וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל הספורט: הנה הפולניה הספורטיבית שתשמחו להכיר

אילנה שטוטלנד

עודכן לאחרונה: 9.6.2023 / 6:59

פולין ממצבת את עצמה כמוקד לתיירות ספורט ובינתיים מייצאת אלינו את המותג המצליח 4F שהפרזנטור שלו הוא חלוץ ברצלונה, רוברט לבנדובסקי. למרות שהם מוכרים ב-44 מדינות, הם רואים בשוק הישראלי יעד חשוב, אולי בגלל שאצלנו ביגוד הספורט הוא גם קז'ואל

דוד ידיד מאתר שוז אונליין ואיגור קלאז'ה, מנכ"ל ושותף באופנת הספורט 4F. אילנה שטוטלנד,
דוד ידיד, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת shoesonline עם איגור קלאז'ה, מנכ"ל ושותף באופנת הספורט 4F/אילנה שטוטלנד

בתקופה שבה היה סטודנט עבד איגור קלאיה בחנות ספורט בפולין, אז גם החל להירקם אצלו החלום לפתוח חברה שתתמקד באופנת ספורט. את חלומו הוא הגשים בשנת 1995. כיום לחברה הפולנית מספר מותגים, כאשר מותג הדגל שלה הוא 4F שנולד לפני 20 שנה ושנמכר כיום ב-44 מדינות בעולם, ביניהן צרפת, גרמניה, איטליה, יוון, בלגיה, אוסטריה, דנמרק ועוד. בימים אלה אחת ממטרות המותג היא לבסס את מעמדו גם בישראל.

לפני כתשעה חודשים נוספה לשלל המותגים הנמכרים באתר shoesonline.co.il, מאתרי ההנעלה והאופנה המובילים בישראל, גם סנונית ראשונה של קולקציית מותג הספורט 4F. עכשיו, כשקברניטי האתר ראו כי טוב, הם החליטו להרחיב את נוכחות הקולקציה באתר, לייבא פריטים נוספים ולהכיר לקהל הישראלי את יתרונות המותג הפולני.

שואו רום של חברת 4F בקראקוב. אילנה שטוטלנד, מערכת וואלה!
חנות של 4F בפולין/מערכת וואלה!, אילנה שטוטלנד

"4F הוא אחד המותגים הנוספים שנכנס לאחרונה לארסנל אופנת הספורט הנמכרת אצלנו באתר", אומר דוד ידיד, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת shoesonline. "התחלנו לבחון אותו במינונים קטנים, רצינו לראות אם הקהל אוהב/ לא אוהב, איפה צריך לשים את הפוקוס. ראינו את התגובות, את המכירות, והחלטנו ללכת בגדול עם המותג.

כיום אנחנו הזכיינים הבלעדיים של המותג בארץ, כאשר המכירה מתבצעת בשלושה ערוצים: באון ליין ובערוצי הריטייל והסיטונאות".

אתר shoesonline.co.il הוקם ב-2015 ונמכרים בו מגוון מותגים מובילים מעולמות האופנה, ספורט ונעליים, ביניהם אדידס, נייקי, אולסטאר, פומה ורבים אחרים. "עכשיו אנחנו מביאים לקהל הישראלי מותג בינלאומי מצליח נוסף. הגיע הזמן שישראלים יכירו גם את 4F", אומר ידיד. "אופנת ספורט הפכה כבר שם קוד למה שאנחנו לובשים ביום-יום שלנו, מחולצות כותנה ועד למכנסי טרנינג. אתה לא חייב ללכת איתם רק לחדר כושר או לריצה, אלא גם יושב לבוש כך בבית קפה.

אופנת ספורט היא כאן כדי להישאר וזה רק גובר, כי הצרכן מבין שהכי נוח לו להיות לבוש ככה. ההתפתחות של הקטגוריה הזו היא מאוד משמעותית, ומפני שזה כבר חלק מהיום-יום שלנו, אז הפריטים עצמם הם לא רק לספורט המקצועי. זה אמנם מוגדר כאופנת ספורט, אבל זה לגמרי קז'ואל. אנחנו פועלים בשוק רווי של מותגי ספורט, הקטגוריה מאוד צפופה, אבל יחד עם זאת זיהינו משהו שהיה חסר.

מנעד המחירים של מותג F4 מאוד נגיש לעומת המתחרים שלו, שגם הם נמכרים אצלנו באתר. מבחינת איכות, F4 לא נופל מהמותגים האחרים. הפריטים מיוצרים בטכנולוגיות מתקדמות, החומרים באיכות גבוהה, העיצוב מודרני, אבל לרוב מחירם יהיה יותר נגיש. המחירים בארץ יהיו די מקבילים למקבילים האירופיים שלנו. למשל, חולצות ומכנסי ריצה החל מ-59 שקלים, טייצים וטופים החל מ-80 שקלים.
הצרכן הישראלי אוהב מחיר נגיש, גזרות טובות ומוצר איכותי שלא מאבד בכביסה וחצי מהצבע והגזרה שלו. מותג F4 בהחלט עונה על הדרישות האלה".
הפרזנטור מברצלונה

הצטרפתי לידיד בביקורו בשואו רום של F4 הנמצא בקרקוב בפולין, לשם הוא הגיע על מנת לבחור פריטים לקולקציית גברים/נשים שתגיע לאתר הישראלי באביב-קיץ 2024. כרגע תמצאו באתר את פרטי הקולקציה של 2023.

בבניין בן חמש קומות בקראקוב מתרכזת פעילות המותג. במקום עובדים כ-600 איש העוסקים בשלבים השונים של עיצוב ויצור פרטי האופנה, ושם גם נמצא אולם התצוגה, השואו רום. בעת הביקור במקום השואו רום היה מלא בקניינים שהגיעו להזמין פריטים שנראה אותם בחנויות ובאתרים השונים בעוד שנה. 1,600 פריטים שונים בשלל דגמים וצבעים - המתאימים בין היתר לאימונים בחדר כושר, לריצה, יוגה, שחייה, רכיבה, לסקי, סנובורד ועוד - המתינו לקניינים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פרזנטור אופנת 4F. BEZ NAZWY,
רוברט לבנדובסקי. לא רק מכונת שערים אלא גם פרזנטור, ביחד עם בת זוגו/BEZ NAZWY

המותג, אגב, נוהג לתמוך באירועי ספורט, לאמץ נבחרות אולימפיות (פולין, לטביה ועוד) ולעצב להן קולקציות. שני השגרירים המובילים של F4 הם שחקן הכדורגל הפולני המצליח, רוברט לבנדובסקי (בעונה האחרונה שחקן ברצלונה, אליה עבר מבאיירן מינכן) ורעייתו, אנה. לבנדובסקי, קפטן נבחרת פולין וחלוץ ברצלונה, החל לפני שנתיים לשתף פעולה עם המותג. אנה, אלופת עולם בקראטה, מאמנת, מנטורית ואשת עסקים, מהווה מקור להשראה לנשים רבות העוסקות בפעילות גופנית ומטפחות אורח חיים בריא.

בשואו רום ניתן לראות גם גרסה כמעט סופית של נעלי האימון שמעצבים לקולקציית 2024 של בני הזוג לבנדובסקי. התמחור המדויק של הנעליים יקבע בהמשך. בינתיים נעליים מקולקציית 2023 של השניים נמכרים בחנויות בכ-120 יורו. באתר הישראלי בשלב זה נעליים של המותג F4 עדיין לא נמכרות. ההתמקדות, לפחות כרגע, היא בפרטי לבוש. בהמשך אולי יגיעו גם נעליים.

רוב פרטי המותג מיוצרים בסין ובבנגלדש. פריטים במהדורות מיוחדות - ביניהם כאלה שהם פרי שיתוף פעולה עם בני הזוג לבנדובסקי - נתפרים בפולין. הקולקציות הללו גם מתומחרות לרוב גבוה יותר מפרטי המותג האחרים ומעוצבות בשיתוף פעולה מלא עם רוברט ואנה.

בשואו רום אני פוגשת את קאמילה ביאלק, המנהלת המסחרית של המותג, שחדורת מטרה להיכנס לעוד ועוד שווקים חדשים.

עד עכשיו נעשתה במובן הזה עבודה בכלל לא רעה. המותג נמכר כאמור ב-44 מדינות בעולם בכ-1,500 חנויות, ובקרוב נראה חנויות גם בתאילנד ובקטאר. עד למלחמת רוסיה-אוקראינה גם ברוסיה היו למותג לקוחות גדולים, אך עם פרוץ המלחמה המותג החליט להפסיק למכור שם. באוקראינה, לעומת זאת, יפתחו בקרוב שתי חנויות חדשות.

רוב היצור מתבצע כאמור בעיקר בסין ובבנגלדש. הקורונה השפיעה כמובן גם על החברה הפולנית. "מפני שאנחנו עובדים כמה שנים מראש על קולקציות, אז מבחינת היצור לא הייתה בעיה, אבל היה דיליי בקבלת הסחורה. בסוף הצלחנו לקבל אותה", אומרת ביאלק. "בתקופת הקורונה הרחבנו מאוד את פעילות האונליין שלנו, וגם התחלנו לתפור מסיכות כי היה צורך בכך. הראינו שגם את זה אנחנו יודעים לעשות".

4F עמדת מיחזור בגדים. אילנה שטוטלנד, מערכת וואלה!
ממחזרים בגדים. הצד הירוק של מותג האופנה/מערכת וואלה!, אילנה שטוטלנד

ממחזרים בגדים

בפולין עצמה המותג נמכר בכ-3,000 חנויות ובאתרים מקוונים. אחת החנויות נמצאת בקניון Bonarka בקרקוב, אחד הגדולים והפופולאריים בעיר. בחנות 4F כשבקניון זה משתקפת גם אג'נדת המותג המתאפיינת בין היתר בשמירה על איכות הסביבה.

בכניסה לחנות מוצבת מכונת מחזור גדולה, פרי שיתוף פעולה עם חברה העוסקת במחזור בגדים. לתוך המכונה הזו אפשר להכניס בגדי יד שניה של כלל המותגים, ובתמורה לכך לזכות בהנחה בקנייה בחנות. גם בתוך החנות עצמה מוצבת עמדה ייעודית נוספת, בעלת מטרה זהה, לתוכה אפשר גם לשים פרטי יד 2 - אך הפעם רק של מותג 4F ולקבל הנחה של 10% בקניה מפרטי החנות. אגב, פרטי יד שניה שהושמו בעמדה הייעודית שבתוך החנות עוברים מיון. אלה שעדיין במצב טוב מוצעים מחדש למכירה במקום מיוחד בחנות שבו מרוכזים פרטי יד 2.

בחזרה לשואו רום. שם אני פוגשת גם את איגור קלאיה, המנכ"ל, שהצליח כאמור להגשים חלום ולהקים חברה העוסקת באופנת ספורט. לגבי ביסוס והצלחת המותג בישראל, קלאיה אופטימי. "לפני כמה שנים ביקרתי בישראל", הוא אומר. "הייתי במלון בתל אביב הממוקם על שפת הים. הטיילת כל הזמן הייתה מלאה באנשים שרצים, שהולכים. ישראלים אוהבים לעשות ספורט. מאוד חשוב לנו שיתוף הפעולה הזה, ואני מאמין שישראל תהיה שוק מצוין עבור המותג שלנו".

*הכותבת הייתה אורחת חברת shoesonline ומותג 4F.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully