וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הבינלאומי להתחשבות: לוקחים אחריות אישית ושומרים על הסביבה

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 6:28

החל משנת 1974, מציינים בעולם בתאריך 5.6 את 'יום איכות הסביבה הבינלאומי' במטרה להזכיר את גודל החשיבות לצמצום הנזקים ולעודד פעולות מתחשבות בקרב הציבור. שמירה על הסביבה היא לא רק עניין ציבורי אלא גם עניין פרטי - כך תוכלו לקחת חלק קטן בשינוי גדול ומיוחל

קרם גוף המבוסס על חומרים אורגניים טבעיים מבית reborn, המחיר: 99 שקל. יח"צ,
קרם גוף המבוסס על חומרים אורגניים טבעיים מבית reborn, המחיר: 99 שקל/יח"צ

יום איכות הסביבה הבינלאומי, שמצוין בכל 5 ביוני ברחבי העולם, נוסד על ידי האגודה הבינלאומית למגעים סביבתיים (IUCN) בשנת 1974, במטרה להזכיר את חשיבות השמירה על איכות הסביבה.

עשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם מציינים את היום הזה בעשרות אירועים, פעילויות וקמפיינים לקידום סוגיות הסביבה ושמירתה.

בעידן המודרני, המודעות לחשיבות הסביבה התרחבה בצורה משמעותית. אנשים מודעים כי הסביבה מספקת לנו מקורות מים נקיים, אוויר לנשום ומזון בריא. אנו מודעים להשפעות השימור וההגנה על הסביבה על המערכות האקולוגיות, על החיים הבריאים ועל איכות החיים שלנו כבני אדם. כמו כן, מבינים ששמירה על איכות הסביבה היא לא רק עניין פרטי, אלא גם עניין ציבורי.

במבוק במקום עץ- כלי במבוק מבית רשת סולתם החל מ- 39-45 שקל, סולתם. גל בן זאב,
במבוק במקום עץ- כלי במבוק מבית רשת סולתם החל מ- 39-45 שקל, סולתם/גל בן זאב

"כל אדם יכול לתרום לסביבה"

לדברי מיטל רובין-עובדיה, מנהלת שיווק בחברת סולתם: "חברות רבות בעולם מבצעות כיום פעולות יעילות וחדשניות לעידוד שמירה על איכות הסביבה והגנה עליה. הן משקיעות במערכות טכנולוגיות ירוקות ובתהליכי ייצור ידידותיים לסביבה, משתמשות במקורות אנרגיה מתחדשים ומקיימות שינויים בשלבי הייצור וההפצה ואף במוצריהן כדי להפחית את השפעתן הסביבתית.

שינוי זה בגישתן נגרם בחלקו עקב העלאת המודעות והפעלת לחץ ציבורי. לחברות יש חלק גדול בשמירה על איכות הסביבה, אך אל לנו לשכוח כי אנו כאזרחים פרטיים ואנשים בכל יום יכולים לתרום ולקחת אחריות על הסביבה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
צלחות אקולוגיות מעלי דקל שנשרו באופן טבעי במגוון גדלים המגיעות בחבילה של 10 יחידות הוסטס 5.9-10.9 שח. אפרת אשל,
צלחות אקולוגיות מעלי דקל שנשרו באופן טבעי, חבילות של 10 יחידות, הוסטס, המחיר: 6-11 שקל/אפרת אשל

שינוי פרטי קטן למען מטרה ציבורית גדולה

כל אחד מאיתנו יכול לשנות, ולו במעט, את חיי היומיום כדי לתרום לאיכות הסביבה באמצעות אימוץ הרגלים קטנים והתנהלות מתחשבת:

מיחזור - ניתן למיין את הפסולת בצורה תקנית בפחי האשפה הייעודיים, למכור או לתרום לציוד ישן ותקין שיכול לשמש אחרים ולמנוע מהם לרכוש חדש.

הגנה על הטבע - יש להגן על הבעלי חיים והצמחייה בטבע באמצעות אי השלכת פסולת שלא בפחים ושמירה על ניקיון חופי הים. ניתן גם לתמוך בפרויקטים של שתילת עצים ושימור שמורות טבע. "דרך נוספת להגן על הטבע ועל בעלי החיים", מציעה רינת רוזנפלד, מנהלת שיווק ברשת ההנעלה B.unique היא לצרוך פריטי אופנה ואקססוריז טבעוניים.

"כיום ישנם תחליפי עור שנראים ומרגישים בדיוק כמו הדבר האמיתי והאופציות הן רבות ומגוונות מאוד. אפילו בתי אופנת על כמו פראדה הצטרפו לתהליך ויצרו ליין שכולו עשוי ניילון מחודש שמיוצר ממחזור וטיהור של פלסטיק שנאסף מאוקיינוסים" , היא מוסיפה.

חידושים ידידותיים לסביבה חסכון באנרגיה - ניתן לבחון את האפשרות להתקנת פאנלי סולאריים על הגג, להשתמש בתאורת LED במקום התאורה המסורתית, ולהשתמש במוצרים ידידותיים לסביבה ובעלי תו ירוק.

תחבורה ירוקה - בכדי לצמצם זיהום אוויר ניתן להפחית את שימוש ברכב פרטי ולעדיף אמצעי תחבורה ציבוריים, רכיבה באופניים או הליכה. אם יש צורך בשימוש ברכב, ניתן לקחת חלק בנסיעות משותפות ולבחון אפשרויות שימוש ברכב חשמלי במקום כזה הפועל על בנזין.

מגבות אקולוגיות מתכלות לניקוי העור מבית דיל קוסמטיקס, המחיר: 35-30 שקל. יח"צ,
מגבות אקולוגיות מתכלות לניקוי העור מבית דיל קוסמטיקס, המחיר: 35-30 שקל/יח"צ

רוכשים מוצר אקולוגי? אתם משפיעים על הסביבה

לדברי לילך קדמי, מנהלת שיווק בחברת אינטרסן, "חשוב להדגיש גם את החשיבות של שימוש במוצרים המיוצרים באופן אקולוגי ובשימוש חומרים טבעיים או מתכלים. ברכישתם אנו משפיעים ישירות על איכות הסביבה ומקדמים תהליכי ייצור ידידותיים יותר.

מוצרים אלו מיוצרים ממשאבים מתחדשים, מפחיתים את הזיהום הכימי והפיזי". יונתן גור הבעלים של חברת MIYO SCENT מוסיף לדבריה כי כיום כמעט לכל מוצר יומיומי המכיל כימיקלים יש תחליף אקולוגי וירוק, החל ממרככי כביסה, דרך תכשירי ניקוי ועד מפיצי ריח, אשר מעבר להיות בריאים יותר לאדם ולסביבה, גם בטוחים יותר לשימוש".

נוסף לכך, מדגיש אסף זר, בעלים של מותג הטיפוח REBORN, שימוש במוצרים ובחומרים טבעיים תורם לרוב גם לאי חשיפה לחומרים מזיקים וכימיקלים ולהגנה על הבריאות. כתוצאה מכך הפחתת הסיכון לאלרגיות, בעיות עור, חולשה חיסונית ועוד".

ניחוח אקולוגי - מערכת ריח רב פעמית חכמה לרכב car-q עם קפסולות ריחות אקולוגיות מבית miyo scent. סטודיו מוש,
ניחוח אקולוגי - מערכת ריח רב פעמית חכמה לרכב car-q עם קפסולות ריחות אקולוגיות מבית miyo scent/סטודיו מוש

"מקדמים חדשנות ירוקה ותחרות בריאה"

כמו כן, מוסיפה לילך סיני, מנהלת שיווק בדיל קוסמטיקס, "על ידי רכישת מוצרים ושירותים מחברות השמות דגש על אקולוגיה, אנחנו מפעילים לחץ על השוק לצמיחה של ענף הירוק ומקדמים חדשנות ירוקה ותחרות בריאה ואכן אנו עדים היום להרבה יותר חברות ירוקות בכל התחומים מבעבר".

כאשר אנחנו מבינים את החשיבות של שימור איכות הסביבה, אנחנו מתחילים לקבל את האחריות האישית והקולקטיבית שלנו לטובת הכדור הארץ. בכל פעולה קטנה שאנחנו עושים כדי להפחית את הזיהום ולשמור על הסביבה, אנחנו משפיעים על המערכת הכוללת אותנו. בזכות פעולותינו, נוכל ליצור עולם נקי, בריא וטוב יותר לכל היוצרים בו. אז נתחיל עכשיו ונעשה את חלקנו בשמירה על איכות הסביבה ובניית עתיד ירוק יותר.

רב פעמי במקום פלסטיק- בקבוק תרמי מבית הפיל היפני החל מ-199 שקל. יח"צ חו"ל,
רב פעמי במקום פלסטיק- בקבוק תרמי מבית הפיל היפני החל מ-199 שקל/יח"צ חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully