וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריכים הלוואה? הנה כל ההצעות במקום אחד

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 16:08

מחקר שנערך בקרב צרכני אשראי בישראל, מעיד כי 50% הסתפקו בהצעת הלוואה מנותן אשראי אחד מבלי לערוך השוואה או להתמקח עם הגורם הפיננסי. כעת, אפליקציית 'קפטן קרדיט' מבטיחה להגביר את התחרות בשוק ההלוואות עם הצעות מותאמות אישית ממגוון גופים - על סמך דירוג האשראי

הלוואת כסף בבנק. ShutterStock
צריכים הלוואה? תחרות בשוק ההלוואות עם מגוון הצעות במקום אחד/ShutterStock

עידוד התחרות במערכת הפיננסית יחד עם קפיצת מדרגה טכנולוגית מתחילות לתת את אותותיהן: אפליקציית דירוג האשראי "קפטן קרדיט" מבית dun&bradstreet, הפועלת באישור ובפיקוח בנק ישראל, משיקה את המרקט פלייס הראשון בישראל שיציע חיבור ישיר בין צרכני אשראי לבין נותני אשראי.

האפליקציה החינמית מאפשרת למשתמשים לקבל מגוון הצעות מותאמות אישית להלוואה, בהתבסס על הנתונים הפיננסיים שלהם, בהם גם דירוג האשראי.

השקת המרקט פלייס של קפטן קרדיט מתקיימת על רקע מגמת העלאת הריבית בשנה האחרונה, כאשר רק בערב חג הפסח החליט בנק ישראל על העלאתה בפעם העשירית ברציפות ב-0.25% ל-4.5%.

קפטן קרדיט - השוואה בין הלוואות מגורמים שונים במקום אחד. מתוך האפליקציה,
קפטן קרדיט - משווים הצעות להלוואות מגורמים שונים - במקום אחד/מתוך האפליקציה

הכוח עובר לצרכנים

באפליקציית דירוג האשראי 'קפטן קרדיט', תמצאו מגוון נותני אשראי בנקאיים וחוץ בנקאיים כמו: one zero, בנק דיסקונט, בנק ירושלים, בנק יהב, ישראכרט בלנדר וקרדיט 24.

משתמשי האפליקציה יוכלו לקבל הצעות שקופות ממגוון הגופים הנ"ל ולערוך השוואה בין ההצעות השונות בלחיצת כפתור - באופן הזה, הכוח נשאר אצל הצרכנים.

השירות נועד לחסוך מהצרכנים את הפנייה לכל נותן אשראי בנפרד ולאפשר להם קבלת הלוואה בתנאים מיטביים בהסתמך על נתונים פיננסיים אישיים שאינם חשופים לכל, שכן, הפלטפורמה היא אישית ומבטיחה דיסקרטיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אפליקציית קפטן קרדיט משיקה מרקט פלייס: משווים הצעות להלוואה מגופים שונים - במקום אחד. יח"צ,
הביקוש לאשראי צרכני במגמת עליה, אפליקציית קפטן קרדיט/יח"צ

הביקוש לאשראי צרכני במגמת עליה

הזינוק בריבית התבטא בעלייה של מאות ואלפי שקלים בהחזרי ההלוואות והמשכנתאות של הציבור הישראלי, אלא שחרף תהליכים אלו, הביקוש לאשראי צרכני (לדיור ולא לדיור) נמצא במגמת צמיחה.

על פי נתוני בנק ישראל, רק ב-2022 זינק היקף האשראי ב-12% לעומת קודמתה והסתכם ב-775 מיליארד שקל. תהליכים אלו מחייבים מודעות גבוהה לדירוג האשראי האישי שלו ולתנאים שמוצעים לו בעת נטילת הלוואות.

אלא שחרף המהלכים לעידוד התחרות במערכת הפיננסית, נראה שהציבור הישראלי עדיין לא שינה את הרגלי הצריכה שלו. על פי מחקר של קפטן קרדיט שנערך בחודש האחרון, יותר ממחצית מהציבור הישראלי (53%) הסתפק בהצעה אחת בלבד בתהליך נטילת ההלוואה.

כמו כן, הציבור הישראלי (55%) לא מתמקחים על גובה הריבית המוצע להם, ופחות מרבע מהלווים (27%) אכן הצליחו להוזיל את הריבית. 69% ממי שהצליחו להוזיל את הריבית עשו זאת באמצעות חשיפת הצעה מתחרה או הצגת דירוג אשראי גבוהה.. כ-15% מהציבור העיד כי הוא שוקל בחיוב לקחת הלוואה בחודשים הקרובים חרף סביבת הריבית העולה - נתון שתומך בביקוש הקשיח לאשראי בקרב משקי הבית.

משה ידגר. מיכה לובטון,
משה ידגר, מנכ"ל קפטן קרדיט/מיכה לובטון

האינפלציה, הריבית ויוקר המחייה

משה ידגר, מנכ"ל קפטן קרדיט: "המערכת הפיננסית בישראל עוברת בשנים האחרונות תהליכים משמעותיים שמשנים אותה ומגבירים את התחרותיות. אנחנו שמחים להיות הגורם שמביא אותה עד לפתחם של הצרכנים, ופותח הזדמנויות חדשות בפני נותני אשראי שמצטרפים אלינו כל הזמן.

האינפלציה, עליית הריבית ויוקר המחייה הופכים את הצורך באשראי למוחשי ורלוונטי מתמיד. המרקט פלייס החדש של קפטן קרדיט מאפשר לקבל אותו בתנאים אופטימליים, בנוחות וללא תהליכים ארוכים ומייגעים. אין לי ספק שהוא ישנה את הדרך שבה לוקחים הלוואות ויקנה ערך משמעותי למשתמשים".

אפליקציית קפטן קרדיט מאפשרת לכל אחד ואחת גישה לנתוני האשראי המרוכזים במאגר נתוני האשראי של בנק ישראל, אליו מדווחים הגופים הפיננסיים. זאת, בדומה ל"הר הביטוח" של משרד האוצר.

על סמך נתוני האשראי, מציגה האפליקציה את דירוג האשראי האישי של המשתמשים ומאפשר להם לעקוב אחריו, להבין מה משפיע עליו ולשפר אותו.

האפליקציה פועלת ברישיון ובפיקוח של בנק ישראל, ומחויבת לסטנדרטים הגבוהים ביותר של אבטחת מידע ומדיניות פרטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully