וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה וסביבה: ל-50% מהישראלים חשוב לעבוד בחברה שמקדמת קיימות

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 6:26

לכבוד 'יום איכות הסביבה הבינלאומי', בדקנו עד כמה חשוב לישראלים שמקום העבודה שלהם יקיים התנהלות מתחשבת בסביבה וגילינו הבדלים בין גברים לנשים, בין תושבי המרכז לתושבי הפריפריה ואפילו חשפנו קשר ישיר בין גובה השכר לבין רמת החשיבות שהעובדים נותנים לנושא הקיימות

סטודנטים עובדים יחד. ShutterStock
עבודה וסביבה: ל-50% מהישראלים חשוב לעבוד בחברה שמקדמת קיימות/ShutterStock

כחלק מהמגמה העולמית לעידוד וקידום נושא הקיימות ואיכות הסביבה, ערך מכון המחקר, רושינק, סקר רחב היקף המעמיד במרכז שאלה אחת המופנית לעובדים בישראל - באיזו מידה חשוב לך, שהחברה בה אתה עובד, תהיה כזו, הפועלת למען הקיימות ושמירה על איכות הסביבה?

מטרת הסקר הייתה לבחון דווקא את עמדות העובדים הישראליים - האם בין שלל השיקולים הנלקחים בחשבון בבואם להשתלב בארגון כזה או אחר, האם גם נושא הקיימות נכנס למשוואה?

הממצאים העולים מן הסקר מעידים כי רבים כלל לא אדישים לנושא הקיימות ואיכות הסביבה בארגון, ורואים בו נושא חשוב ומרכזי שיש לשים עליו דגש, ויתרה מזאת, אף משפיע על האופן בו תופסים את הארגון.

מתוצאות הסקר שנערך כאמור, על ידי מכון מחקר רושינק, בית למחקרי שווקים, לרגל יום איכות הסביבה הבינלאומי 2023 עולים הנתונים הבאים:

כ- 33% מהנשים מדווחות כי חשוב להן לעבוד בחברה 'בת קיימא', לעומת כ-23% מהגברים

כ-30% מהעובדים המתגוררים במרכז מעידים כי נושא הקיימות חשוב להם במקום העבודה, בהשוואה לעובדים תושבי הפריפריה (27%)

רק כ-23% מהעובדים החרדים מצהירים כי ערך הקיימות ואיכות הסביבה חשוב להם במקום העבודה, אל מול האוכלוסייה הכללית (60%)

בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע ו/או ממוצעת מעידים כי נושא הקיימות במקום העבודה חשוב להם מאוד (58%), ביחס לבעלי הכנסה מתחת לממוצע (29%)

עובדים בגילאי ה-40+ מצהירים כי סוגיית הקיימות במקום העבודה חשובה להם מאוד (64%), לעומת האוכלוסייה הצעירה יותר (27%)

לא נמצא פער משמעותי בין עובדים אקדמאיים (29%) ללא אקדמאיים (28%)

* נתוני הסקר עלו במסגרת מדגם מייצג של כ-806 משיבים, בקרב גילאי 18+.

פגישת עבודה במשרד. ShutterStock
נושא הקיימות במקום העבודה חשוב מאוד לבעלי הכנסה גבוהה (58%) ביחד לבעלי הכנסה נמוכה יותר/ShutterStock

פערים בין חרדים לאחרים

יותר ממחצית מהעובדים בישראל דיווחו כי נושא הקיימות ואיכות הסביבה חשוב להם במקום העבודה-
ניתן לראות כי התקבלו שיעורים גבוהים בקרב אוכלוסיית הנשים (33%) וגילאי 40-50+ (32%).

נושא הקיימות בקרב העובדים החרדים אינו מאוד גבוה (23%) ביחס לעובדים מהאוכלוסייה הכללית, אשר אצלם נרשם שיעור גבוה יותר לנושא זה (60%)

עובדים בעלי הכנסה גבוהה יותר מהממוצע ו/או ממוצעת העידו כי נושא הקיימות במקום העבודה חשוב להם מאוד (58%), אל מול עובדים בעלי הכנסה נמוכה מהממוצע (29%)

עובדים המתגוררים במרכז מעידים שנושא הקיימות חשוב להם במקום העבודה (30%), ביחס לעובדים המתגוררים בפריפריה (27%).

לא נמצא הבדל מהותי בין עובדים אקדמאיים (29%) ללא אקדמאיים (28%)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
משרד אופן ספייס. ShutterStock
לא נמצא הבדל מהותי בין עובדים אקדמאיים (29%) ללא אקדמאיים (28%) בנושא החשיבות לקיימות במקום העבודה/ShutterStock

המגמה צוברת תאוצה בחברות גלובליות

ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם המגמה אשר צוברת תאוצה בחברות גלובליות מובילות בארץ ובעולם, אשר מקדמות נושא זה במסגרת פעילותן הארגונית, בהקשרים שונים ומגוונים.

למשל חברת מרס (Mars), ענקית הממתקים הבינלאומית, האחראית על מותגים מובילים כגוןM&M Snickers, Orbit ועוד, שאלה את עובדיה שאלה זהה, וכ-86% מהעובדים העידו כי נושא הקיימות חשוב להם במקום העבודה.

מרס אכן פועלת רבות לקידום הנושא, החל מהפחתת נזקים סביבתיים בתהליך הייצור, מחזור אריזות וכלה בתכנון מחדש של שרשראות האספקה שלה כדי לעצור את כריתת היערות ומשתפת באופן קבוע את העובדים בפעילות התנדבותית הקשורה לשמירה על הסביבה.

קתאי פסיפיק, חברת התעופה הבינלאומית של הונג קונג המפעילה גם טיסות לישראל, מקדמת תוכניות להשקעה בדלק תעופה בר קיימא ושימוש במטוסים מתקדמים וחסכוניים יותר בדלק. החברה עורכת סקרים קבועים בקרב עובדיה וקבוצות בעלי עניין אחרות כדי לקבוע מהם הנושאים החשובים ביותר עבורם בתחום הקיימות, כולל נושאים כמו שינויי אקלים, ניהול פסולת וחומרים ופעולות קיימות.

אלו מבהירים לחברה את החשיבות של תקשורת פנים ארגונית והדרכה על ניהול קיימות ותוכניות בנושא המתרחשות בעסק. ניתן לראות זאת גם בפרוקטר אנד גמבל, המעודד שינויים פנימיים, כדוגמת, היעדר השימוש בבקבוקים חד פעמיים, פחים למיון פסולת ועוד.

בחברת רויאל קנין, היצרנית הצרפתית של מותג הסופר פרמיום לתזונה ובריאות לכלבים וחתולים, המאפשרת לעובדיה להביא את חיית המחמד למקום העבודה, מקדמת שיתופי פעולה והתנדבות בעמותות לאימוץ ומקפידה על שותפות מסחרית רק עם בתי גידול שמקפידים על רווחת בעלי חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully