וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היו"ר החדש של הרשות לניירות ערך: עו"ד ספי זינגר

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 14:29

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע על החלטתו למנות את עו"ד יוסף (ספי) זינגר לתפקיד יו"ר הרשות לניירות ערך. זינגר מכהן כשותף במחלקת חברות וניירות ערך במשרד הרצוג פוקס נאמן. המינוי בכפוף לאישור ועדת גילאור. היו"ר היוצאת, ענת גואטה, לא הוזכרה, כנהוג, בדברי הברכה

עו"ד יוסף (ספי) זינגר, יו"ר רשות לניירות ערך. דוברות משרד האוצר,
היו"ר הנבחר של הרשות לניירות ערך, עו"ד ספי זינגר/דוברות משרד האוצר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע היום (ב') כי החליט על מינויו של עורך הדין יוסף (ספי) זינגר לתפקיד יו"ר הרשות לניירות ערך. המינוי כפוף לאישור ועדת גילאור. זינגר (44) מכהן כשותף במחלקת חברות וניירות ערך במשרד הרצוג פוקס נאמן.

בשנת 2011 החל לעבוד כעורך דין במשרד המשפטים וכיהן שם במגוון רחב של תפקידים במחלקת ייעוץ וחקיקה תחת המשנה ליועץ המשפטי דאז, עורך הדין אבי ליכט. עוה"ד זינגר היה אחראי על תחום חדלות הפירעון והוביל בממשלה ובכנסת את המהלך לחקיקתו של חוק חדלות פירעון החדש.

בנוסף, היה שותף לחלק גדול מהרפורמות המשקיות שנערכו באותם השנים, ובין היתר, הסדרת תחום האיגוח, הסדרת חלק המדינה במשאבי הטבע של ישראל (ועדות ששינסקי) ומתווה הגז, הסדרת תחום האשראי החוץ בנקאי והוועדה לבחינת הסדרי החוב בישראל.

בשנת 2018 הצטרף למשרד הרצוג פוקס נאמן כשותף במחלקת חברות וניירות ערך. במסגרת זו ליווה וייעץ לחברות ישראליות ורב לאומיות במגוון רחב של תחומים ובסוגיות מורכבות בדיני חברות וניירות ערך, ובין היתר טיפל במכירת גרעין השליטה של חברת פרטנר, הסדר החוב בקבוצת איי.די.בי, עסקות בינ"ל מורכבות וחוצות גבולות, מימון הפרטת נמל חיפה, עסקאות מסוג מרג'ין (Margin), עסקאות איגוח ועוד.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': אני מבקש לברך את עו"ד ספי זינגר בברכת הצלחה גדולה. אני מאמין מאד בספי וביכולות שהוא מביא איתו. הניסיון שלו הן בשוק הפרטי והן במגזר הציבורי בתחום הכלכלי ובתחום ניירות ערך בפרט, יחזקו מאד את הרשות לניירות ערך ואת הכלכלה הישראלית.

בתהליך שערך לא מעט זמן בחנתי את הצרכים אותם אני מאמין שמדינת ישראל זקוקה להם בעת הזאת בתחום ניירות הערך, גיבשתי את חזוני לרשות, פגשתי מועמדים רבים טובים וראויים ואני מודה לכולם על כך, ובחרתי באיש שלראייתי ינהיג את הרשות בצורה הטובה ביותר אל עבר היעדים והאתגרים של המשק הישראלי.

משרד האוצר יוביל בתקופה הקרובה תהליכי עומק בכלכלה הישראלית שמטרתם להזניק את הכלכלה ולנהל מאבק נחוש בסוגיית יוקר המחיה. ספי יצטרף כשותף בהנהלת משרד האוצר ויביא אל השולחן את נקודת המבט של שכלול שוק ההון, פיתוח מכשירים פיננסיים חדשים לתמיכה בענפי המשק השונים, העצמת הבורסה, צמצום והאחדת רגולציה, ועוד.

מנכ"ל משרד האוצר, עו"ד שלומי הייזלר: "אני מברך על מינויו של עו"ד ספי זינגר לתפקיד יו"ר הרשות לניירות ערך. ספי מילא מגוון רחב של תפקידים המשלבים מנעד ייחודי של שוק פרטי וציבורי. אני בטוח שכישוריו הרבים וניסיונו הרב של ספי בנושאי הליבה של הרשות לניירות ערך, בשירות הציבורי ובשוק הפרטי, יביאו לתרומה משמעותית להנהלת משרד האוצר, לרשות עצמה ולקידום שוק ההון הישראלי לטובת ציבור המשקיעים וכלל משק".

עו"ד ספי זינגר: "אני מבקש להודות לשר האוצר על האמון והבחירה בי לתפקיד יו"ר הרשות לניירות ערך. אני מאמין שיחד עם הצוות המקצועי ברשות ובשיתוף פעולה עם כלל הגורמים במשרד האוצר, נוכל להוביל את השוק הישראלי באחריות ויציבות לקידום שוק ההון בישראל לטובת המשק הישראלי והציבור כולו".

ראוי לציין כי איש מהדוברים לא הזכיר בדבריו את ענת גואטה, היו"ר היוצרת של רשות ני"ע, שכיהנה בתפקדי במשך חמש השנים האחרונות, עניין יוצא דופן בהודעות רשמיות מעין אלה, שבדרך כלל כוללות גם דברי ברכה למי שנכנס לתפקיד, אלא גם למי שמילא (מילאה, במקרה דנן) אותו עד עתה.

ענת גואטה 7. ראובן קסטרו
היו"ר היוצאת, ענת גואטה, כיהנה בתפקיד משנת 2018 ועד לאחרונה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully