וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוס ותקווה: זריקת עידוד להייטק הישראלי?

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 15:30

תוכנית ההאצה Fusion מדווחת על השלמת גיוס של 20 מיליון דולר לקרן חדשה להשקעות בתעשיית ההייטק המקומי בסטארטאפים הנמצאים עדיין בשלב הרעיון (פרה-סיד). גיא קצוביץ', שותף מייסד: "אנחנו רוצים להקדים את השוק ולשים כסף לפני כולם, כתחליף להשקעה מחברים ומשפחה"

משמאל: יאיר ורדי וגיא קצוביץ'. בר כהן,
מימין: גיא קצוביץ' מימין ויאיר ורדי, Fusion/בר כהן

השקעות בשלב פרה-סיד

קרן השקעות הייטק חדשה השלימה לאחרונה גיוס של 20 מיליון דולר ומנסה להעניק זריקת עידוד לתעשיית החדשנות המקומית, שסבלה בשנה האחרונה מנטישת משקיעים שחיפשו אפיק רווחי, יציב ובטוח יותר לכספם כתוצאה מעליית הריבית, ומאיומי נטישה של קרנות ההשקעה הייעודיות לענף כתוצאה מהחקיקה המשפטית והשיח הציבורי הנוגע לה.

נתוני דו"ח סיכום הרבעון הראשון של 2023 המשותף ל-IVC ולאומי-טק מציגים ירידה של כ-60% בכספים שגויסו לחברות ההייטק המקומיות בסבבי הגיוס עד סבב A (פרה-סיד, סיד ו-A) והסתכמו בכ-530 מיליון דולר לתקופה לעומת כ-1.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל לו אשתקד.

אך התעשייה מתחילה להראות סימנים של התאוששות עם חזרת מניות ענקיות הטכנולוגיה לעליות שערים בבורסת נאסד"ק ארה"ב, לצד השלמת גיוסים של סטרטאפים ישראליים, כדוגמת הדיווח האחרון שלנו כאן בוואלה! כסף רק לאחרונה, על השלמת גיוס של כחצי מיליארד שקל על ידי 8fig.

קרן ההשקעות החדשה הינה הראשונה המוקמת על ידי תוכנית ההאצה Fusion, ועתידה להשקיע כ-150 אלף דולר בכל סטרטאפ שיפעל בתחומי הטק (מלבד ביוטק ומדטק), הנמצא בשלב ה-Pre-Seed ואשר יזמיו ישראליים.

מדובר באחד משלבי הגיוס הקשים שחווים הסטרטאפים, שכן היזמים עדיין נמצאים בשלב הרעיון וללא כל הוכחת היתכנות וזקוקים לכסף לטובת תחילת פיתוחו. סכום הגיוס החציוני בשלב גיוס זה מוערך כעומד על כ-300 אלף דולר.

הקרן אמנם הכריזה על השלמת הגיוס היום (ה'), אך החלה לבצע השקעות כבר עם הסגירה הראשונית שלה, וכבר השקיעה בכ-30 סטארט-אפים ישראלים, כאשר בכוונתה לבצע בין 60 ל-80 השקעות חדשות עד שנת 2026.

בין המשקיעים בקרן נמנים משקיעים ויזמים מוכרים, וביניהם: קרן ההשקעות Insight Partners, גיגי לוי-וייס, ליעד אגמון, עופר בן-נון ועוד כ-70 יזמים סדרתיים ומנהלי השקעות מישראל וארה"ב.
Fusion מוכרת יותר כפלטפורמה לתמיכה ביזמים, הכוללת גם חיבור למשקיעים וקרנות הון סיכון.

התוכנית הוקמה בשנת 2017 על ידי גיא קצוביץ' ויאיר ורדי, שמאז הובילו כ-90 מיזמים לגיוס של כ-450 מיליון דולר ולשווי כולל של כ-1 מיליארד דולר, כאשר כ-70% מהחברות הצליחו בגיוס סבב סיד של כ-2.5 מיליון דולר בממוצע. בין החברות שלוו על ידי התוכנית: Agora, DigitalOwl, Base.ai, Innplay Labs, Hoopo ועוד.

גיא קצוביץ', שותף-מייסד בתוכנית Fusion: "בתקופה בה היקף ההשקעות בישראל ירד ב-75% ביחס לשנה שעברה, אנו חושבים שזו תקופה נהדרת להמשיך להשקיע בחברות ישראליות, ולקחת סיכון איפה שקרנות ואנג'לים מהססים או לא זזים מספיק מהר.

בחמש השנים האחרונות היינו מהפעילים בגיוסי השקעות בישראל ו'מתחת לרדאר', ואנחנו מתכננים להמשיך בקצב דומה גם בשנים הקרובות. אנחנו רוצים להקדים את השוק ולשים כסף לפני כולם, כתחליף להשקעה מ-'חברים ומשפחה' (Friends & Family).".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully