וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספיידרמן" הישראלי מטפס על גורדי השחקים בהונג קונג

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 8:59

בכל שנה צונחים אל מותם כ-300 פועלים שעסקו בניקיון חיצוני של חלונות גורדי שחקים. מעבר לאובדן חיי אדם, מדובר גם בהשקעה אדירה. חברה ישראלית החליטה להכניס לתחום רובוטיקה ובינה מלאכותית, לא רק למטרות ניקיון אלא גם לאיתור ליקויים ותחזוקה

"ספיידרמן" בפעולה. הרובוט של ורובוטיקס. דני טננבאום,
הרובוט של ורובוטיקס בפעולה. זכה לכינוי "ספיידרמן" על שום יכולתו להיצמד לחלונות גורדי השחקים/דני טננבאום

גורדי השחקים הם אחד הסממנים הבולטים להגעה לעיר מרכזית, ולמרות שנבנו תחילה לשרת את מגזר המשרדים, ביקוש יחידות הדיור באזור המרכז, שהוביל להתייקרות הקרקעות, פתח להם ייעוד נוסף גם בתחום המגורים.

לצד גורדי השחקים התפתחה תעשייה שלמה לתחזוקתם, כדומת תחום ניקוי החלונות, המוכר בעיקר במגדלי המשרדים והמסחר, הנדרשים לשמור על תחזוקה גבוהה כדי לעודד את השוכרים הקיימים להישאר, לצד הצורך למשוך פנימה שוכרים חדשים.

אלא שהסכנה הנשקפת לעובדים, עלות ציוד הניקוי והבטיחות הגבוהה, תקופת ההכשרה הנדרשת לעובדים חדשים, והתגמול הנמוך יחסית, הובילו להתרוקנות עובדים בענף, לצד ביקוש הולך וגובר לניקוי חלונות מגדלים.

אמיר לאטי, הקונסול הכללי של ישראל בהונג קונג, עידו גנוסרף מייסד משותף ומנכ" ורובוטיקס, אנדרו יאנג דיק, רקטור חדשנות בקבוצת CINO ואיבן צ'אן מנהל דיגיטל בקבוצת הנדל"ן HONG KONK LAND. ורובוטיקס,
אמיר לאטי, הקונסול הכללי של ישראל בהונג קונג, עידו גנוסרף מייסד משותף ומנכ" ורובוטיקס, אנדרו יאנג דיק, רקטור חדשנות בקבוצת CINO ואיבן צ'אן מנהל דיגיטל בקבוצת הנדל"ן HONG KONK LAND/ורובוטיקס

נתוני משרד העבודה של ארה"ב מראים כי בכל שנה משלם עובד בחייו על עבודת ניקוי חלונות מגדלים, והמספר המוערך ברחבי העולם נאמד בעד כ-300 לשנה. התגמול הממוצע לחברת ניקוי חלונות עומד על כ-40 דולר לחלון וכ-120 דולר לקומה, ולמגדל של כ-70 קומות תעמוד העלות הממוצעת על כ-33.6 אלף דולר.

2 יזמים ישראלים צעירים לא הבינו מדוע בעולם רובוטי ואוטונומי נדרשים בני אדם לסכן חייהם כדי לרדת עם כבל ומגב לנקות חלונות והקימו את חברת Verobotics, המפתחת ומשווקת רובוט אוטונומי לתחזוקה חיצונית של קירות זכוכית בגורדי שחקים.

הרובוט, שמשקלו 10 ק"ג, מתנייד על מעטפת הבניין באופן שמזכיר צעידת אדם, ומכאן גם כינויו: "ספיידרמן". החברה מציינת, כי תפוקת הרובוט עומדת על פי 10 מהספק הניקוי המסורתי המבוצע על ידי אדם, וללא צורך בתשתיות הניקוי המיושנות, הכשרות, תקני בטיחות הייעודיים לבני אדם, ועוד.

הניקוי נעשה באופן מכני ויבש, ללא נוזלים וכימיקלים, והרובוט המנקה אוסף ומנתח בדרך נתונים וויזואליים בעזרת בינה מלאכותית. המידע התחזקותי שמפיק הרובוט כולל איתור סדקים, דליפות חום ודגרגציה של חומרים, ליקויים שאיתורם ותיקונם במועד חוסך סכומים משמעותיים בתחזוקת הבניין.

דו"ח של חברת הייעוץ ומחקרי השוק Credence Research ממאי האחרון הראה כי השוק הבינלאומי למערכות ניקוי חלונות בבנייני מגורים ומסחר הוערך כעומד על כ-1.5 מיליארד דולר בשנת 2022 וצפוי לעמוד על כ-3.7 מיליארד דולר עד שנת 2030.

נתוני ורובוטיקס מעלים כי תחום ניקוי חזיתות הבניינים הבינלאומי כולו, אותו היא חפצה לשנות, נאמד כיום בכ-40 מיליארד דולר בשנה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
קו הרקיע של הונג קונג. ShutterStock
גורדי שחקים בהונג קונג: ה"ספיידרמן" של ורובוטיקס כבר מטפס על חלונות גורדי השחקים בעיר/ShutterStock

ורובוטיקס (Verobotics), תעודת זהות

תחום פעילות: רובוטיקה

תאריך הקמה: 2021

מייסדים: עידו גנוסר (35) המשמש מנכ"ל החברה, ואיתי לויתן (35) ה-CTO

חזון: לשנות את תחום ניקוי חזיתות הבניינים

עובדים: 16. כולם בישראל.

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: 5 מיליון דולר

בין המשקיעים: TAU Ventures, ווקסמן גוברין, תדהר, חברת הנדל"ן MIRVAC וקרן Clanton Capital הקנדית

לקוחות מרכזיים: Robocore בהונג קונג, לצד הסכמיים מסחריים עם חברות נוספות בישראל, אוסטרליה וארה"ב.

חברות הפועלות בתחום: Skyline robotics, Serbot, kite robotics

דבר המנכ"ל: "הבשורה המהותית היא שינוי של תשתיות מיושנות, יקרות ולא אמינות. ורובוטיקס חווה מומנטום מאוסטרליה, דרך הונג קונג ודובאי ועד ניו יורק ארה"ב, ובחודשיים האחרונים הספנו לפרוס את המערכת גם בתל אביב.

הפוקוס בחודשים הקרובים יהיה להעצים את הפיתוח לקראת יציאה רשמית לשוק בכמה מוקדים, כאשר מדובר בשוק הנמצא בצמיחה מתמדת בשל הבניה הרבה לגובה, אשר לא השתנה כבר 100 שנה. למעשה, אנו נכנסים בדלת פתוחה של תקציבי עתק בתחום שמשתוקק לחדשנות ושינוי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully