וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיוק בזמן: השירות שמסייע לעסקים בתקופה כלכלית סוערת

בשיתוף בנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 15:29

לאור התקופה הכלכלית הסוערת נרתם בנק הפועלים לסייע ללקוחותיו העסקיים עם שירות חדש: צ'ק אפ לעסקים. מומחי הבנק מגיעים לבית העסק, מנתחים את מצבו הפיננסי ומסייעים לו להגיע למטרותיו

אנשי עסקים. ShutterStock
"בגלל שהתקופה מאתגרת ללקוחות, הם עסוקים בעשייה ולא תמיד יש להם פנאי לחשיבה כלכלית-אסטרטגית"/ShutterStock

בימים של סביבה עסקית וכלכלית משתנה ולא ברורה, מרגישים בעלי עסקים רבים שהם זקוקים לתמיכה פיננסית: ייעוץ, סיוע, הכוונה ולעתים אף לפתרון מימון. בבנק הפועלים מבינים היטב את המצב ואת הצרכים שהוא מביא עמו. לכן יזם הבנק שירות חדש ובלעדי הניתן ללא עלות לעסקים שהם לקוחותיו: צ'ק אפ לעסקים.

הבנק מציע ללקוח אפשרות להזמין פגישה בבית העסק עם יועץ או יועצת עסקיים. אלו נפגשים עם הבעלים, מנתחים את המצב העסקי לעומק ומתאימים את המוצרים והשירותים הבנקאיים שעונים על הצרכים השונים. כך יכול עסק הזקוק להתייעלות עסקית לקבל המלצות ופתרונות פיננסיים מותאמים אישית.. אם בעל העסק מעוניין בעין מקצועית שתבחן את התוכנית העסקית שבנה - תינתן לו האפשרות. כך גם בכל הנוגע למצבו הפיננסי של העסק: מבנה אשראי השקעות ועוד - את כל אלו ועוד ישמח הבנקאי לנתח ולספק את ההכוונה הנכונה בהתאם.

"בגלל שהתקופה מאתגרת ללקוחות, הם עסוקים בעשייה ולא תמיד יש להם פנאי לחשיבה כלכלית-אסטרטגית", אומר ארז גרתי, מנהל המחלקה העסקית וסגן מנהל סניף הרימון של הבנק הפועלים בתל אביב. "אנחנו מגיעים לעסקים עם כל הניסיון הבנקאי והמקצועיות שיש לנו בתחומים רבים ושונים. הלקוח רואה בנו אוטוריטה פיננסית מקצועית, בין אם מדובר בבעיה תזרימית, צורך במימון לעסקה שעל הפרק, בחינת אפשרות מימון לרכישת נכס, בחינת השקעות, חיסכון ועוד. בהחלט לא רק עסקים שנמצאים במצוקה תזרימית פונים אלינו, אלא גם כאלו המעוניינים בשיפור וחיזוק המצב הקיים. עסק יכול להתנהל מצוין ועדיין להזדקק לייעוץ פיננסי של בנקאי עסקי ומקצועי".

צעירים עובדים מול מחשב. ShutterStock
"אנו מכוונים לכך שבכל אינטראקציה שלנו עם בית העסק תהיה תועלת עבורו"/ShutterStock

האם שירות צ'ק אפ לעסקים מתאים לכל עסק, קטן כגדול?

"באופן עקרוני - כן. הבנק מציע את השירות לעסקים עם מחזור של למעלה מ-2 מליון ₪. בעסק שמנהל אופרציה של ממש - הכוללת עובדים וניהול מלאי - התועלת שלנו תהיה גדולה יותר. כשמדובר בעסק קטן ללא עובדים - ייתכן ששיחה טלפונית או פגישה בסניף יספיקו, שכן לביקור במקום מושבו של העצמאי לא יהיה ערך מוסף. עסקים גדולים יותר לרוב צריכים מספר פגישות בבית העסק או בסניף, ואנו מכוונים לכך שבכל אינטראקציה שלנו עמם תהיה תועלת עבורם".

כיצד מתנהל התהליך?

"בתחילה אנו מבקשים מבעל העסק לשלוח לנו שורה של מסמכים: דו"חות, נתונים כלכליים וכדומה. מעבר לכך הוא לא נדרש לעשות דבר. לאחר מכן מתואמת עמו פגישה בבית העסק, אליה יכולים להגיע הבנקאי העסקי, מנהל המחלקה העסקית או מנהל הסניף. בפגישה זו אנו מגלים פעמים רבות תמונה רחבה יותר, המסייעת לנו לנתח את מצבו הפיננסי של העסק ולבנות תמונה פיננסית מדויקת. לפעמים בפגישות האלו מתגלה ממש עולם ומלואו שהנתונים היבשים לבדם לא היו חושפים. מספרים לא תמיד מספרים את כל הסיפור. בשלב הבא נייצר ללקוח הצעות ערך שיתאימו לצרכיו, לשיפור או לחיזוק המצב הקיים. זה יכול להיות התאמת מסגרת האשראי, דיון בתוכנית העסקית, ליווי טכני בשימוש באתר הבנק, שימוש במוצרים פיננסיים מתאימים כמו הגנות מטבע חוץ ועוד. פעמים רבות אנו מבינים שהגענו בזמן הנכון ושההתערבות שלנו יכולה לסייע משמעותית לעסק בנקודה קריטית. כן, קורה שמגיעים ומגלים טעויות שניתן לתקן".

תן דוגמה.

"בפגישה אחת ניכר היה שלמרות שהעסק משגשג ונמצא בצמיחה - הוא נמצא בבעיה תזרימית. הלקוח סיפר שפתח עוד עשרה סניפים בשנה האחרונה. לצורך כך הוא לקח הלוואות לזמן קצר, שהכבידו עליו מאוד. התאמנו לו את מבנה האשראי ופרסנו את ההלוואה לזמן ארוך יותר. כך התפנה לו התזרים בחשבון, שאפשר לו לבצע את הפעילות העסקית".

אנשי עסקים לוחצים ידיים. ShutterStock
"ההתערבות שלנו יכולה לסייע משמעותית לעסק בנקודה קריטית"/ShutterStock

"ידעתי שיש לי מוצר טוב ביד אבל לא היה לי את הכסף הדרוש להתרחב"

עסק שגילה שהוא זקוק להכוונה המוצעת בשירות צ'ק אפ לעסקים של בנק הפועלים הוא "תענוגות גורמה "Sarfati. ב-2015 החלו לאה צרפתי ובנה יעקב למכור מוצר סלמון מעושן בשיטת הכנה שלמדו בקנדה. העסק הביתי, ששיווק את מוצריו בעיקר ברשת, שגשג במשך מספר שנים עד שהגיע למצב בו הביקוש עלה על היכולת לייצר היצע. משפחת צרפתי הגיעה למסקנה שבשלה השעה לפתוח מפעל - אך לא היה לה תקציב לכך.

"ידעתי שיש לי מוצר טוב ביד אבל לא היה לי את הכסף הדרוש להתרחב - כמיליון וחצי ש"ח", אומרת לאה צרפתי. "בכל זאת, הרגשתי שזו השעה לקפוץ למים העמוקים. פניתי לבנק הפועלים, שם הציעו לי את שירות צ'ק אפ לעסקים. נוצר קשר עם מנהלת סניף מודיעין והיועץ העסקי המלווה אותנו בסניף הגשתי להם את כל דו"חות העסק, את המאזן ואת התוכנית העסקית החדשה. הם הבינו שמדובר בעסק שיכול להתפתח ואישרו את ההלוואה שהייתה דרושה לצורך פתיחת המפעל. לאחר מכן נדרשנו להלוואה נוספת - וגם היא אושרה, כמו גם הרחבת מסגרת האשראי שביקשנו. בינואר האחרון המפעל נפתח. בנק הפועלים ממשיך ללוות אותנו".

איך הייתה ההתנהלות מול אנשי בנק הפועלים?

"כל הזמן אני מרגישה שהם איתי ממש כאילו שהם שותפים להצלחת העסק. גם עכשיו, כשהמפעל כבר עומד ופועל הם עוד בקשר איתי ולאחרונה נתנו לי רעיון לפנות לכלכלן שיוכל לסייע גם בצעדים הבאים. כשהמפעל היה בבנייה הם באו לבקר ולראות שהכל מתקדם כמתוכנן וכשהמפעל נפתח - הם באו לבקר שוב. הם מאוד אהבו והתלהבו ממה שאנחנו עושים. נתתי להם גם לטעום את כל המוצרים והסברתי מה אנחנו מתכננים לעשות בחודשים הקרובים כדי להגדיל את העסק".

עסקים. ShutterStock
"כל עסק שאנחנו מגיעים אליו יוצא עם ערך"/ShutterStock

איך את מסכמת את חוויית השירות שקיבלת?

"אני מרגישה ששירות צ'ק אפ לעסקים עזר לי להגשים חלום שהיה לי המון שנים. בלעדי אנשי בנק הפועלים לא הייתי יכולה לעשות את זה בחיים. הם ממש האמינו בי. כך שאפשר לומר שאני לקוחה מרוצה ולהוסיף 'מאוד מאוד מאוד'. זה שירות מצוין שניתן על ידי אנשים מדהימים".

"כל עסק שאנחנו מגיעים אליו יוצא עם ערך, עם הצעה לחיזוק או לשיפור המצב הפיננסי", מסכם ארז גרתי. "זה יכול להיות בדברים קטנים או גדולים. אנחנו מקבלים פידבק חיובי מאוד מהלקוחות והם נותנים לנו את הרושם שעצם ההגעה שלנו אליהם לעסק היא עולם ומלואו מבחינתם. הם פתוחים ומשתפים אותנו ויודעים שאנחנו נמצאים שם בשבילם תמיד - ובמיוחד בתקופה הזאת".

המידע המופיע בכתבה זו הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה תחליף ליעוץ פרטני המתחשב בנתוניו וצרכיו של כל עסק. השירות מיועד ללקוחות הבנק ללא עלות, בכפוף לתנאי הבנק המופיעים באתר הבנק ומיועד לתאגידים ו/או עוסקים מורשים בעלי מחזור שנתי של 2 מ' ₪ ומעלה. הבנק רשאי לשנות ו/או להפסיק את השירות בכל עת ובכפוף לכל דין.

לפרטים נוספים על השירות החדש ולהשארת פרטים לחצו כאן>>

בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully