וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חברת החשמל: "ישובים דתיים לא נותקו כדי לא לפגוע להם בשבת"

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 14:05

ביום שישי סבלו מאות אלפים מאזרחי ישראל מהפסקות חשמל, אבל לא ביישובים דתיים, שלדברי מנכ"ל חברת החשמל: "לא נותקו כדי לא לפגוע להם בשבת". עוד הוסיף שפיגלר כי קווים שנועדו להוליך חשמל נקי מהדרום למרכז לא מקודמים בגלל חוסר משילות: "הבדווים לוקחים אותם"

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, בכנס מנכ"לים ומזכירים ברשויות המקומיות. מלון מלכת שבא, אילת. יוד צילומים,
מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל: החזיר חשמל ליישובים דתיים וניתק יישובים חילוניים/יוד צילומים

מאיר שפיגלר מנכ"ל חברת החשמל מגלה: "ישובים בהם יש תושבים דתיים לא נותקו מרשת החשמל כדי לא לפגוע בהם בשבת, חיברנו אותם לחשמל וניתקנו ישובים אחרים".

שפיגלר אמר את הדברים בוועידת איגוד המנכ"לים והמזכירים ברשויות המקומיות המתקיימת במלון מלכת שבא באילת.

"ביום שישי הייתה התנהלות של ניתוקי חשמל יזומים, אבל לא יכול להיות שמנתקים מקומות מסוימים ואחרים לא. ביום שישי האחרון, בערב שבת היו אנשים דתיים שעובדים עם פלטות ומכשירים חשמליים שברגע שהיו ניתוקי חשמל המכשירים לא חוזרים לפעול ופוגעים בשבת שלהם, לכן יצאה הוראה נחרצת לחבר לרשת החשמל לפני כניסת שבת את כל אותם ישובים בהם מתגוררים רוב דתי ולנתק מרשת החשמל מקומות אחרים בארץ".

שקיעה בכביש חמש צומת התקוה, 4 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
שקיעה מעל קווי מתח גבוה. למה אין מעבר חשמל נקי מהדרום למרכז? לדברי שפיגלר, בגלל חוסר המשילות: "אנחנו פורסים קווים והבדווים לוקחים"/ראובן קסטרו

שפיגלר ומסדר האשמים: מנגה ועד לחוסר המשילות

שפיגלר הוסיף כי גם חלקים שונים בדרום הארץ בהם יש רפתות שיש בהם בעלי חיים שהיו בשמש היוקדת ובכדי למנוע תמותת בעלי החיים, חוברו לאספקת החשמל וניתקו מקומות אחרים.

מנכ"ל חברת החשמל תאר את שאירע בסופ"ש האחרון:

"ביום שישי לצערי הרבה הייתה התנהלות לא תקינה. 300,000 היו מנותקים מרשת החשמל. בשנת 2018 הוחלט להשיק רפורמה והוציאו יחידה אורגנית פנימית שהייתה בחברת החשמל, הוציאו מחברת חשמל והקימו את חברת נגה. הסמכויות של נגה קובעות איזה תחנה תופעל ואיזה תחנה תושבת.

על מנת להפעיל תחנת כוח גם בחברת חשמל וגם יצרנים פרטיים צריך להפעיל את חברת נגה שמנהלת את התחנות ביחס לאומדנים של הצריכה שהיא מנתחת. ביום רביעי קיבלנו הוראה מנוגה להפעיל שתי יחידות ייצור באורות רבין ועשינו את זה.

צריך להבין שמדובר בהפעלות תחנות כוח זה לוקח זמן. מדובר בתחנות ותיקות עם מערכת הפעלה פחמית ישנה שלוקח בין 36 שעות ל- 40 שעות מרגע שמתניעים את התחנה עד לרגע שהיא מייצרת חשמל. לקח זמן עד שהן הופעלו, מעבר לזה לא נדרשנו להפעיל תחנות כוח נוספות, למרות שהיו שתי תחנות כוח נוספות באורות רבין ורוטנברג, ברור שאם היינו מקבלים הנחיה להתניע את התחנות הנוספות לא היה מחסור באנרגיה ולא היתה מנורה אחת במדינה שלא הייתה דולקת.

לצערי לא לקחו מרווח סביר, אף אחד לא עשה זאת בזדון. היה חסר בחשמל ואת החסר הזה היו חייבים לאזן באמצעות הפסקות חשמל. לא רצינו להימצא ביום שבו תחנות כוח מפסיקות לעבוד ואין אספקת חשמל לישובים במדינה".

"מדינת ישראל לא עושה מספיק אם בכלל לבער בירוקרטיה ופישוט הסרבול. לצערי זה מוביל למקומות שאף מדינה נורמלית לא רוצה להימצא בהם. זה היה מקרה חריג מאוד וקשה מאוד. האמת בעובדות. מחברת נוגה נאמר שהם לא לקחו בחשבון שתהיה צריכה כל כך גדולה של אנרגיה. הם חששו להפעיל תחנות כוח אחרות שמא יאמרו להם אחרי זה למה הם הפעילו תחנת כוח עם צריכה פחמית".

עוד הוסיף שפיגלר כי: "לצערי בנגב אין משילות. אין הולכה בדרום כי אנו פורסים קווים והבדואים לוקחים אותם. לא מצליחים להשלים את הפעילות הזו של הקו הזה שיוליך אנרגיה נקיה מהדרום למרכז הארץ למרות שאנו מתואמים עם כוחות הבטחון ועדיין זה לא הולך. כולם מודעים לבעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully