וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שינוי באמצעי התשלום יגרום לנו להשתמש בתחבורה הציבורית?

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 11:49

מחקר של Visa בוחן את הרגלי השימוש והדרישות של משתמשי התחבורה הציבורית ואת התפקיד החשוב שממלאים בה התשלומים והתשתיות הדיגיטליות. נלך ישר לשורה התחתונה: תשלום מהנייד, על פני כרטיס נטען, יגביר את השימוש בתחבורה הציבורית

ויזה סקר תחבורה ציבורית 1. ויזה,
חסמים שמונעים שימוש בכרטיס נטען בתחבורה הציבורית/ויזה

בעוד שמכונית פרטית היא עדיין אמצעי התחבורה המוביל בישראל, הן לנסיעה והן לצרכים אישיים (72%), 60% מהישראלים משתמשים בתחבורה ציבורית לפחות פעם בשבוע, כאשר הצעירים מאמצים אותה לעתים קרובות יותר (גילאי 18-34).

מחקר שנערך על ידי חברת Visa מראה כי יש גידול בציפייה של משתמשי תחבורה ציבורית ליותר יוזמות טכנולוגיות ולחדשנות בחוויית המשתמש שיהפכו את הנסיעה שלהם לקלה יותר ובעיקר בתשלומים ניידים (46%) ובחיוב חודשי אופטימלי (40%).

המחקר של Visa בוחן את הרגלי השימוש והדרישות של משתמשי תחבורה ציבורית ופרטית, ואת התפקיד החשוב שממלאים התשלומים והתשתיות הדיגיטליות בקידום צמיחה בת-קיימא בתחבורה בישראל.

עוד עולה מהמחקר כי חלה ירידה בשימוש באוטובוס: 71% מהנשאלים משתמשים באוטובוס (בהשוואה ל 79% בשנת 2019, 38% ברכבת ו-15% ברכבת הקלה (והשוואה לשנת 2019 אז 36% אמרו שמשתמשים ברכבת ו-12% ברכבת הקלה).

בהשוואה למגפת הקורונה, 29% אמרו שהם משתמשים פחות בתחבורה ציבורית כיום, 16% אמרו שהם משתמשים יותר - בהשוואה לתקופה שלפני המגיפה, ו-55% אמרו שהתנהגותם נותרה זהה.

ויזה ותחבורה ציבורית 2. ויזה,
חידושים דיגיטליים יגבירו את השימוש בתחבורה הציבורית/ויזה

אסף רגב, סמנכ"ל Visa ויזה בישראל: "הציבור בישראל הטמיע את יתרונות אמצעי התשלום הדיגיטליים, והתרגל לשלם בארנק דיגיטלי. לתשלומים יש חלק מהותי בשימוש בכל אמצעי התחבורה, והם ימשיכו למלא תפקיד מרכזי עוד יותר בעתיד.

Visa זמינה כיום ביותר מ-650 ערים המתפעלות מערכות תחבורה חדשות ללא מגע ברחבי העולם, עם למעלה מ-745 מיליון עסקאות "Tap to Ride" בששת החודשים האחרונים, עם תשתית מאובטחת.
Visa השקיעה 9 מיליארד דולר במניעת הונאות ואבטחת סייבר בחמש השנים האחרונות. אנו שואפים לספק לצרכנים דרך מהירה ובטוחה לשלם עבור שירותי תחבורה ציבורית".

"בנוסף, המעבר לתשלומים מתקדמים יאפשר לתיירים ולנוסעים מזדמנים (משתמשים חד-פעמיים שאינם נוהגים להשתמש בתחבורה ציבורית באופן קבוע) להשתמש ביתר קלות בתחבורה הציבורית, ובכך להגביר את האטרקטיביות שלה ולהקל על עומסי התנועה הכבדים בערים הגדולות".

המחקר נערך במרץ 2023, ודגם 800 מבוגרים, המשקפים אוכלוסייה מגוונת בישראל (לפי חלקם באוכלוסייה ובקהילות), על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה. המחקר התמקד, בין היתר, בתפיסת הציבור לשימוש בכרטיסי closed loop (כגון רב קו המאפשר נסיעה רק למי שיש בידו כרטיס כזה מראש), המייצגים כיום את אמצעי התשלום הפופולרי ביותר בתחבורה הציבורית בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אסף רגב, משנה למנכ"ל Visa ישראל. סטודיו טרסי,
אסף רגב, סמנכ"ל Visa ויזה בישראל/סטודיו טרסי

מחפשים חוויות דיגיטליות משופרות בזמן שהם נוסעים

עוד עולה כי הישראלים מחפשים טכנולוגיות תשלום טובת יותר בתחבורה ציבורית. ניכר כי הציבור התרגל לתשלומים דיגיטליים וללא מגע, וכעת הגיע הזמן לעשות דיגיטציה רחבה יותר גם בתחבורה הציבורית.

Visa שאלה מה הכי חשוב למשתמשים היום בתחבורה ציבורית: 23% אמרו שלשלם בנייד הכי חשוב להם, 16% אמרו שתהיה להם אפשרות לשלם ללא טעינה מראש של כרטיס- אלא באופן חופשי, ו-17% אמרו שהתשלום יהיה מותאם לצרכים שלהם על בסיס חודשי.

"טכנולוגיה חדשה ומתקדמת יכולה לשנות את הדרך שבה הישראלים צורכים תחבורה ציבורית. חדשנות באמצעי התשלומים הדיגיטליים יכולה לאפשר חווית משתמש טובה יותר ולהניע שימוש", הוסיף רגב.

הישראלים הצביעו גם על החסרונות בשימוש בכרטיס נטען מראש, והם: הצורך בכרטיס נוסף בארנק (70%) וחוסר יכולת להשתמש בכרטיס לנסיעות מחוץ לאזורים שנקבעו מראש (61%).

ככלל, ישנה ירידה במספר האנשים המרוצים משימוש בכרטיסי closed loop כגון רב-קו: רק 16% מרוצים מאוד, לעומת 20.8% מהנשאלים בשנת 2019. 92% ממשתמשי כרטיסי רב קו אומרים שהם מוטרדים בעיקר מהדאגה להטעין את הכרטיס (עלייה של 28% בהשוואה ל-2019).

איזה סוג של מאמצי טכנולוגיות אנחנו? 40% מהמשתתפים אמרו שהם יהיו מוכנים לנסות, במידה רבה, טכנולוגיה או אפליקציה שימליצו על מסלול הנסיעה החסכוני ביותר, בהתבסס על הרגלי הנסיעה שלהם.

72% מהנשאלים אמרו שהם בטוחים ו/או חושבים שהם ישתמשו באפליקציה שבאמצעותה ניתן לטעון כסף לתשלום תחבורה ציבורית לילדיהם עד גיל 18 עם הגבלות שימוש. רובם חושבים שזהו חידוש אמיתי.

תובנות נוספות על הרגלי הניידות הישראליים:

• יותר מ-30% מהנשאלים מעולם לא נסעו ברכב פרטי בנת"צ (בנתיבים המהירים של התחבורה הציבורית). מבין אלה שהשתמשו, 19% היו מאוד מרוצים, 27% היו מרוצים ו-27% היו מרוצים במידה בינונית.

• הישראלים חושבים שניתן לשפר את חווית ההמתנה בתחנות האוטובוס: 33% מעוניינים שיהיו סככות והצללות נוספות וטובות יותר, ו- 14% חושבים שצריך להוסיף עוד ספסלים.

• יש עדיין מקום לצמיחת התחבורה השיתופית. ישראלים נרתעים מאוד משימוש באופניים, קורקינטים או רכב שיתופי : 62% אמרו כי הם בטוחים או חושבים שלא ישתמשו בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully