וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חריגות השכר בתעשייה האווירית והאולטימטום מהאוצר

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 16:42

האוצר מאשים את העובדים בעיכוב הדיונים בנושא חריגות השכר מאז 2018. דורש מהם להעביר לידיו כל חומר וטענה לגביהן עד יום חמישי הבא, לקראת קבלת החלטות בנושא

מזכיר ארגון עובדי תעשייה אווירית יאיר כץ. באדיבות המצולמים
מזכיר ארגון עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ. צלח את המו"מ על הבונוס לעובדים. עתה יידרש לטפל בחריגות/באדיבות המצולמים

הממונה על השכר באוצר דורש לסגור סוף סוף, אחרי חמש שנים, את פרשת חריגות השכר בתעשייה האווירית.

במכתב ששלח בימים האחרונים שאדי עזאם, סגן בכיר (אכיפה) בשם הממונה על השכר אפי מלכין, לוועד עובדי התע"א, הוא דורש לקבל ממנו עד ה-15 ביוני את התייחסותו הרשמית לנושא וכל מסמך רלוונטי, במסגרת השימוע לעובדים לפני קבלת החלטות לגבי הסכומים שיידרשו להחזיר.

עזאם מזכיר במכתבו את השתלשלות הפרשה, שהחלה ב-2018. אז פנה הממונה למנכ"ל התע"א ולוועד העובדים ועדכן כי ביקורת שערך הממונה על השכר באוצר בחברה הממשלתית חשפה כי 3,000 מעובדי תע"א, ביניהם עובדי מנהלה לצד מהנדסים, קיבלו את דרגות השכר הממשלתית 46-45, השמורות בדרך כלל לסמנכ"לים ומנכ"לים בשירות הממשלתי. השכר המדויק תלוי בעבודתו, השכלתו ומשך העסקתו של העובד, אך הוא נע בין 18 ל-45 אלף שקל לחודש.

יצויין כי רק לאחרונה אושרו בונוסים לעובדים רבים בתעשייה האווירית, תוך כדי התניה לפיה יש להגיע להסכמות בין האוצר לתע"א הנוגע לחריגות השכר שנתגלו בחברה הממשלתית.

אפי מלכין, הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר. דוברות משרד האותר, אתר רשמי
אפי מלכין, הממונה על השכר במשרד האוצר. סגנו הבכיר דורש בשם המשרד את החומרים עד ליום חמישי הבא/אתר רשמי, דוברות משרד האותר

מילא תחרות על המהנדסים, אבל למה על עובדי המנהלה?

כבר לפני חמש שנים דרש הממונה מהנהלת תע"א להסדיר מייד את החריגה, בטענה שמעולם לא אושר לכל כך הרבה עובדים להחזיק בדרגה הגבוהה. בחברה ביקשו שנה לטפל בנושא, אך מאז ביקשו וקיבלו מהאוצר הארכות לטיפול בפרשה. האוצר גם הסכים פעמיים להעלאות שכר בחברה ולהענקת בונוס לעובדים בתמורה לסיום הטיפול בנושא החריגות, אך זה לא התקדם.

בתעשייה האווירית, שמעסיקה יותר מ-8,000 מהנדסים, נדרשים להעניק להם תנאי שכר תחרותיים לאלה שיוכלו לקבל בחברות אחרות, כדי לגייסם ולהשאירם; אולם לא פעם מוענקים תאי שכר דומים גם לעובדי מנהלה, שהתחרות בתחומם קטנה הרבה יותר.

תע"א גם רושמת בשנים האחרונות גידול מתמשך במכירות, שהואץ מאז פרוץ המלחמה באוקראינה. החברה העבירה למדינה דיבידנדים בסך 380 מיליון שקל על רווחיה ב-2021, שהסתכמו ב-148 מיליון דולר. ב-2022 רשמה החברה רווח נקי של 213 מיליון דולר.

לתעשייה האווירית יש אפשרות להעביר עובדים לדירוג מחקר, המקנה תנאי שכר גבוהים ומוסכם על הממונה על השכר. בחברה יש 3,000 עובדים בדירוג, אולם גם בקרבם בודק כעת הממונה חשד לחריגות שכר ולהענקת הדירוג גם לעובדים שלא עמדו בתנאיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ, מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים , יו"ר ארגון העובדים, יאיר כץ. קרדיט: התעשייה האווירית,
עם כל הכבוד לדיבידנד למדינה, מה עם חריגות השכר? יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ, מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים , יו"ר ארגון העובדים, יאיר כץ/קרדיט: התעשייה האווירית

הדוגמא של רפאל

יצוין כי בחברת רפאל הגיעו ההנהלה וועד העובדים כבר לפני יותר מעשור להסכם עבודה חדש, בברכת הממונה על השכר, שהעניק לחברה יותר גמישות בדרגות השכר לעובדים. אלביט, הענקית הביטחונית השלישית בארץ, היא חברה פרטית שאינה כפופה למגבלות השכר בשירות הציבורי.

במכתבו מזכיר עזאם את השתלשלות העניינים הארוכה בפרשה. הפנייה הראשונה מהממונה לחברה ולוועד העובדים הייתה ב-5 ביולי 2018. הנהלת תע"א השיבה רק אחרי 3 חודשים, ורק ביולי 2019 התקיימה פגישה בנושא בין הממונה ויו"ר עובדי החברה יאיר כץ, אצל יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. בספטמבר אותה שנה שלח הוועד את תגובתו. "אף שניתנו מספר אורכות והזדמנויות לא הייתה כל התקדמות בהסדרת חריגות השכר", כותב עזאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully