וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוק מאמין בחברת החשמל: גייסה 2.6 מיליארד שקל באג"ח

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 9:50

הנפקה מוצלחת לחברת החשמל - גייסה 2.6 מיליארד שקל בהנפקת שתי סדרות אג"ח, להן נרשמו ביקושים גבוהים של 3.3 מילארד שקל. המנכ"ל שפיגלר: "הביקושים מצביעים על אמון מלא בחברת החשמל"

עובדים של חברת החשמל מבצעים עבודות תחזוקה. ShutterStock
עובדי חברת החשמל בפעולה. השוק מאמין בחברה והביקוש לאג"ח גדול/ShutterStock

על רקע שיבושי החשמל של יום שישי שעבר - ועם הפנים לעוד יום שישי שצפוי להיות שרבי במיוחד, הנה מעט רוח מרעננת לחברת החשמל, שהשלימה אמש בהצלחה רבה את השלב המוסדי בהנפקת 2 סדרות אג"ח חדשות צמודות מדד (סדרות 34 ו-35). במסגרת ההנפקה נרשמו ביקושים גבוהים בהיקף של כ- 3.3 מיליארד שקל.

בסדרה 34 גייסה החברה כ- 1.2 מיליארד שקל בתשואה לפידיון צמודה למדד של 2.48% ומרווח של 1.34% מעל אג"ח ממשלתי צמוד.

בסדרה 35 גייסה החברה כ- 1.4 מיליארד שקל בתשואה לפידיון צמודה למדד של 2.66% ומרווח של 1.48% מעל אג"ח ממשלתי צמוד.

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, בכנס מנכ"לים ומזכירים ברשויות המקומיות. מלון מלכת שבא, אילת. יוד צילומים,
מאיר שפיגלר, בתחילת השבוע באילת. חושב שהביקוש הגבוע מעיד על אמון המשקיעים בחברה/יוד צילומים

מאיר שפיגלר, מנכ"ל החברה: "הביקושים המרשימים מצד המשקיעים מצביעים על אמון מלא של בחברת החשמל, ביציבותה ובהתנהלותה התפעולית והפיננסית."

שלמה ארביב, יו"ר ועדת הכספים בדירקטוריון חברת החשמל: "גם בימים בהם קיימת תנודתיות רבה בשווקי האג"ח בסביבת ריבית גבוהה שלא נראתה מזה עשור, המשקיעים בוחרים להשתתף בגיוסי החוב של החברה ומביעים הלכה למעשה אמון בהנהלת החברה ובמדיניות המיושמת על ידה".

בהנפקה השתתפו גופים מוסדיים מובילים בשוק ההון המקומי ונתקבלו ביקושים ערים בהיקף כולל של כ - 3.3 מיליארדי שקל. שלב המכרז הציבורי יתקיים ביום ראשון הקרוב (11.06.2023).

אגרות החוב מדורגות בדירוג ilAAA על ידי מעלות S&P באופק יציב ו-Aa1.il באופק יציב על ידי מידרוג. הנפקת סדרות האג"ח בוצעה בהתאם לתשקיף המדף שפרסמה החברה במאי 2021.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חברת החשמל האירה את ארובות חדרה הממוקמות בתחנת הכוח "אורות רבין" לציון 25 שנים לרצח ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין ז”ל, 28 באוקטובר 2020. דוברות חברת חשמל, אתר רשמי
אחת הארובות בתחנת אורות רבין בחדרה. בין המטרות שלהן מגייסת חברת החשמל את הכסף: השלמת מחוללי זרם חדשים בתחנה/אתר רשמי, דוברות חברת חשמל

מדוע חברת החשמל זקוקה לכסף?

צרכי הגיוס המעודכנים של החברה לשנת 2023 נוצרו על רקע פירעונות אג"ח צפויים, פריסת חוב הדלקים המוכר לחברה על ידי רשות החשמל על-פני מספר שנים והמשך תוכנית ההשקעות במקטעי ההולכה והחלוקה ובהקמת מחז"מים החדשים באתר אורות-רבין.

את תהליך ההנפקה הובילה חטיבת הכספים של החברה בראשות סמנכ"ל הכספים, רו"ח גילעד חסיד ומנהל אגף הכספים איל חרמוני יחד עם היחידה המשפטית ויחידת קשרי משקיעים בליווי שמואל גורטלר מחברת גורן קפיטל ועו"ד יהודה אהרוני וצוותו ממשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן.

מפיצי ההנפקה הינם אי.בי.אי - חיתום והנפקות בע"מ ודיסקונט קפיטל חיתום בע"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully