וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם זה עתיק, מחזירים בקליק: "מחזירים ציוד" לרשות העתיקות

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 11:55

קמפיין שיעלה הערב בחסות משרד המורשת ורשות העתיקות, יכריז על מבצע החזרת חפצי עתיקים שנמצאים בידי הציבור. המבצע "אם זה עתיק, מחזירים בקליק", יתקיים למשך שבוע ויקרא לאזרחים להעביר לידי הרשות פריטים קדומים שנמצאים ברשותם, בדומה למבצעי החזרת הציוד שעורך צה"ל

קמפיין רשות העתיקות: "אם זה עתיק, מחזיקים בקליק"/יח"צ
אם זה עתיק, מחזירים בקליק. לפ"מ,
אם זה עתיק, מחזירים בקליק, קמפיין של רשות העתיקות/לפ"מ

הנגשה קלילה לנושא 'מאובק'

הקמפיין "אם זה עתיק, מחזירים בקליק" שמעלה היום רשות העתיקות, נועד להגביר את המודעות בקרב הציבור לעתיקות ולחשיבותן, לגלות פריטים קדומים בעלי ערך היסטורי שנמצאים בידי אזרחים, ולהשיב אותם ל"ביתם הטבעי" - באוצרות המדינה ובמוזיאונים.

ברשות העתיקות ובמשרד המורשת הבינו, כי הנושא, שעשוי להיתפס כ'מאובק' מצריך הנגשה קלילה, ועל כן, הפנייה לציבור נעשית באופן מצחיק, ואף מוקצן.

כל סרטון, מציג מקרה אחר בו האזרח מבין כי החזקת פריט קדום בביתו היא מיותרת, לא פרקטית - ובעיקר - לא מכבדת את העבר. זאת, בעוד שבידיה של רשות העתיקות, הפריט, ששייך לכולנו - ולא לאדם פרטי כזה או אחר, יישמר כראוי לדורות הבאים.

באחד הסרטונים, מוצג גבר כשהוא טוחן קמח באמצעות אבני ריחיים, לאחר שאישתו מבקשת ממנו מעט קמח להכנת ארוחת הערב.

רשות העתיקות עולה בקמפיין הומוריסטי: אם זה עתיק, מחזירים בקליק

קמפיין רשות העתיקות: "אם זה עתיק, מחזיקים בקליק"/יח"צ

"מרכיבים את הפאזל ההיסטורי של ארץ ישראל"

עמיחי אליהו, שר המורשת: "מבצע החזרת העתיקות בהובלת משרד המורשת ורשות העתיקות הוא חשוב ומשמעותי בהרכבת הסיפור הלאומי של עם ישראל. אני קורא לציבור הרחב המחזיק בביתו עתיקות כלשהן להשיב אותן אלינו ולסייע לנו בהרכבת הפאזל ההיסטורי בארץ ישראל".

"אנשים רבים מחזיקים בביתם הפרטי עתיקות, שהגיעו לרשותם בנסיבות שונות. חלקם בליקוט בשטח, חלקם בירושה, ועוד", מסביר אלי אסקוזידו, מנהל רשות העתיקות. "חלק גדול מהם, לא מודע לכך שלפי חוק צריך לדווח על העתיקות, שהן אוצר הסטורי ציבורי.

הקמפיין מבקש את שותפות האזרחים בהחזרת העתיקות למקום הטבעי והחוקי של נכסי המורשת שלנו. אצלנו, באוצרות המדינה, הפריטים הרגישים יתועדו ויישמרו מפני פגעי הזמן, חלקם יעברו לתצוגות, ואולי אפילו יוסיפו לנו מידע על עברה של הארץ. אנחנו מאוד סקרנים לגלות מה יגיע לפתחנו".

הקמפיין, שהופק באמצעות לפ"מ, יעלה היום (1.6) בדיגיטל וברדיו, תחת הסלוגן "אם זה עתיק- מחזירים בקליק".

רשות העתיקות עולה בקמפיין הומוריסטי. יח"צ,
רשות העתיקות עולה בקמפיין הומוריסטי: "אם זה עתיק, מחזירים בקליק"/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully