וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור הנשים המועסקות בויצו ביחס לכלל העובדים: כ-85%

1.6.2023 / 7:51

בשל כך, קבוצות עובדים רבות הן חד מגדריות

ויצו. ויצו,
ויצו/ויצו

ויצו, כארגון נשים שיזם והוביל את תיקון מס' 6 לחוק שכר שווה לעובדת ולעובד, לפיו החברות הגדולות במשק מחויבות לפרסם דוח פערי שכר בין גברים לנשים מדי שנה (עד תחילת חודש יוני), פרסם היום את דוח פערי השכר השנתי, לאחר עבודת מטה קפדנית שכללה פילוח העובדים לקבוצות וניתוח פערי שכר מגדריים בכל קבוצה.

ארגון ויצו הינו ארגון ייחודי באופיו - ארגון למען נשים וזכויות נשים, אשר מרבית עובדיו (כ-85% מהן) הינם נשים. בתום עבודת הניתוח נמצאו 25 קבוצות עובדים שאינן חד מגדריות או קטנות מדי לניתוח סטטיסטי (קבוצות של פחות מ- 10 עובדים), ומניתוח פערי השכר בהן עלתה תמונת שכר מאוזנת, שאינה נוטה במובהק למגדר כזה או אחר.

במרכיב השוואת שכר הברוטו: 14 קבוצות מציגות פער מגדרי לטובת נשים, ו-11 קבוצות מציגות פער מגדרי לטובת גברים [פלוס הכי גבוה: 16% (קבוצה 24). מינוס הכי גבוה: 8.2%- בקבוצה (7). ככלל, הפערים המגדריים לכאן או לכאן אינם מהותיים, ובמרבית הקבוצות הינם בתחום הפער הנורמטיבי. תמונת שכר זו, עולה בקנה אחד עם תפיסת העולם של ויצו, הדוגלת בשוויון בשכר לנשים ולגברים, ובמתן הזדמנות שווה והוגנת לנשים להצליח ולהתקדם בשוק התעסוקה.

במרבית הקבוצות, השכר נקבע על פי הסכמי דירוגי שכר והסכמי עבודה ארציים ומקומיים (מטפלות, מורות ומורים, גננות, מדריכות ומדריכים, עובדים סוציאליים, אחים ואחיות ועוד). ההבדלים ברמות השכר בקבוצות אלה, נובעים בעיקר מדרגות, וותק והשכלה.

חוה אתי עטיה. ראובן קסטרו
ח"כ לשעבר אתי עטיה/ראובן קסטרו

ויצו יזמה וניסחה את הצעת החוק בשיתוף פעולה עם ח"כ אתי עטיה, הצעת החוק לוותה במחקר השוואתי ונתונים שהתפרסמו על ידי מרכז המידע והמחקר בכנסת, לפיהם שקיפות בשכר מניעה לצמצום פערים ולקידום השוויון בין גברים ונשים.

ויצו, שפועלת למען קידום נשים בחברה הישראלית מזה למעלה מ-100 שנה, הובילה את שיח פערי השכר המגדריים בשל מצב אי השוויון המשמעותי במשק, כאשר תיקון החוק הגביר מאז את השקיפות באמצעות מנגנון המטיל את החובה לשנות את המציאות על המעסיקים.

על פי תיקון החוק: מעסיקים גדולים, המעסיקים מעל 518 עובדים, יהיו מחויבים לפרסם מדי שנה דו"ח המפרט את הבדלי השכר הממוצע בארגון בין גברים ונשים, בהתאם להוראות הקבועות בחוק. מטרת החוק: לייצר מנגנון של שיפור והשוואת תנאי השכר בין נשים לגברים בעבודה. פרסום המידע לציבור יאפשר פיקוח על מעסיקים שיפרו את השוואת השכר, כאשר הן לקוחות פוטנציאליים והן עובדים פוטנציאליים יהיו חשופים למידע בדבר פערי השכר.

  • עוד באותו נושא:
  • ויצו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully