וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לתעשייה האווירית: משרד הביטחון רוכש מכ"מים מראדא

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 10:38

מפיקים לקחים מהפלישה הרוסית: צה"ל יצטייד במכ"ם נייד לטווחים קצרים לאיתור רקטות, רחפנים פצצות מרגמה, שלפי פרסומים בחו"ל כבר משמש את אוקראינה נגד פוטין. הייצור: בבית שאן

מכ"ם ה-MHR שרכש משרד הביטחון מלאונרדו DRS/ראדא. ליאונדרדו DRS,
המכ"ם כשהוא נגרר בידי רכב/ליאונדרדו DRS

לראשונה: משרד הביטחון רוכש מכ"מי הגנה אווירית שלא מהתעשייה האווירית אלא מראדא הישראלית, שנרכשה בידי לאונרדו DRS האמריקאית. המכ"מים ייוצרו במפעל בבית שאן ששייך כעת לחברה האמריקאית שרכשה את ראדא לפני שנה בעסקת החלפת מניות, לפי שווי של 775 מיליון דולר.

מדובר במכ"מים ניידים, מתקדמים, שאפשר להציב על רכב או נגרר כדי להעבירם במהירות ממקום למקום, או כדי להשתמש בהם להגנת כוח מתמרן. מדובר במכ"ם לטווחים קצרים שלפי פרסומים זרים יכול לאתר טילים, רחפנים, פצצות מרגמה, מל"טים, מסוקים ומטוסים. לפי פרסומי החברה את האחרונים הוא מסוגל לאתר ממרחק של 100-200 ק"מ, ואילו רקטות, פצצות מרגמה ורחפנים ממרחק של 18-24 ק"מ.

מכ"ם MHR שרכש משרד הביטחון מליאונרדו DRS/ראדא. ליאונדרדו DRS,
הניידות משפרת את ההגנה על המכ"ם ומאפשרת לו להצטרף לכוחות מתמרנים/ליאונדרדו DRS

16 יחידות מהמכ"ם של ראדא נרכשו בחודשים האחרונים עבור אוקראינה, במימון שגויס בליטא. זאת כדי לספק לאזרחיה התרעה בפני התקפות רוסיות, שתעניק להם זמן להתגונן, ולצבא אוקראינה זמן לנסות ליירט את האיומים.

גורמים בתעשיות הביטחוניות מעריכים כי שווי העסקה עומד על כ-7 מיליון שקל, לא סכום גדול אך כזה שעוד יכול לגדול בהמשך.

משרד הביטחון רכש עד היום מראדא מכ"מים רק כחלק ממערכת חץ דורבן להגנת רכבים משוריינים, שמותקנת כיום בנגמ"שי הנמ"ר שיורדים מפס הייצור. מכ"מי הגנה אווירית, כמו ה-MMR המשמש את כיפת ברזל ואת חיל התותחנים, רכש משרד הביטחון רק מאלתא, שסיפקה גם מכ"מים לספינות חיל הים.

"אנחנו גאים מאוד להמשיך את תמיכתנו בצה"ל על ידי אספקת יכולות מתקדמות ומצילות חיים", אמר דב סלע, סמנכ"ל בכיר ומנכ"ל די.אר.אס ראדא תעשיות. "זכייה זו מהווה הזדמנות נוספת לקחת חלק בשמירה על שמי המדינה, האוכלוסייה האזרחית וכוחות הביטחון ברחבי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully