וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש רפורמה שכן עובדת: 30% ירידה במחירי מזגני תדיראן

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 13:51

הורדת המכס על מזגנים, במסגרת הרפורמה שיזם שר האוצר הקודם, הגיעה לכיס של כולנו: תדיראן היא החברה הראשונה שמגלגלת את ההוזלה אל כיסי הצרכנים. איך ינהגו שאר היבואנים?

מזגן אלפא אוינוורטר של תדיראן. תדיראן,
מזגן מדגם אלפא אינוורטר של תדיראן. ירידה של כ-30% במחירים/תדיראן

גל ההתייקרויות ששוטף את המשק הישראלי גורם לממשלה הנוכחית להזיע כדי לא לעורר את זעמם של האזרחים שמתקשים לגמור את החודש, אך ייתכן כי דווקא אחד ממהלכי הממשלה הקודמת, הוא שיאפשר לכיס המקומי לעבור את הקיץ במאמץ מופחת, לפחות בכל הקשור לאחת ההוצאות הגדולות של הישראלים בפתחם של הימים הלוהטים - תחום המזגנים.

חברת המזגנים "תדיראן" הודיעה היום על הורדת מחירים של עד 30% במזגני האינוורטר שלה, והוזלה של כ-5% בשאר המזגנים שהיא מוכרת, כתוצאה מביטול המכס על ייבוא מזגנים לישראל ואימוץ התקינה האירופאית הנוגעת לטכנולוגיית האינוורטר.

אביגדור ליברמן בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
אביגדור ליברמן. השאיר מתנה לקראת הקיץ מהימים שבהם היה שר האוצר/ראובן קסטרו

ליברמן, התועלת לאזרח והעלות למדינה

הורדת המכס על מזגנים היא חלק מ"צו תעריף המכס והפטורים", שיזם שר האוצר הקודם, אביגדור ליברמן, שנועדה להוזיל את מחירם של מוצרים המיובאים לישראל ולהגביר את התחרות מול היצרנים המקומיים וגם אל מול היבואנים הגדולים.

עלות ביטול המכס על מזגנים למדינה הוערכה על ידי משרד האוצר בכמה מאות מיליוני שקלים בשנה.

כך לדוגמא רשות המיסים עדכנה בתחילת דצמבר האחרון, כי צו ביטול המכס על מוצרים מיובאים מדרום קוריאה (7% על מכוניות ו-12% על מזגנים) יעלה למדינה בעד 225 מיליון שקל בשנה כתוצאה מהפסד הכנסות מכס ממדינה זו בלבד.

כדאיות ההפסד, עם זאת, מתבטאת רק אם הוא מגולגל כרווח לצרכן הישראלי ומקלה על יוקר המחיה שלו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מחיר חדש של מזגני תדיראן בעקבות הרפורמה. ללא, מערכת וואלה!
בכמה ירד המחיר של מזגני אינוורטר של תדיראן?/מערכת וואלה!, ללא

תדיראן בתפקיד בנק לאומי

מחיר מזגן עילי בישראל (לא כולל מיני מרכזי או מרכזי) עומד בטווח של כ-1,000 שקל למזגן עילי מיובא של 1 כוח סוס, ועד ל-21 אלף שקל למזגן עילי פרימיום 5 כוח סוס מחברה מוכרת המספקת אחריות מלאה.

תדיראן, אחת מחברות המזגנים הגדולות בישראל, היא החברה הראשונה המתחייבת להורדת מחירי מזגניה כתוצאה מביטוח המכסים, ובעיקר את מזגני האינוורטר שלה. עתה נותר רק לראות אם כפי שקורא בענף הבנקאות למשל - בו בנק לאומי החליט לשלם רביתי על יתרות הזכות בעו"ש, מהלך שצפוי לסחוף את שאר הבנקים, ילכו בעקבות תדיראן גם יתר החברות בענף המזגנים.

מחיר חמשת סוגי מזגני האינוורטר של החברה, עמד על פי פרסומי החברה בטווח של 2,590-3,290 שקל טרום הורדת המחיר, והחל מהודעתה על הורדת המחירים הוא צפוי לעמוד בטווח של 1,690-2,690 שקל (ראו טבלה).

טכנולוגיית האינוורטר היא גם נחשבת לחסכונית יותר בחשמל והיא אחת משתי טכנולוגיות עיקריות הקיימות כיום במזגנים, השומרת על טמפרטורה קבועה בחדר. בתדיראן מציינים, כי מזגני האינוורטר חוסכים עד 50% בהוצאות החשמל על מיזוג.

הטכנולוגיה השנייה, מזגני OFF-ON, הפועלת לכיבוי המזגנים עת הגעתם לטמפרטורה המתאימה והדלקתם כאשר נדרש קירור/חימום, נחשבת לפחות יעילה אנרגטית, בשל פעילותם החוזרת והמאומצת לקירור/חימום החדר לטובת הגעה לטמפרטורה המתאימה.

רפי אטיאס, סמנכ"ל סחר תדיראן. חיים לוי,
רפי אטיאס, סמנכ"ל הסחר של תדיראן/חיים לוי

רפי אטיאס, סמנכ"ל הסחר של תדיראן: "אימוץ התקינה האירופאית וביטול הפטור ממכס
מאפשרים לנו לגלגל את ההוזלה אל הצרכן, שבתקופה זו רגיש במיוחד לכל שקל שיוצא לו
מהכיס.

רק לפני כשנה תדיראן מכרה מזגן 'אינוורטר' מדגם מקביל לזה שנקרא 'אפולו', לדוגמא ב-2,590 שקל, אך כעת הצליחה לחתוך את מחירו ל-1690 שקל. וההוזלה תקפה מיידית לכלל המוצרים, גם אלו שיובאו ושתדיראן כבר שילמה בגינם מכס מלא.

תדיראן עובדת עם כ-200 טכנאים ברחבי הארץ, שערוכים לספק שירות מהיר וטיפול מלא ללקוח, כך שגם בשיא העונה החמה יוכל לקוח של תדיראן להנות מהמזגן שברשותו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully