וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשלוח מהסופרמרקט מאחר? מסתבר שמגיע לכם פיצוי

15.6.2023 / 15:29

במועצה הישראלית לצרכנות מתקבלות תלונות רבות נגד רשתות מזון בעניין איחור המשלוחים וסירוב הרשת לפצות, בניגוד לחוק הגנת הצרכן. על כן היא יצאה בהודעה כי תפעל בכוח נגד כל רשת שתפגע בצרכנים ומפרסמת כתב תביעה לדוגמא ומכתב התראה לשימוש הצרכנים

שליח מביא משלוח. ShutterStock
השליח איחר? הרשת תשלם: המועצה לצרכנות מעודדת אותנו להגיש תביעה/ShutterStock

במועצה הישראלית לצרכנות מתקבלות מידי יום תלונות נגד רשתות מזון על איחור בזמן האספקה וסירובן לפצות את הלקוח על האיחור, זאת בניגוד להוראות סעיף 18א(ג) לחוק הגנת הצרכן התשמ"א-1981 המוכר כ "חוק הטכנאים".

בחלק מהמקרים הצרכנים מדווחים כי רשתות המזון מסרבות לשלם פיצוי וטוענות כי חוק הטכנאים לא חל על אספקת מוצרי מזון, וכאשר הן משלמות - הן מתפשרות על פיצוי חלקי או נותנות זיכוי ללקוח בגובה דמי המשלוח. במרבית המקרים הדבר נעשה "לפנים משורת הדין".

לאור ריבוי התלונות וסירוב הרשתות לפצות את הצרכנים על האיחור, העלתה המועצה לצרכנות לאתר מכתב התראה, וכתב תביעה לדוגמא לסיוע לצרכנים לעמוד על זכויותיהם.

"תירוצי הרשתות וההתנערות שלהן מהחוק בניסיון שלא לשלם לצרכנים פיצוי - לא רק מקוממת, אלה שאינה שירותית ואינה חוקית. במועצה לצרכנות יפעלו נגד כל רשת שתפגע בצרכנים במחיר, או באי קיום החוק".

אישה צעירה עובדת בשליחויות. ShutterStock
התנערות מקוממת: הרשתות מנסות שלא לפצות את הלקוחות על איחור באספקת המשלוח/ShutterStock

לעמדת המועצה הישראלית לצרכנות אין ספק כי חוק הטכנאים חל גם על רשתות מזון. השוני היחיד בחוק, בנוגע לרשתות מזון הוא הסעיף קטן שקובע שביקור במענו של צרכן יהיה בין השעות 8:00 עד 19:00 (לכן הרשתות יכולות לקבוע משלוחים גם ל-21:00 ו-22:00).

מטרת החוק היא למנוע המתנה ארוכה של הצרכן בביתו לשם קבלת שירות או מוצר שנרכש, לכן נקבע הסדר לדרך התאמת המועד להגעת המשלוח, ולתשלום הפיצוי לצרכן במקרה של איחור. במקרים בהם הצרכן הודיע לשליח להשאיר את המוצרים ליד הדלת, חוק הטכנאים לא חל.

כתב התביעה מתאים למקרים בהם "חוק הטכנאים" חל, כלומר קניתם בסופרמרקט, קבעתם שעה להגעת המשלוח, והשליח איחר למעלה משעתיים מהמועד האחרון שקבעתם או לא הגיע כלל.

את כתב התביעה מגישים במזכירות בית משפט השלום (או באמצעות הגשה מקוונת באתר). סכום התביעה המקסימלי אותו תוכלו לתבוע בבית המשפט לתביעות קטנות עומד על סך של 34,600 שקל (נכון ליום 1/1/2023) והאגרה בבית המשפט לתביעות קטנות עומדת על סכום של 1% מסכום התביעה, אך לא תפחת מ-50 שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קניות בסופר. ShutterStock
הזמנה שעשיתם ברשתות המזון הגיע באיחור? הרשת תחויב לפצות אתכם/ShutterStock

"מחיר הסל אינו המדד היחיד להתנהלות מול צרכנים"

מהמועצה לצרכנות נמסר: "מחיר הסל אותו מוכרת כל אחת מהרשתות, אינו המדד היחיד להתנהלות הרשתות אל מול הצרכנים. יוקר המחייה הוא רק מדד אחד מספרי. למיצוי הזכויות שלנו כצרכנים, יש חשיבות לא פחות גדולה, מהכסף אותו אנו משלמים בקופה.

תירוצי הרשתות וההתנערות שלהן מהחוק בניסיון שלא לשלם לצרכנים מקוממת, אינה שירותית ואינה חוקית, ובמועצה יפעלו בכוח נגד כל רשת שתפגע בצרכנים במחיר או באי קיום החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully