וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבן דרך: יהלום נדיר ואבן אודם נמכרו ב-70 מיליון דולר

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 10:07

במכירה שערך בית המכירות סותבי'ס בניו יורק לקראת סוף השבוע נמכרו שתי אבני חן: יהלום ורוד נדיר ואבן אודם (רובי) במחיר של כמעט 35 מיליון דולר לכל אחת. האם זהו השיא העולמי החדש?

היהלום "ורוד נצחי" שנמכר ב-34.8 מיליון דולר ברשת סותבי'ס. בית המכירות סותבי'ס,
"ורוד נצחי" ברשת סותבי'ס. עלייה של יותר מ-30% בערכם של יהלומים ורודים בשלוש השנים האחרונות/בית המכירות סותבי'ס

האם זה היהלום היקר ביותר בעולם? מיד ננסה לענות על השאלה המטרידה הזאת, אבל בינתיים קצת פרטים על "ורוד נצחי" כפי שנקרא אחד היהלומים המיוחדים בהיסטוריה:

"נדיר במיוחד" הגדיר אותו הקטלוג של בית המכירות סות'ביס והוסיף: "צבע ושקיפות שפשוט אי אפשר לחקות". גם את המחיר שהתקבל תמורתו קשה מאוד לחקות: 34.8 מיליון דולר עלתה האבן המיוחדת.

היהלום התגלה על ידי חברת היהלומים הדרום אפריקאית "דה-בירס" לפני ארבע שנים בבוטצואנה, הוא במשקל של 10.57 קאראט וצבעו הוגדר בקטלוג המכירה כ"וורוד סגלגל."

עוד הוגדר היהלום "כאחד החשובים בהיסטוריה של אבני החן", לאחר שזכה ליונים הגבוהים ביותר מפי מומחים, גמולוגים שבחנו את שקיפותו, ליטושו, עומק הצבע, צלילות ועוד כמה אספקטים לפיהם נוהגים לבחון יהלומים.

אבן אודם שנמכרה תמורת 34.8 מיליון דולר במכירה פומבית של סותבי'ס. בית המכירות סותבי'ס,
אדומה שלי: אבן רובי (אודם) שנמכרה גם היא בסותבי'ס תמורת 34.8 מיליון דולר/בית המכירות סותבי'ס

אבל לא צריך להיות מומחה כדי להתפעל מהגוון המיוחד של היהלום הזה: ורוד שקוף שאין רבים הדומים לו. ערכם של הילהומים הוורודים זינק בכמה עשרות אחוזים מאז נסגר אחד המרבצים שלהם בטבע, ממכרה ארגייל שבאוסטרליה.

היהלום שמכונה כאמור "ורוד נצחי" לוטש מיהלום גולמי במשקל של 23.87 קאראט, בעבודת ליטוש ארכה כחצי שנה ועורר התפעלות בקרב כל המומחים, בשל הצבע הייחודי והקווים נפימיים שנראים בתוכו.

היהלום המלוטש ראה אור לראשונה בהונג-קונג ומאז הוצג מספר פעמים בסינגפור, דובאי וז'נבה.

המדהים הוא במהלך אותה מכירה של סות'ביס בניו יורק, נמכרה גם אבן הרובי (אודם) הגדולה בעולם אי פעם, במשקל של 55.22 קאראט, שמכונה "דם היונים" באותו המחיר של "הוורוד הנצחי": 34.8 מיליון דולר.

ועתה לשאלה שבוודאי מסקרת כל אחד ואחת מאתנו: האם זה הילהום היקר בהיסטוריה?

ובכן, למרות המחיר המטורף, לא מדובר בשיא עולמי חדש: ב-2017 נמכר על ידי סותבי'ס בהונג קונג, יהלום שנקרא "סי.טי.אף הכוכב הוורוד" במשקל 59.6 קאראט במחיר של 71.2 מיליון דולר.

אגב, המחזיק בשיא העולמי ביחס דולר-קאראט הוא יהלום שמכונה "ויליאמסון הכוכב הוורוד". היהלום במשקל של 11.15 קאראט "בלבד", נמכר תמורת 58 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully