וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה ומיחדוש: Ai ו-D3 בתעשיית האופנה יסייעו לשמור על הסביבה

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 6:14

עולם האופנה משתנה וניראה כי מאז תקופת הקורונה אף יותר. בעוד המגפה גרמה לנו להסתכל קצת אחרת על החיים עצמם, לא מעט אנשים ברחבי העולם אימצו התנהלות מתחשבת בכדור הארץ והחליטו לצמצם הוצאות על ביגוד נוכח ההתחממות הגלובלית, חלקם אפילו הפכו את זה לעיסוק ודרך חיים

הטכנולוגיה של סטיילטק. יח"צ סטיילטק,
מלחמה ומיחדוש: Ai ו-D3 בתעשיית האופנה יסייעו לשמור על הסביבה/יח"צ סטיילטק

כך משפיעה תעשיית האופנה העולמית על התחממות הגלובלית שמעסיקה את העולם כולו: היא אחראית ל-10% מכלל פליטת גזי החממה בעולם, צורכת 20% מכמות המים העולמית והיא המקור המזהם השני בגודלו של מים מתוקים בעולם, כשייצור של חולצת כותנה מצריך 2,700 ליטר מים - כמות ששותה אדם בשנתיים וחצי.

תעשיית האופנה נחשבת לשנייה הכי מזהמת בעולם: מאז שנות ה־60 עד לשנים האחרונות חלה עלייה של 800% בכמות אשפת הטקסטיל שנקברת, כאשר רק אחוז אחד מפסולת הטקסטיל ממוחזר, חצי מיליון טונות של מיקרו פלסטיק מיוצרים ע"י תעשיית האופנה ונפלטים לים מדי שנה בשנה.

מה עושים כדי למנוע את האסון הבא? בעזרת טכנולוגיותAi ו-D3, טקסטיל, מיחדוש ובעיקר מודעות. רינה שניידרמן, גוני גרופר, אמנון שלו ויונתן פישר עושים זאת ביום-יום, כל אחד/ת בדרכה/ו שלה/ו.

בזמן שרוב העולם מתכחש לבעיה הבינלאומית כי "לא כלכלי" לדבר עליה - הם החליטו לפעול אקטיבית, בטוחים, נחושים וחדשניים ברעיונותיהם, יצאו למסע מצוידים במנטרה "גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן".

מיחדוש בתעשיית האופנה. סטודיו אדאורד שטרן,
למנוע את האסון הבא: נעזרים במיחדוש, ב-Ai וב-D3 בתעשיית האופנה/סטודיו אדאורד שטרן

"ג'ינס ישן ומלוכלך הופך לתיק נוצץ, ולא הולך לפח"

רינה שניידרמן אוהבת אופנה, אוהבת ברמה שכואב לה כשהיא מתבזבזת. אז כדוגלת בקיימות וכבוגרת שנקר היא פתחה את "אטלייה בוטיק", חנות אופנה ממוחדשת.

היא מציגה דרכה את הגרסה שלה לשמירה על כדור הארץ - תחת האג'נדה ירוקה מובהקת של קיימות, בדגש על הפחתת זיהום האוויר ושמירה על איכות הסביבה, ובניגוד מוחלט לנעשה בתעשיית האופנה העולמית.

"אחד הפריטים הכי שימושיים בארון הבגדים של כולנו הוא הג'ינס - הפריט הכי נגיש והכי נמכר בעולם, אבל נחשב מהמזהם בתעשיית האופנה", מספרת שניידרמן, שהחליטה להתמקד בג'ינס המוכר והאהוב ולקחת את הנושא צעד אחד קדימה, כאשר החלה לעבוד על קולקציית האופנה הממוחדשת שלה עם דגמים ולוקים מיוחדים ובעיקר ערך מוסף משמעותי וחשוב.

שניידרמן, למעשה, יוצרת קולקציות בגדים פונקציונליות. היא לוקחת פרטי אופנה ועושה להם אדפטציה לפריטים אחרים לגמרי, כאלה שניתן ללבוש ולהשתמש בהם במספר אופנים.

לדוגמה: רינה רוכשת בחנויות יד שנייה ג'ינסים ומהם מייצרת תיקים שעשויים מג'ינס, ז'קטים ג'ינס בשילוב עור מג'ט אחר, חולצות מכופתרות בשילוב ג'ינס, בדי אורגנזה, טולים, חצאיות ועוד. כל פריט מיוצר בעבודת יד, מידי התופרת האישית של "אטלייה בוטיק".

שניידרמן בוגרת לימודי חוץ עיצוב אופנה בשנקר ובוגרת קורס NLP שעסק בעיקר במודעות עצמית של נשים דרך אופנה, היא אמא ל-5 ילדים שישבה וחשבה בשנים האחרונות איך לצמצם הוצאות, להפסיק לבזבז כסף על בגדים לה ולילדיה ולנסות ליצור משהו.

במקום לטוס ולחפש פריטים בחו"ל, היא החליטה להביא את עצמה לידי ביטוי בדרך הטובה ביותר ולמחדש בגדים, בדרכה שלה, ועם הרבה סטייל ומשמעות אמיתית. "זה כבר כמה שנים שאני מציעה שירותי סטיילינג אישי, מגיעה לבתי לקוחות מסדרת להם את הארונות לפי הצרכים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
התוצרים והטכנולוגיה החדשים של סטיילטק. יח"צ סטיילטק,
התוצרים והטכנולוגיה החדשים של סטיילטק/יח"צ סטיילטק

מקיימים קיימות בתעשיית האופנה

Styletech: חברת הסטארט-אפ הישראלית שעושה מהפכה בעולם האופנה תוך ייצור ועיצוב דוגמניות ודוגמנים וירטואליים וכן ביגוד באמצעות בינה מלאכותית

מה עושים בסטיילטק? "קודם כל מזמינים פריטים עבור כל לקוח ולא מייצרים המוני בגדים מראש בכמות מיותרת, שנית, בינה מלאכותית מייצרת דוגמניות וירטואליות ומלבישה אותן, כך שאין צורך בדגמים בצבעים מיותרים, ימי צילום, הפקה ועוד" מספרת גוני גרופר, מנכ"לית האפליקציה, ששילבה ניסיון בעבודה בתוכנה יחד עם ידע באופנה לפתרון טכנולוגי מדליק בתעשיית האופנה.

רק לאחרונה זכתה סטיילטק בפרס "פתרונות האקלים" The Climate Solutions Prize - שהוקם בשנה שעברה על מנת לקדם ולטפח חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום, וזאת בקטגוריית הקיימות באופנה, מדובר על פרס לאור תרומתה של האפליקציה לשמירה על כדור הארץ ומניעת זיהומו דרך חיסכון בהוצאות על בדים מיותרים ומשלוחים, כאשר כל בגד וירטואלי שמיוצר חוסך ייצור שלו בפועל, כמו גם במניעת טיסות לצילומים בחו"ל ללוקיישנים ספציפיים שאפשר לעצב כרקע לדוגמנים.

הסטארט-אפ מציע קטלוג דוגמניות וירטואליות ומוצרים באופן מקוון בטכנולוגיית AI ותלת־ממד, והוא מחליף את ימי הצילום והפקות הצילום היקרות וחוסך משאבים וזמן לחברות האופנה בעולם.

את הדוגמניות האמיתיות מחליפות דוגמניות וירטואליות, ואת ימי הצילום וההפקות המורכבות מחליפה הטכנולוגיה החדשנית שמאפשרת ליצור אלפי לוקים בזמן קצר, כולל איפור, שיער, דוגמניות במבני גוף שונים וכמובן ביגוד בתלת־ממד, כולל אקססוריז, הלבשה תחתונה ועוד.

הטכנולוגיה של סטיילטק. יח"צ סטיילטק,
הטכנולוגיה של סטיילטק/יח"צ סטיילטק

הטכנולוגיה שהופכת בגדים ודוגמנים ל-D3

אם עד היום מוצרים בעולם האופנה כמו קטלוגים דיגיטליים או אתרי מכירה השתמשו בבגדים פיזיים בלבד לטובתם, טכנולוגית virtuality.fashion מהווה מעבר ישיר בין שלב העיצוב לשלב המכירות וקידום המכירות תוך חיסכון בימי צילום עם דוגמנים אמיתיים.

וירטואליטי.פאשן היא בעצם הטכנולוגיה שסטיילטק משתמשת בה ומשתפת איתה פעולה - היא מייצרת כמה מתמונות הפריט לבוש בתלת ממד ומשכפלת אותו החל משלב הסקיצות ועד לעליה לאתר ולמכר, בצבעים נוספים, גזרות ומידות. הפעולה הזריזה של הטכנולוגיה תומכת בווירטואליזציה של מאות סגנונות מוכנים מראש לקטלוג מכירה.

בזמן ש-10 מיליארד דולר מתבזבזים מסביב לעולם מדי שנה על דגמים ראשוניים שלא מגיעים לייצור - הפתרון של שתי החברות חוסך את התכנון, העיצוב, החיתוך והייצור של סחורה מיותרת שלא ירכשו, הכל מדוד ומתוכנן בצורה מחושבת ומדויקת כך שאי אפשר לטעות. בנוסף, הטכנולוגיה מחליפה ימי צילום ומשאבים שניתן להחליף ללא בזבוז נוסף של זמן ובדים.

"עולם האופנה הולך ונפרד מהבגדים המוחשיים בחנויות והולך לכיוון של קולקציות דיגיטליות וזהו שינוי מבורך, עליו אנו עומלים.

השילוב שלנו עם חברת סטיילטק יתרום לשמירה על הסביבה בהרבה היבטים: יאפשר לא לבזבז מי שתייה, ימנע שריפת בדים, ובעיקר יעצור ככל הניתן ייצור המוני מראש ויאפשר ייצור לפי דרישה. מדובר בשילוב מושלם בין שתי החברות שמחמיאות לכל צד בדיוק במקומות שחסרים לו והתוצאה שקיבלנו יחדיו היא לא פחות ממדהימה", מספר אמנון שלו, מנכ"ל וירטואליטי.פאשן.

מלחמה ומיחדוש: Ai ו-D3 בתעשיית האופנה יסייעו לשמור על הסביבה. יח"צ סטיילטק,
מסייעים לתעשיית האופנה לשמור על הסביבה: טכנולוגיות Ai ו-D3 בתעשיית האופנה, סטיילטק/יח"צ סטיילטק

"יופי חונק": השלכותיה של תעשיית האופנה

"יופי חונק" של יונתן פישר, בוגר התוכנית לפיתוח מקצועי של מרכז אדמונד דה רוטשילד, היא עבודת אומנות, שהוצגה לאחרונה במסגרת התערוכה OMG, עם מסר ברור: מדובר במצג שווא של שפע ותיאבון שאינו מספר את הסיפור במלואו, ואת המחיר שהטבע וכתוצאה מכך אנחנו משלמים על האופנה.

"תעשיית האופנה העולמית אחראית לפליטת 1.2 מיליארד גזי חממה מדי שנה בשנה (יותר מכל הרכבים ומהמטוסים), והיא התעשייה השנייה בגודלה המזהמת ביותר בעולם.

כתעשייה של ייצור המוני היא מודעת לנזקים שהיא בעצמה יוצרת, אולם בגין החמדנות היא "מטאטאת אותם מתחת לשטיח", ואילו אנחנו הצרכנים איננו מודעים דיינו מצד אחד ומסכימים לעצום עיניים מצד שני תמורת אופנה מהירה, זמינה וזולה", אומר יהונתן פישר, בוגר התוכנית לפיתוח מקצועי של מרכז אדמונד דה רוטשילד.

כשהוא מתייחס לתעשיית האופנה, יהונתן יוצר חיבור בין אופנה כסמל של יופי לתעתוע שזו מייצרת - "תעתוע שמכרו לנו בהגדלה של שקל תשעים ותוספת סוכר" (במילותיו שלו), לבין מצבם של הטבע ושל כדור הארץ שאסונות טבע תוקפים אותו באופן הולך וגובר משנה לשנה. "יופי חונק" מבקש למעשה לעורר מודעות ליופי שיש לו מחיר. המיצב חושף את החומרים הסמויים שנמצאים בתוך הבגד או משמשים כאביזרים שוליים שלו, אך עבור הטבע הם "אסון שקט" - טול, פוך, גומי, פלסטיק.

התוצאה - מיצב אופנה טקסטילי שמהדהד בצורתו אסון טבע שפרץ את גבולותיו של חלל הגלריה. האובייקט של יהונתן יוצר הפרעה בחלל, הוא פתייני ומאיים כאחד - זאת האסתטיקה של האסון. כיום אסונות טבע רבים מתרחשים בעקבות יצר הצרכנות ההולך וגובר של החברה האנושית.

חברה זו מתפתחת כחברה יצרנית שמשווקת ומקדשת כמות, זמינות ומחיר על פני איכות וערכים אמיתיים שלהם. בעברי עשיתי הפקות אופנה, קניינות פרטית ללקוחות ברחבי העולם, פרטיים וגם מותגים בינלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully