וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק ההון ושבוע הספר: האנשים שעברו ממספרים לספרים

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 8:57

לקראת שבוע הספר יצאנו לפגוש שלושה אנשים שהחליפו - או לפחות גיוונו - את המספרים בספרים. הם כותבים רומנים וספרי מתח שחלקם נמכרים יפה מאוד, אבל למרות שהכתיבה הפכה לחלק משמעותי מחייהם, הם לא מתכוונים להתמסר לה במשרה מלאה

שיגרת העבודה של אנשי הכספים נראית לעיתים מבחוץ כאפורה ומשעממת, אך אלו שחיים את שוק ההון הישראלי יכולים להוות השראה לקשת שלמה של דמויות בסיפורי מתח, בגידה וכסף גדול.

בזמן שהמביטים עליהם מבחוץ מקבלים רק הצצה לחלקי הסיפורים עת מתפוצצת איזו פרשייה תורנית, כמה משחקני שוק ההון החליטו להשתמש בחוויות שצברו בשוק ההון ולעשות לנפשם כסופרים, לצד העשייה לביתם בשווקים.

לקראת חג הספר המתחיל החודש (יוני) וואלה! כסף פגש 3 מהם, ובחן עד כמה נוכחת חוויות שוק ההון בסיפורים שכתבו? והאם הכתיבה מזככת את הנפש מהסערה התמידית בשוק ההון?

ארז צדוק. נחשון פיליפסון,
ארז צדוק, ניהול תיקי השקעות וכתיבת רבי מכר/נחשון פיליפסון

שם: ארז צדוק (55)

מקצוע: מנהל תיקי השקעות

עבודת יום: מנכ"ל אביב בית השקעות

סיפורת אחרי העבודה: 'השתלטות' (מתח), 'מהלך מסוכן' (מתח), 'דוסטויבסקי זה לא' (מתח), 'הסנדלר מכוכבאן' (רומן משפחתי היסטורי, דורג במקום הרביעי ברשימת רבי המכר של צומת ספרים).

עד כמה נוכח שוק ההון בכתיבך: "באופן משמעותי. עלילת המתח של הספר הראשון, השתלטות, מתרחשת בשוק ההון. העלילה של השני, מהלך מסוכן, המשיכה עם גיבורי הספר הראשון. והדמות הראשית בספר הרביעי היא של ברוקר אמריקאי."

מה הוביל אותך לכתיבה: "לאחר הספר המקצועי-אקדמי השני שכתבתי, בנושא קרנות גידור, ידעתי שהתאהבתי בכתיבה. כילד תמיד המצאתי סיפורים אז החלטתי לנסות לכתוב סיפורת, ולמרבה הפלא זה עבד."

מתכוון לעזוב את העבודה לטובת הכתיבה: "לא. אני כותב תוך כדי עבודה את הספר הבא שנמצא בשלב מתקדם, אבל זה לקח שנים כי זה במקביל לעבודה, ובתקופות של לחץ יש הפסקות כתיבה ואז לוקח זמן לחזור. משאיר את חלום הכתיבה ללא עבודה - לפנסיה."

סיגל פישביין. אייל טואג,
סיגל פישביין, סמנכ"לית תפעול ביום, סופרת אחרי שעות העבודה/אייל טואג

שם: סיגל פישביין (44)

מקצוע: מנהלת השקעות

עבודת יום: סמנכ"לית תפעול וניהול סיכונים במגדל שוקי הון

סיפורת אחרי עבודה: 'יום חדש' (סיפורת), 'קצרים' (אוסף סיפורים קצרים), 'מארבע יוצאת אחת' (מתח), 'לפני שהידיים התחילו לרעוד' (רומן היסטורי).

עד כמה נוכח שוק ההון בכתיבך: "תחום העיסוק של אחת מהדמויות בספר 'מארבע יוצאת אחת' הוא בשוק ההון, וההיכרות שלי את שוק ההון סייעה בתיאור העולם של אותה דמות ואת התכונות המאפיינות אותה. אבל לרוב אני נהנית יותר לכתוב על נושאים ותחומי עיסוק שרחוקים ממני בחיי היום-יום. עבורי זוהי דרך המאפשרת לי לגעת במחוזות חדשים".

מה הוביל אותך לכתיבה: "הכתיבה החלה כדרך ביטוי עצמי, אמצעי לפרוק ולכתוב על מה שיושב לי על הלב. הרומן שלי עם הכתיבה החל עם הספר 'יום חדש', כחלק מהצורך שלי לכתוב לאחר טקס יום הזיכרון לחללי צה"ל אליו אני מגיעה מידי שנה, בבית העלמין ברמלה, שם טמון אח של אמא שלי שנפל במבצע כראמה.

לימים, שני העמודים שכתבתי באותו יום הפכו להיות הפרולוג של הספר. לאחר כתיבת הספר הראשון גיליתי שאני אוהבת ליצור עולמות, דמויות וסצנות ושהצלחתי לספר סיפור ולכתוב ספר.

הכתיבה מאפשרת לי "להתפרע", לממש פנטזיות, לקחת את הדמויות לקצה ולשלוט באירועים (מה שלא אפשרי בחיים...). הספר האחרון שלי, 'לפני שהידיים התחילו לרעוד' ליווה אותי בתקופה שבה אבי נפטר ולמרות שבחודשים הראשונים לאחר פטירתו לא יכולתי לכתוב, כשחזרתי לכתיבה זו הייתה עבורי דרך להתמודד עם האבל. אבא שלי נוכח מאוד בספר ובעיקר בדמותו של אשר, הגיבור של הרומן."

מתכוונת לעזוב את העבודה לטובת הכתיבה: "אני אוהבת ונהנית מהעבודה שלי, והכתיבה לא מהווה בשלב זה דרך להתפרנס. בשלב הנוכחי אני לא רואה את עצמי עוזבת את העבודה, אלא משלבת את שתי האהבות וההנאות יחד".

ירון שקדי. באדיבות המצולמים
ירון שקדי, מתח של ניהול בית השקעות ביום, ספרות מתח אחרי העבודה/באדיבות המצולמים

שם: ירון שקדי (51)

מקצוע: אנליסט שווקים פיננסים ארה"ב

עבודת יום: בעלים ומנכ"ל בית ההשקעות שקדי קפיטל

סיפורת אחרי עבודה: טרילוגיה (מתח); המכילה את 'כסאות מוזיקליים' (חלק 1), 'הלוח' (חלק 2), ו-'אין תשובות נכונות' (חלק 3).

עד כמה נוכח שוק ההון בכתיבך: "הטרילוגיה הינה סביב מעטפת בית השקעות בדרום תל אביב, ופסיפס של אירועים אמיתיים שהתרחשו באותן שנים ושזורים בה.

מה הוביל אותך לכתיבה: "מדובר בז'אנר שטרם נראה בישראל, המספר את סיפורו של האחד, לצד סיפורה של מדינה, בשנות ה 90', שלאחריהן ישראל ואנחנו לא נותרנו אדישים; הסכם אוסלו, העלייה הרוסית, טבח מערת המכפלה, פיגוע קו 5 בתל אביב, פיגוע בית ליד, רצח רבין, ועוד.
אלו אירועים מכוננים בקרב כלל האזרחים שנולדו מקום המדינה ועד שנות ה-80, כולל, וכל קורא וקוראת מוצאים עצמם בספר, אם באירועים עצמם, ואם במפולת שוק ההון של 1994.

מתכוון לעזוב את העבודה לטובת הכתיבה: "כתיבה היא חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום שלי כעת, אבל לא מדובר בעיסוק הראשי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully