וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטישמיות לחוד ועסקים לחוד: המנכ"ל החדש לעסקי קניה ווסט

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 17:35

הסאן מדווח כי הראפר שהסתבך בשלל התבטאויות אנטישמיות, מתכנן להחיות את מותג האופנה שלו באמצעות מנכ"ל יהודי, דב צ'רני, שהיה מנכ"ל אמריקן אפרל והודח ב-2014 עקב תלונות על הטרדות מיניות

הראפר קניה ווסט. רויטרס
קניה ווסט. מהצהרות אנטישמיות למינוי של מנהל עסקים יהודי למותג האופנה שלו/רויטרס

הטבלואיד האנגלי "סאן" (באתר האמריקאי שלו) מדווח היום כי הראפר, קניה ווסט, שכזכור הסתבך בשלל התבטאויות אנטישמיות, מנסה להחיות את מותג האופנה שלו, לאחר שזה כמעט שחוסל בעקבות ההתבטאויות ומצבו הלא יציב של הזמר.

לא רק המותג הפרטי של ווסט סבל מנטישת לקוחות. גם מותגים עולמיים גדולים עמם עבד כמו מותג הספורט "אדידס" ורשת האופנה "גאפ", ביטלו חוזים עמו, בעקבות הדברים שהשמיע, חוזים שמוערכים במאות מיליוני דולרים (ווסט עצמו נקב במספר הדמיוני של "2 מיליארד דולר ליום").

בין אם מדובר בתרגיל יחסי ציבור ובין אם מדובר בהערכה אמיתית של האמן השנוי במחלוקת לכישוריו המקצועיים, מי שמונה על ידו לתפקיד מנכ"ל המותג, הוא היהודי הקנדי דב צ'רני, מהשמות הידועים בעולם האופנה האמריקאי, אם כי לא תמיד לחיוב.

לצ'רני ולווסט הכרות עמוקה, הם עבדו יחד בעבר, ועל פי ה"סאן" צ'רני אף מייצר חולצות ומספק בדים למוצרים השונים שתחת המותג YEEZY. יחד עם זאת, צ'רני מביא עמו לא רק ניסיון מקצועי, אלא גם עבר בעייתי.

מנכ"ל אמריקן אפרל דב צ'רני. GettyImages
דב צ'רני בימיו כמנכ"ל אמריקן אפרל. הואשם בהטרדות של עובדותיו והודח מתפקידו בשנת 2014/GettyImages

צ'רני היה מייסד ומנכ"ל מותג האופנה "אמריקן אפרל" והביא את החברה לשווי שיא של 2.7 מיליארד דולרים, אך בשנת 2014 צצו עדויות של עובדות תחתיו שהתלוננו על הטרדות. לאור העדויות הודח צ'רני מתפקידו על ידי הנהלת החברה. "מעולם לא הוגשה נגדי תביעה" אמר - וכן גרס כי "שום האשמה לא הוכחה", כך הגן על עצמו צ'רני לאחר הפרשה. הוא גם האשים את יתר חברי ההנהלה שקשרו קשר להדיחו.

אלה מצדם ידעו לספר כי חלק מהאשמות נגד צ'רני כללו למשל "ריקוד בעירום מול עובדים" וטענו כי מחיר ההסדרים עם חלק מהתלוננים הסבו לחברה נזקים של מיליוני דולרים ששולמו כפיצויים.

מעבר ליהדותו, לצ'רני יש גם נקודה ישראלית: דודו מצד אמו הוא האדריכל הידוע משה ספדיה, מתכנן טיילת ממילא, הטרמינל בנתב"ג, מוזיאון יד ושם ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully