וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הרבה טחינה: החברה שהחליטה להוריד את המחיר

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 9:51

בעוד רוב היצרנים והיבואנים מתלוננים על עליית מחיר חומרי הגלם ומשתמשים בהם כתירוץ להתייקרויות שנועדו לשפר את שורת הרווח, נמצאה צדיקה בסדום של יוקר המחיה: יצרנית הטחינה הגדולה בישראל, "אחוה", הודיעה על הוזלה של 3% במחיר הטחינה הגולמית

טחינה אחוה. יח"צ,
טחינה אחוה. הבשורה הצרכנית הטובה ביותר שקיבלנו לאחרונה, מגיעה מכיוון המוצר הכי ישראלי שיש/יח"צ

תגידו שמדובר בגימיק, תגידו שאלה רק 3%, אבל באווירה שבה היצרנים והיבואנים משקרים לציבור ומוצאים כל מני אמתלות כדי להעלות מחירים, נמצאה בכל זאת צדיקה אחת בסדום:

בצעד חריג ומפתיע, כשמרבית יצרניות המזון הודיע על עליות מחיר חדות שנכנסו לתוקפן ב-1 ביוני, מודיעה היום חברת "אחוה", יצרנית הטחינה הגדולה בישראל על הוזלת מחיר של הטחינה במותג אחוה (טחינה רגילה ומלאה). מדובר בהוזלה של כ-3% שתיכנס לתוקפה החל מהיום, כך הודיעה החברה במכתב ללקוחותיה בשוק הקמעונאי.

שוק הטחינה בישראל כולל מספר יצרניות גדולות המספקות את עיקר הטחינה לשוק הקמעונאי והמוסדי, המגלגל כ- 300 מיליון שקל בשנה. מעל לעשר שנים מובילה "אחוה" את שוק הטחינה, עם נתח שוק כמותי של למעלה מ-30%. מחיר ממוצע לקילו של טחינה גולמית כיום הוא כ- 24 שקל, כאשר המחיר הממוצע של טחינה אחוה הוא כ - 19 שקל לקילו.

עוגיות חלבה של טחינה אחוה. רותם דרוב
עוגיות טחינה מטחינה אחוה - אכן בשורה מתוקה בעידן של התייקוריות/רותם דרוב

אחוה עם הצרכנים, במקום עם שורת הרווח

במכתב ללקוחות מוסר יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אחוה, "מכיוון שטחינת אחוה הינה מובילת קטגוריה ונחשבת למוצר מזון איכותי, בסיסי ומזין, החלטנו, דווקא בתקופה זו, על אף מחירי השומשום הגבוהים ושער הדולר, להקל ככל האפשר על צרכני המוצר ולהוזילו".

חברת "אחוה" מעסיקה 235 עובדים בשלושה מפעלים באריאל המייצרים טחינה גולמית, חלוה, דברי מאפה וסירופ לשתייה. כ-4 טון טחינה גולמית מיוצרים במפעל מידי שעה ומשווקים לכל רשתות המזון בארץ ולמרבית מדינות העולם.

אפשר לטעון כנגד אחוה שהיא מנצלת את המצב כדי לסדר לעצמה קמפיין יח"צ בעיתוני מושלם, אבל גם אם זאת הכוונה, הרי שיצרנית הטחינה הגדולה בישראל הרוויחה את הפרסום ביושר, בעידן שבו רוב מתחרותיה מנצלות את חולשת הממשלה כדי להקפיץ את המחירים, היא בחרה ללכת לקראת הלקוח. השאלה עתה היא אילו חברות ילכו בעקבותיה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully