וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: שפל של 6 שנים בעקבות הורדת ריבית בלתי מספקת בגוש היורו; פרנקפורט נפלה ב-2.4%

רן דוידוב

6.3.2003 / 22:11

האבטלה בגרמניה זינקה לשיא של 3 שנים וחצי; ה-ECB הוריד הריבית ב-0.25% - פחות מהתחזיות; אגון פירסמה דו"ח גרוע ומנייתה נפלה לשפל של 7 שנים



בורסות אירופה רשמו ירידות בעקבות הורדת ריבית מזערית בשוק היורו והתחושה שהשבוע הקרוב יהיה מכריע בזירה העיראקית. לונדון השילה 0.2%; פאריס יורדת ב-0.8%; פרנקפורט נפלה ב-2.4% לאחר ששיעור האבטלה במשק הגדול באירופה צנח בפברואר ל-10.5% - שיא של שלוש שנים וחצי.



הבנק המרכזי של אירופה הוריד את הריבית בגוש היורו ברבע אחוז לרמה של 2.5%. הורדת הריבית נעשתה בעקבות האטה קשה בכלכלה בת 7 טריליון הדולר של 12 מדינות הגוש, בניסיון למנוע גלישה למיתון וגידול באבטלה. משקיעים רבים הביעו אכזבה מההורדה היות והציפייה היתה להפחתה משמעותית יותר של חצי אחוז. במקביל, בחר הבנק המרכזי של בריטניה להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 3.75%.



הבנק המרכזי של שווייץ (SNB) הוריד את טווח הריבית הנהוג בשווייץ בחצי אחוז - ל-0%-0.75%. בכך גם הקטין הבנק את רוחב רצועת הריבית, מ-1% ל-0.75%, באופן זמני ומסיבות טכניות, לפי הודעתו. הריבית היא עתה הנמוכה ביותר מזה שלוש שנים.



מניות הפיננסים רושמות מגמה שלילית בעקבות הפחתת גובה דיווידנדים של כמה מחברות הביטוח הגדולות באירופה. ג'נרלי ירדה ב-6.2%; סוויס רה צנחה ב-9% לאחר שפירסמה תחזית שנתית מקדמית לפיה היא צפויה לרשום הפסד עתק של 1.7 מיליארד פרנק שווייצי (1.28 מיליארד דולר) - פי שניים מתחזיות השוק.



ענקית הביטוח ההולנדית אגון צנחה בלמעלה מ-10% לשפל של 7 שנים לאחר שפירסמה תוצאות שנתיות גרועות במיוחד. החברה החמיצה את תחזית הרווח ב-39% ומתכוונת לשלם את הדיווידנד למחצית השנייה במניות ולא במזומן.



ויוונדי דיווחה לאחר סגירת המסחר על הפסד שיא לשנת 2002 של 23.3 מיליארד יורו. "לה פיגארו" דיווחה בבוקר כי החברה צפויה לרשום הפסד של 20 מיליארד יורו ומנייתה ירדה ב-4.3%. מחר יוכלו המשקיעים להגיב לדו"ח המאכזב שפירסמה החברה שהיה הגרוע ביותר של חברה צרפתית מאז ומעולם.



מורגן סטנלי הוריד את דירוג מניית לוגיקה CMG ל"משקל חסר". חברת שירותי ה-IT הודיעה אתמול על קיצוץ מתוכנן של מאות משרות, בעקבות השלמת המיזוג. מנייתה ירדה ב-5.5%.



חברת הפרסום הצרפתית האווס קפצה ב-14% לאחר ששבה לרווחיות בשנת 2002, על רקע תוכנית שהובילה לקיצוץ בעלויות. החברה דיווחה על רווח נקי של 26 מיליון דולר, לעומת הפסד של 63 מיליון דולר בשנת 2001. הרווח הנקי, בניכוי ההפחתות שביצעה החברה בגין מוניטין, עמד על 100 מיליון דולר - לעומת תחזיות לרווח של 13 מיליון דולר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully