וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"בכירים" שאתם נפגש סמוטריץ' בפריז, הם בכלל מתל אביב

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 14:30

בצלאל סמוטריץ' בחר לטוס לכנס ה-OECD שעליו ויתרו שני קודמיו, בנימוק שעליו לקיים גם פגישות חשובות לקידום שיתופי פעולה, שיצמיחו את המשק ויטפלו ביוקר המחיה. אז הלכנו לבדוק מי הבכירים שפגש שר האוצר: לא תאמינו מה גילינו

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' בכנס ה-OECD בפריז. דוברות משרד האוצר,
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' בכנס ה-OECD בפריז/דוברות משרד האוצר

אתמול בבוקר עלה שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', על מטוס לצרפת כדי להשתתף בכנס של ה- OECD בפריז. מדובר בכנס שעליו בחרו לוותר שני קודמיו בתפקיד, ישראל כ"ץ ואביגדור ליברמן, שלא ראו חשיבות לנוכחותם האישית באירוע.

סמוטריץ' בחר לטוס - וזו כמובן זכותו. אך מאחר שאנו לוקחים ברצינות את שר האוצר, קראנו בעיון את ההודעה שפרסם טרם צאתו את הארץ, בה הכריז שמטרת הביקור, לחזק את שיתוף הפעולה בין ישראל לארגון ולמדינות החברות בו. "בשולי הוועידה", נכתב בהודעה לעיתונות שהפיצה לשכתו, "יקיים פגישות עם חברות בינלאומיות ומשקיעים מקומיים, המעוניינים להיכנס לשוק הישראלי, זאת במסגרת המאמץ להורדת יוקר המחיה".

פרופיל לינאדין של דנה קורן. אתר לינקאדין, צילום מסך
דנה קורן, אחת מבכירי אלסטום שאתה נפגש שר האוצר בפריז. לפי הפרופיל העסקי שלה היא מתגוררת באזור תל אביב/צילום מסך, אתר לינקאדין

על רקע עליית המחירים החדה בחודשים האחרונים, זה נשמע הכרחי ששר האוצר יתפנה מעיסוקיו המרובים בארץ, כדי לסייע במאמץ לסייע במאמץ הלאומי.

אלא שמתברר, שכמו בביקורו הקודם בפריז, שבו נמנעו נציגי השלטון ואנשי עסקים בכירים מקומיים להיפגש אתו, גם הפעם הוא לא זוכה לפופולריות-יתר, שלא לומר שהדרג שאתו הוא מקיים פגישות עבודה הוא נמוך, ובעיקר: אין לו קשר למלחמה ביוקר המחיה.

מייד עם נחיתתו בפריז, מיהר סמוטריץ' לפגישה ראשונה עם "חברות צרפתיות ובינלאומיות, במטרה להביא עוד חברות לישראל לפתיחת השוק ולהורדת יוקר המחיה, בהובלת לשכת הסחר ישראל -צרפת", לשון ההודעה שיצאה מייד אחריה.

בדיקה שערך וואלה!, בעזרת מנכ"ל מנוסה מתחום ההייטק, שארגן, לא אחת, מפגשים מהסוג הזה בצרפת, מעלה שרוב משתתפי הדיון היו עורכי דין ורואי חשבון.

כבודם של אלה במקומם מונח, כמובן, אבל לא מדובר בדיוק במנהלים הבכירים ביותר: "איך אף אחברה רצינית אחת ברשימה הזאת, שרלוונטית ליוקר המחייה או תומכת בהצמחת ההייטק או המשק הישראלי. רובה מורכבת מיועצים משפטיים, רו"ח ויועצי השקעות של בנקים, שהם אנשים מכובדים ללא ספק (ורובם ככולם גם יהודים בעלי לב ציוני חם), אבל הם מתווכים ולא מסוגלים להביא השקעות ענק לארץ". אמר לנו אותו גורם.


מה שכן, הייתה שם נציגות לתאגיד הצרפתי הבינלאומי ALSTOM, שמייצר רכבות מהירות (רכש את חברת "בומברדייה תמורת 6.7 מיליארד דולר), ציוד איתות ותשתיות, ציוד לייצור אנרגיה הידרואלקטרית ואנרגיה גרעינית. זה כבר רציני - פגישה עם בכירים בחברת רכבות, במדינה שסובלת מבעיות תחברוה קשות? הגיוני מאוד.

אלא שמתברר ששני הנציגים של החברה, שנכחו בפגישה, על פי רשימת המשתתפים שפרסם שר האוצר בעצמו, הם דנה קורן ואריאל דיצ'י, עובדים בנציגות המקומית של החברה בישראל וגרים בארץ - ולכן לא היו צריכים לטוס עד לפריז כדי להיפגש עם השר, במקום לפגוש אותו בלשכתו או בבית קפה בארץ.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פרופיל לינקאדין אריאל דיטשי. אתר לינקאדין, צילום מסך
נציג אלסטום אריאל דיצ'י, גם הוא - לפי הפרופיל שלו ברשת העסקית, גר בתל אביב/צילום מסך, אתר לינקאדין

גם במסגרת פגישותיו עם עמיתים ב-OECD, לא נחל סמוטריץ' הצלחה מסחררת, בלשון המעטה.
הוא אומנם השתתף במליאה המרכזית של הארגון (עם עוד כמה מאות אנשים) ונפגש עם מזכ"ל הארגון, אבל הצליח לדבר בארבע עיניים עם רשימת הבכירים הבאה:

שר התכנון הלאומי של קולומביה, השר לסחר חוץ של קוסטה ריקה ושר התחבורה והסחר של סינגפור. כולם, יש להניח, אנשים ראויים ומכובדים, אבל לא בדיוק שוברי שוויון מבחינה כלכלית או גורמים מכריעים במאמץ לקדם את התעשייה הישראלית או להדביר את יוקר המחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully