וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגרירים של "בית- נועם": קמפיין גיוס המונים

14.6.2023 / 6:49

אמיר בר-חיים נערך לנהל קרב של ממש על עתידו של המקום - ועל עתידם השברירי של דייריו, עם קמפיין שגרירים אישי ונוגע של גיוס המונים

אמיר ואודי בר חיים/שמוליק שליש

אמיר בר-חיים (35), חבר בהתנדבות בצוות המנהל במרכז היום של עמותת "אלין בית-נועם" בקריית אונו, ובימים אלו, במקביל להשלמת מסכת לימודיו לתואר שני בכלכלה התנהגותית, נערך לנהל קרב של ממש על עתידו של המקום - ועל עתידם השברירי של דייריו, עם קמפיין שגרירים אישי ונוגע של גיוס המונים.

בין הדיירים ב"בית-נועם בקרית אונו" המשמש כבית ראשון ושני לאנשים בוגרים עם מוגבלויות קשות, גם אודי (45) אחיו של אמיר. "אודי הוא אחי הבכור", מספר אמיר בחיוך, "אנחנו ארבעה, אני הצעיר ביותר. כילד, נמצאה לאודי מסגרת שמתאימה למצבו, בבי"ס ונצואלה לחינוך מיוחד בת"א המיועד לילדים ולנוער. אבל כשהילדים בגרו, ההורים בביה"ס חששו מאוד לעתידם, בגיל בו יפלטו ממסגרת זו ובהיעדר פתרון המשך ראוי", הוא מפרט. "כאן נכנס לתמונה אבא שלי איקי המשמש כמנכ"ל העמותה, עם חזון להקים בית מחבק מתאים לאנשים בוגרים במצבם של התלמידים הללו, וזאת יחדיו עם צוות מדהים ומקצועי שנרתם אף הוא למשימה.

"ההגדרה המשפטית היבשה של אנשים במצבם של המטופלים בבית נועם, אומר אמיר, היא "אנשים שטוב מותם מחייהם". זו הגדרה מקוממת והופכת קרביים שסיפקה שופטת, אבל היא לא חייבת להתיישב עם המציאות. אנחנו בבית נועם משנים את התמונה, מספקים משמעות ושמחה לחיים של האנשים האלו, כאן הם באמת מאושרים! בעוד שבמרבית המסגרות, מסביר אמיר, היחס הנהוג הוא של מדריך על שישה חניכים, הרי שבבית נועם היחס הוא אישי לגמרי, חניך-מדריך, "היחס היחיד שמתאים באמת למורכבות מצבם, מאפשר להם למצות את המרב מחייהם, ולהיות מאושרים כפי שלכולנו מגיע".

מאז מגפת הקורונה, הוא מפרט, התקצוב הממשלתי לא מדביק את צרכי התפעול השוטף של המקום, אנו מתקשים לעמוד בהוצאות הנדרשות להפעלתו בסטנדרטים הגבוהים שנהוגים בו בשלושת העשורים האחרונים, נתקלים בקושי לגייס תרומות בהיקפים שהיו בעבר ועם יכולת מוגבלת להחזיק את מערך העובדים הנדרש: עובדות סוציאליות, מרפאות בעיסוק וכיו"ב". קמפיין גיוס ההמונים שייצא לדרך ב18.6 למשך עשרה ימים, נועד לשמר את השירות שבית נועם נותן בכלל המסגרות: דיור בחמשת הדירות המונגשות שבמתחם ומרכז היום, תחת הסלוגן "בית נועם זה הבית שלי - כי לכולנו מגיע בית". הקמפיין יתנהל באמצעות שגרירים- כרגע יש כבר למעלה ממאה מלאכים כאלו, כאשר כל שגריר מציב לעצמו יעד אישי לגיוס.

פרטים נוספים באתר העמותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully