וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד 15 לאוסף

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 8:49

אלי וורטמן, לאה רוטשטיין, ויצחק מולכו. מחלקת צילום מוזיאון ישראל,
אלי וורטמן, לאה רוטשטיין, ויצחק מולכו/מחלקת צילום מוזיאון ישראל

חברי קבוצת הרכישה של אגודת ידידי מוזיאון ישראל התכנסו השבוע לאירוע רכישת עבודות אמנות ישראלית עבור המוזיאון. בסך הכל רכש המוזיאון הפעם 15 עבודות של עשרה אומנים ישראלים כאשר שליש מהעבודות שנרכשו, הן של אומנים צעירים שגילם מתחת ל-40.

בין היצירות שרכש המוזיאון: ציור השמן על בד - "צופה בך" של האומן שי אזולאי; מיצג הפסל והפסקול - "ריקוד גבולי" של האומנית נרדין סרוג'י; מיצג הכולל 50 מנועים, מגבר, חוטים ועץ בשם "הפרעת רוח" של האומן איתמר מנדס-פלור; ועוד. הסכום הכולל שהושקע ברכישת היצירות מוערך בכ-650 אלף שקלים.

זו השנה ה-14 לקיומה של קבוצת הרכישה, הפועלת במסגרת אגודת הידידים בניהולה של לאה רוטשטיין. לאורך השנים רכשה הקבוצה עבור המוזיאון מעל ל- 200 עבודות אמנות בסכום כולל של למעלה מ-9.5 מיליון שקלים. יצירות אמנות אלו מתווספות לאוסף המוזיאון הכולל למעלה מ-500 אלף יצירות, ומהווה את אוסף האמנות הגדול ביותר בישראל.

בין המשתתפים באירוע הרכישה: מנכ"ל מוזיאון ישראל דניס וויל, יו"ר אגודת הדידים של המוזיאון עדינה שפירא, איש העסקים ויזם ההייטק אלי וורטמן, יו"ר מועצת המנהלים של מוזיאון ישראל עו"ד יצחק מולכו ומכובדים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully