וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרפתים באים: הרשת שניסתה להתמזג עם קרפור עולה לישראל

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 17:44

רשת אושאן מקיימת מגעים עם מספר גורמים מתחום הקמעונאות בישראל במטרה לפתוח סניפים בארץ. סגן הנשיא של הרשת, שביקר בישראל בעבר, אמר בעת ביקורו: "אנשים חוששים לעשות עסקים עם מדינה שנתפסת כלא יציבה מבחינה בטחונית"

זוג צעיר עם ילדה עושה קניות בסופרמרקט. ShutterStock
משפחה בסופרמרקט: יכול להיות שהעובדה שהתרגלנו לשלם ביוקר, היא התכונה הכי מושכת שלנו בעיני חברות בינלאומיות?/ShutterStock

האם עוד רשת סופרמרקטים צרפתית בדרך לישראל? העיתון דה מרקר מפרסם כי רשת אושאן, ענקית קמעונאות עם מחזור מכירות של קרוב ל-34 מיליארד יורו בשנה, נמצאת בדרך לישראל.

על פי הפרסום אושאן לא תפעל בישראל תחת המותג הבינלאומי, אלא תפתח כאן את הפעילות תחת מותג מקומי.

הרשת שמוכרת מלבד מזון גם ציוד לבית, צעצועים ושאר מוצרים משלימים, ניסתה בשנה שעברה למזג את פעילותה עם עוד שם צרפתי שמוכר לצרכן הישראלי, רשת קרפור - שהשיקה לאחרונה את פעילותה בישראל (באמצעות "ינות ביתן", השייכת לאלקטרה), אך האיחוד לא יצא אל הפועל.

אם אכן תפתח אושאן סניפים בישראל, תחת שמה או תחת שם של מפעיל מקומי, יהפכו השתיים למתחרות על כיסם של הצרכנים בישראל.

סופרמרקט בישראל. ShutterStock
מדף טואלטיקה ומוצרי טיפוח בסופרמרקט בישראל. מחירים גבוהים בעשרות אחוזים מאשר ברוב מדינות אירופה/ShutterStock

יוקר המחיה כמקור משיכה?

לכאורה יש לברך על התעניינות של גורם בינלאומי בפעילות בשוק הקמעונאי בישראל, דבר שאמור, לפחות על הנייר, לשכלל את התחרות, להוריד מחירים ולשפר את השירות לצרכן הישראלי הנאנק תחת יוקר המחיה. יחד עם זאת, אין מנוס מהרהור שיוקר המחיה הוא מה שמושך לכאן גורמים בינלאומיים: שוק של 10 מיליון תושבים שהתרגלו לשלם על מזון וטואלטיקה עשרות אחוזים יותר ממחירם של אלה ברוב מדינות אירופה.

זו לא הפעם הראשונה שבה הרשת הצרפתית מתעניינת בישראל. לפני למעלה מעשר שנים אירח מכון הייצוא הישראלי את אנרי מטיאס, סגן הנשיא של אושאן, שסייר כאן בכמה מפעלים, בעיקר מתחום הפלסטיק, כדי לבחון כלי בית, צעצועים וריבוט ביתי שיכולים להיכנס לסנפי הרשת.

מטיאס התפעל מהתעשייה הישראלית וציין שההווייה הישראלית שונה מאוד מהדימוי שלה במדיה. הוא טען אז שלישראל דימוי גרוע בתקשורת האירופית, בעיקר בשל הסכסוך המתמשך עם הפלסטינים. כן אמר שאחת הבעיות של הייצוא הישראלי היא ש"אנשים חוששים לעשות עסקים עם מדינה שנתפסת כלא יציבה מבחינה בטחונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully