וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכתב החריג: מנהלת רשות החברות נגד פיטורי יו"ר הדואר

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 18:09

במכתב שכותרתו "עמדת רשות החברות הממשלתיות טרם עריכת שימוע ליו"ר דיקרטוריון חברת הדואר", מזהירה עו"ד מיכל רוזנבוים כי פיטורי היו"ר, מישאל וקנין, עלולים לעכב את הפרטת הדואר, אותה היא מגדירה "צו השעה"

מיכל רוזנבוים מנהלת רשות החברות הממשלתיות. צילום: איגוד התאגידים העירוניים, אתר רשמי
עו"ד מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות. מכתב חריג שמסביר מדוע לדעתה אסור לפטר את מישאל וקנין, יו"ר דירקטוריון הדואר/אתר רשמי, צילום: איגוד התאגידים העירוניים

אתמול דיווחנו כאן בוואלה על עליית מדרגה בעימות בין שר התקשורת שלמה קרעי לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ' וצמרת משרדו, בנוגע לרצונו של שר התקשורת לפטר את יו"ר דירקטוריון הדואר, מישאל וקנין.

לאחר ששר התקשורת פירט מדוע זימן את היו"ר לשימוע, מגיעה היום תגובת האוצר, באמצעות מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות. רוזנבוים ממענת את מכתבה לשני שרים: שר התקשורת שלמה קרעי והשר דוד אמסלם, השר לשיתוף פעולה אזורי (שקיבל לאחריותו גם את תחום החברות הממשלתיות).

בפתח דבריה מדגישה רוזנבוים את האינטרס הגדול שיש לדעתה לביצוע ללא דיוחי של השלב הפומבי בתהליך ההפרטה, ואף מכנה אותו "צו השעה", בכל הנוגע ליכולתה של החברה (דואר ישראל) לספק שירות לכלל אזרחי המדינה.

כן היא מציינת כי כל עיכוב בהליך עלול להביא לסיכול המהלך בכללותו - וכפועל יוצא מכך, להידרדרות במצב החברה שתגרום לצורך בהזרמת כספים מיידית מצד המדינה.

שר התקשורת שלמה קרעי בכנס DIGIT 2023 לעיתונות אונליין, אוניברסיטת רייכמן, 9 בינואר 2023. ניב אהרונסון
שר התקשורת שלמה קרעי, אחד משני הנמענים (ביחד עם השר דוד אמסלם) למכתב יוצא הדופן/ניב אהרונסון

בהמשך מכתבה קובעת רוזבוים כי "אין כל בסיס לקביעה שמר וקנין אינו ממלא כראוי את תפקידו כיו"ר דירקטוריון החברה". כן היא מבקרת את נימוקי שר התקשורת לפיהם "אין לו אמון" ביו"ר וקנין ומציינת כי משרתו אינה משרת אמון - ולפיכך אובדן אמון אינו יכול להוות עילה לפיטורים.

בנוסף היא מונה את המשימות המורכבות, כהגדרתה, אותן מילא וקנין "בהצלחה רבה ולשביעות רצון הרשות והאגפים הרלוונטיים במשרד האוצר" וקובעת כי "היציבות והרציפות הניהולית של החברה היא קריטית להמשך יישום תכנית מורכבת זו" (בהתייחסות לתהליך ההבראה שכלל גם פרישת עובדים רבים מהדואר).

"איננו רואים כל אינדיקציה לכך שיו"ר הדירקטוריון לא מילא את תפקידו כראוי" היא מוסיפה - ומכאן עוברת לתיאור סדור של יישום תכנית ההפרטה וחוזרת שוב על קביעתה לפיה פיטורי וקנין יפגעו בו פגיעה חמורה. כן היא מציינת מספר טענות שהועלו על ידי שר התקשורת וסותרת אותם, כשהיא נסמכת על התוצאות הכספיות של הדואר ודוחה את ההסבר לפיה מקורם בהשפעות חיצוניות, כמו למשל עליית שיעור הרבית במשק.

רוזנבוים מתייחסת לטענות על סגירת סניפים ופגיעה בשירות - וקובעת כי הראשונים היו פועל יוצא של תכנית ההתייעלות וההבראה וכן כי חלק מהפעולות הנדרשות לשיפור השירות הן בבחינת תהליכים שלוקחים זמן רב ועל כן אין זה הוגן לשפוט אותם כשהם עדיין בעיצומם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully