וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחנים ללשכת עורכי הדין? אל תפסחו על הטיפים שיעזרו לכם להצליח

12.6.2023 / 14:57

"אל תדברו עם נבחנים אחרים במהלך ההפסקה", "הקדישו עד 4 דקות לשאלה בדין המהותי", "אל תשנו את התשובות שסימנתם בחלק הדיוני" - חברת ההכנה לבחינות הלשכה LAWYERS מביאה את הטיפים המרכזיים שיעזרו לכם לעבור את הבחינה בהצלחה

לויירס. מיקה סולומון,
קל זה לא יהיה, ולכן הם מייצרים מדריך. מנהלי לויירס/מיקה סולומון

ב-26 ביוני תתקיים בחינת לשכת עורכי הדין, אליה צפויים לגשת אלפי נבחנים שחולמים להפוך לעורכי דין מן המניין. לקראת הבחינה הכינה עו"ד דנה שנהב בר אור, סמנכלית הדרכה ומנהלת סגל ההוראה של חברת ההכנה לבחינות הלשכה "LAWYERS", את הטיפים המקצועיים המרכזיים שיסייעו לכם לעבור את בחינת הלשכה בהצלחה.

  • 1. זכרו שכל שאלה שווה נקודה - גם אם יש שאלות קשות מאוד וגם אם יש קלות - כל אחת שווה נקודה. בחלק הדיוני אל תתעכבו ליותר משתי דקות וחצי על כל שאלה. ובדין המהותי לא לעבור את ה-4 דקות לשאלה.ככל שישאר לכם זמן, חזרו לשאלות הבעייתיות בסוף הקטע.
  • 2. אל תשנו תשובות בחלק הדיוני - בשל העובדה כי החלק הדיוני בנוי משאלות "טכניות" יותר, אל תשנו את התשובות אשר סימנתם. ההנחה הרווחת היא שהאינטאיציה הראשונית שלכם בשאלות האלה, היא הנכונה.
  • 3. קראו היטב תוכן העניינים של חלק בדין המהותי - בחלק של הדין המהותי עברו היטב על כל החלק של תוכן העניינים. כך תדעו מה החוקים שאתם הולכים לפגוש ותגיעו אל השאלות של אותו החלק כאשר אתם מוכוונים וממוקדים לגבי התשובות האפשריות.
  • 4. השתמשו במרקר בחלק של הדין המהותי - בכל פעם שאתם עונים על שאלה בחלק של הדין המהותי, מרקרו את החוק ואת הסעיף עליו הסתמכתם. כל החוקים חייבים להופיע פעם אחת וסימון של כל סעיף יוכל לעזור לך כאשר האפשרויות יצטמצמו בשאלות שהתלבטת לגביהם. כאשר ממרקרים את סעיף החוק זה מקל את ההתמצאות והחיפוש ומייצר לך סימני דרך.
  • 5. תתרגלו בבית כל מה שאתם עומדים לעשות במבחן - אם אתם הולכים להיבחן עם אוזניות, תלמדו בבית עם אוזניות, אם אתם הולכים לשבת במבחן עם סטופר, שבו גם בבית עם סטופר, אם אתם לוקחים תרופה מסויימת תקחו אותם גם בבית לפני. אל תתנסו אפילו במאכלים חדשים שטרם הכרתם לפני המבחן. אל תעשו שום דבר בפעם הראשונה במבחן עצמו.
  • 6. עבודה מנטלית - עבדו על עצמכם בצרה מנטלית. תגידו לעצמכם ותפנימו את העובדה שלא תדעו הכול במבחן ותגיעו עם ההבנה הזאת בהשלמה וכך תמנעו מכניסה להיסטריה במהלך ואובדן ריכוז במהלך הבחינה. זכרו שיש בידיכם את הזמן וכל הידע כדי לעבור - אתם רק צריכים להישאר רגועים ולתת לדברים לצאת החוצה.
  • 7. אל תדברו לפני המבחן ובהפסקת המבחן עם אנשים שהם לא צוות ההכנה המקצועי - אנשים שנבחנים יחד אתכם יכולים לייצר אווירה מלחיצה ולייצר עוד עומס שיכביד עליכם. אל תשוו תשובות ואל תכנסו לדיונים על הבחינה, זה רק ילחיץ אתכם.
  • 8. יום לפני הבחינה - היום האחרון לפני הבחינה הוא יום של סגירת פינות. זה לא יום ללמוד בו נושאים חדשים. המקסימום שאפשר לעשות ביום זה, הוא לעשות עוד מעבר אחרון על נושאים שכבר למדתם. בכל מקרה, בצהרי 'היום שלפני' סגרו את הספרים ובצעו פעילות שאתם אוהבים, בצעו דברים שעוזרים לכם להתנתק ולהרגיש משוחררים.
  • 9. להילחם עד הסוף - זכרו שכל אחד מהחלקים עומד בפני עצמו ואי אפשר לדעת בזמן אמת האם המבחן הולך טוב או לא. גם אם הרגשת שהניסוח המשפטי הלך לא טוב, ובחלק הדיוני הרגשת עוד יותר גרוע, אסור לך להגיע לחלק האחרון כשאתה מרים ידיים. זיהינו תופעה אצל לא מעט סטודנטים אשר מרגישים שהחלקים הראשונים לא הלכו טוב ובאופן מודע, או שלא, ממש ויתרו על החלק האחרון. זאת למרות שבפועל החלקים הראשונים שלהם היו טובים בניגוד לתחושתם.
  • עוד באותו נושא:
  • עורכי דין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully