וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ננסי לחינוך פיננסי: יוביל קמפיין מלא הומור, לבעיה לא מצחיקה

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 10:33

לכבוד "שבוע ההונאות הפיננסיות" שמתחיל היום, עולה הפורום לחינוך פיננסי עם קמפיין מודעות בכיכובו של ננסי ברנדס. את הקמפיין מוביל הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל באמצעות איגוד הבנקים והמערכת הבנקאית ולקחו בו חלק גם משטרת ישראל ומשרד הרווחה

ננסי ברנדס יוביל קמפיין לחינוך פיננסי במטרה לצמצם אירועי הונאה/יח"צ

ננסי לחינוך פיננסי: יוביל קמפיין מלא הומור, לבעיה לא מצחיקה

ננסי ברנדס יוביל קמפיין לחינוך פיננסי במטרה לצמצם אירועי הונאה/יח"צ

אלפי פעולות הונאת סייבר בעלות של כ-70 מיליוני שקל התרחשו בשנה החול]ת ע"י נוכלי רשת.

מקרי הונאה מהסוג הזה, מתבצעים מדי יום באמצעות שיחות טלפון והודעות לטלפון הנייד או למייל של אזרחי ישראל באמצעותם, הנוכלים מתחזים לעובדי בנק וגונבים מהלקוחות את פרטי החשבון או את פרטי כרטיס האשראי האישי שלהם.

בנק ישראל ואיגוד הבנקים מנהלים מאבק בתופעה מזה תקופה ארוכה, לרבות פעילויות הסברה, הרצאות וקמפיינים, עם שימת דגש רב על האוכלוסייה הבוגרת, הנפגעים העיקריים מהתופעה ואלו שהנוכלים מתייגים כ"מטרה קלה".

במערכת הבנקאית, הנלחמת בתופעה, רואים כי מגמת ניסיונות ההונאה צוברת תאוצה, ובשנה האחרונה אף פורסם כי מספר ניסיונות ההונאה על אוכלוסיית יוצאי חבר העמים גדל ב-200%.

קמפיין ננסי. יאיר ולר,
מצחיק או לא מצחיק? ננסי ברנדס בקמפיין מודעות להונאות פיננסיות/יאיר ולר

מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון, משתף כי בתקופה זו חלה עלייה יומיומית בתדירות מקרי ההונאה וקורא לציבור לגלות ערנות. "אירועי שבוע ההונאות נועדו להעצים את המודעות להונאות פיננסיות, במטרה להפחית את חשיפת האוכלוסייה, ובמיוחד האוכלוסייה הבוגרת, לאירועים מסוג זה.

אני שמח על שיתוף הפעולה עם הפיקוח על הבנקים, המשטרה ומשרד הרווחה שנועד לסייע במיגור התופעה וקורא לכל הגורמים להעמיק את הפעילות בנושא ולהשקיע מאמצים רבים יותר בטיפול בתופעה המטרידה הזו שפוגעת פגיעה משמעותית בציבור".

קמפיין המודעות להונאות פיננסיות שעולה הערב בדיגיטל ובהמשך גם בעיתונות וברדיו, נועד להפחית אירועי הונאה ולצמצם את החשיפה של האוכלוסייה בישראל למקרים מהסוג הזה.

ננסי ברנדס, הפרזנטור הנבחר, מעביר את המודעות לצופים באמצעות משחקי מילים והומור כאופייני לו אך למרות שילוב הקלילות והבדיחות מצידו, המסר של הקמפיין הוא רציני "הונאות פיננסיות - זה לא צחוק!".

הונאות פיננסיות שמתרחשות מתחת לאפנו ועלולות לפגוע בכל אחד מאיתנו, הן בעיה אמיתית איתה מתמודדים רבים מאזרחי ישראל בכל יום - הקמפיין קורא לכולנו לגלות ערנות בכל הקשור לתופעות הונאה פיננסיות, לרבות התחזות וגניבת זהות או פרטים אישיים.

זוג מבוגרים קורסים כלכלית. ShutterStock
הונאות פיננסיות זה לא מצחיק! קמפיין להגברת המודעות והערנות לתופעה מטרידה/ShutterStock

קיבלת הודעה שהחשבון נחסם?

הקמפיין ההומוריסטי שמטרתו לצמצמם אירועים לא מצחיקים,יימשך כשבועיים. זהו המהלך הראשון להגברת המודעות ב"שבוע ההונאות הפיננסיות" והוא יעלה באמצעות משרד הפרסום אברהם, יעלה ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל.

בשלב השני, יתבצעו הרצאות שיועברו ע"י נציגי המערכת הבנקאית ומשטרת ישראל, בכ-100 מוסדות בהם פעילים אנשים בני הגיל השלישי בכל רחבי הארץ ובשלב השלישי, במהלך השבועיים הבאים, יועברו שלושה וובינרים (הרצאות מקוונות) לציבור הרחב, בשלוש שפות: עברית, ערבית ורוסית.

בנוסף, לטובת הגברת המודעות לנושא, הושק אתר ייעודי ובו כלים וטיפים שיימסרו לקהל הרחב במטרה לסייע לכולם להתמודד עם התופעה.

להלן אירועים שכיחים המוגדרים חשודים כהונאה:

אם מתקשרים או שולחים לך מייל בו מבקשים את הסיסמה לחשבון הבנק שלך

אם מבקשים ממך לסמס או לשלוח מייל ובו פרטים אישיים או פרטי חשבון הבנק שלך

אם שולחים לך קישור ב-SMS או במייל לאתר המבקש ממך פרטי ההתחברות לחשבון הבנק

אם מציעים לך שירותי בנק באמצעות אפליקציות שלא מופיעות בחנות האפליקציות הרשמית

אם מתקשרים או שולחים הודעה שמתריעה שחשבונך שעומד להיחסם ונדרשת התערבותך

אם מתקשרים או שולחים הודעה ובה מבקשים ממך למסור את הקוד החד-פעמי שנשלח אליך בSMS.

קישור לפורום לחינוך פיננסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully