 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-172 מיליון שקל במהלך 12 החודשים האחרונים. מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ-1.4 מיליארד שקל.

רמי לוי. יח"צ,
נתח המכירות בקטגוריית המותג הפרטי - שובר שיא עם 25.3% מסך המכירות הכללי, רמי לוי שיווק השקמה/יח"צ

תכניות הרשת לעתיד הקרוב

בכוונת החברה להמשיך בהרחבת פעילות סניפי הדיסקאונט - רשת רמי לוי שיווק השקמה מפעילה כיום 56 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בזכיינות).

החברה מזהה פוטנציאל להקמה של כ-25 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת כיום ומעריכה כי פתיחת הסניפים החדשים לא יצרו קניבליזציה לסניפי הרשת הפעילים.

בנוסף, תמשיך הרשת לפתוח סניפים עירונים, לרבות באופן ישיר, וכן להמשיך את העמקת החדירה של המותג הפרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully