וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוכנות מציגה: פרס מקס פישר למחזקים את מדינת ישראל

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 12:59

הסוכנות היהודית השיקה אתמול את "פרס מקס פישר" שיוענק מדי שנה לפילנתרופים בולטים אשר תורמים באופן יוצא דופן לחיזוקה של מדינת ישראל. הראשונה שקיבלה את הפרס, באירוע מיוחד שנערך אתמול בדטרויט, היא המנהיגה היהודייה ג'יין שרמן

מימין לשמאל - יו"ר ועדת הפרס לארי ג'קייר; הפילנתרופית ג'יין שרמן, יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית דורון אלמוג ויו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות מארק וילף. ג'וש שוורץ,
מימין לשמאל - יו"ר ועדת הפרס לארי ג'קייר; הפילנתרופית ג'יין שרמן, יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית דורון אלמוג ויו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות מארק וילף/ג'וש שוורץ

לרגל שנת ה 75, הסוכנות היהודית השיקה את "פרס מקס מ. פישר", שיוקיר את התרומה של יהדות התפוצות לביסוסה של מדינת ישראל. הפרס נקרא על שמו של התעשיין והפילנתרופ מקס מ. פישר ז"ל, אחד ממנהיגיה הגדולים של יהדות ארצות הברית, שכיהן כיו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית והקדיש את חייו למען העם היהודי ולמען מדינת ישראל. הוא יוענק מדי שנה לפילנתרופים בולטים בעולם היהודי, אשר מגלמים את המורשת הפילנתרופית שלו ותורמים באופן יוצא דופן לחיזוקה של מדינת ישראל.

הראשונה שקיבלה את הפרס היא המנהיגה ג'יין שרמן מדטרויט, בתו של מקס פישר, שהמשיכה את מורשתו של אביה ופעלה ב- 50 השנים האחרונות למען חיזוקה של מדינת ישראל ולמען שגשוגם של החיים היהודיים בתפוצות.

בין השאר, שרמן תרמה באופן יוצא דופן להעצמת ילדים ובני נוער בסיכון בישראל והשקיעה בחינוך יהודי ובטיפוח הדור הבא של המנהיגים היהודים. ג'יין שרמן מילאה מגוון תפקידי מפתח בקהילה היהודית בארצות הברית, בפדרציית דטרויט ובחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית שבו היא מכהנת כחברת כבוד. פעילותה הייתה פורצת דרך ובזכות היוזמות שהובילה זכתה בפרסים בולטים לאורך כל שנות פעילותה.

אירוע הענקת הפרס נערך אתמול בדטרויט, במעמד יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית האלוף במיל. דורון אלמוג ויו"ר חבר הנאמנים של הארגון מארק וילף. התרומות שגויסו במהלך האירוע יוקדשו למען קליטתם של עולי אתיופיה בישראל ולהבאת צעירים מהתפוצות לתוכניות בישראל בפרויקט 'מסע' - שני תחומים הקרובים ללבה של ג'יין שרמן.

מקס פישר (פיטסבורג 1908 - דטרויט 2005), היה מהמנהיגים הגדולים של יהדות ארה"ב ונחשב לאחד ממגייסי התרומות החשובים בעולם היהודי. פישר, שנודע כידידם של נשיאי ארצות הברית ושל ראשי ממשלות בישראל, ייסד את חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית ואף עמד בראשו שנים ארוכות.
הוא הקדיש את חייו למען העם היהודי ומדינת ישראל והשפיע על המעורבות של יהדות התפוצות בביסוסה של מדינת ישראל לאורך עשרות שנים, בתחומים אסטרטגיים וחשובים. בין השאר, הוא גייס את יהדות העולם למען גלי העלייה מברית המועצות ולמען מבצעי העלייה הגדולים של יהודי אתיופיה ואף הוביל בשנות ה 70, את הפעילות של הסוכנות היהודית ויהדות התפוצות לשיקום שכונות, שיזם ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל.

הפילנתרופית ג'יין שרמן אמרה: "אני גאה מאוד להיות הראשונה שמקבלת את פרס מקס מ. פישר. אבי, מקס פישר ז"ל, השפיע על חיי יותר מכל אחד אחר ואני גאה לקבל את פרס המנהיגות הזה שנקרא על שמו. הפעילות שלי עם הסוכנות היהודית למען חיזוק מדינת ישראל ולמענם של הישראלים היא התשוקה של חיי ואני שמחה מאד לחלוק את האהבה הזו והתשוקה הזו עם משפחתי ועם הידידים שלי באירוע הענקת הפרס".

יו"ר הסוכנות היהודית אלוף (מיל.) דורון אלמוג: "מקס פישר וממשיכת דרכו ג'יין שרמן הם מנהיגים פורצי דרך שמגלמים בפעילותם הפילנתרופית ארוכת השנים את המחויבות והאהבה ללא תנאי שיש ליהודי התפוצות כלפי מדינת ישראל. מאז הקמת המדינה הסוכנות היהודית השקיעה מתרומות של יהדות התפוצות ובראשם הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן היסוד, קרנות משפחתיות ותורמים פרטיים מאות מיליארדי דולרים בפיתוח מדינת ישראל וחיזוק החברה הישראלית כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully