וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו קר בלב מדבר: שוק משקאות הקיץ מעולם לא היה כה מגוון

אילנה שטוטלנד

עודכן לאחרונה: 17.6.2023 / 8:11

מה כבר ביקשנו ממשקה הקיץ האידיאלי? שיהיה קר, שידרוש מינימום מאמץ בהכנה ויעניק מקסימום טעם בלגימה, אה, כן רצוי גם בלי יותר מדי סוכר. שוק המשקאות בישראל התעורר מתרדמת החורף היישר אל קיץ שנראה רותח ותחרותי במיוחד

משקאות קיץ תנובה. תנובה,
משקאות אייס קופי של תנובה/תנובה

הקיץ כבר כאן, ועמו צצים משקאות קרים חדשים מסוגים שונים שאמורים להוות רגע מרענן ומצנן בחום שעוד צפוי לנו בחודשים הקרובים. בין המוצרים החדשים בולטים במיוחד משקאות קרים באריזות אישיות, כאלה שאפשר לקחת אתנו לכל מקום.

"אם נתייחס למשל לשוק משקאות הקפה הקרים, נראה שהוא נמצא במגמת צמיחה מתמדת בשנים האחרונות", אומרת גלית מור משורר, מנהלת היחידה העסקית של משקאות חלב, יוגורטים ו-GO בחטיבת החלב של תנובה.

"בשנת 2022, על פי נתוני סטורנקס, שוק הקפה הקר צמח ב- 27.8% (לעומת 2021), והגיע ל-53 מיליון שקלים. מדובר בעיקר על כוסות ופחיות קפה קר, מה שנקרא.RTD - ready to drink יש כיום את הטרנד של On The Go. אנשים חיים חיים מאוד עמוסים, נמצאים בדרכים, והיכולת הזו של לאסוף משהו בדרך, להתרענן, לסגור פינה של שובע זה טרנד מאוד חזק".

גלית מור משורר. רמי זרנגר,
גלית מור משורר, מנהלת היחידה העסקית של משקאות חלב, יוגורטים ו-GO בחטיבת החלב של תנובה/רמי זרנגר

לא רק בישראל

ישראלים, כידוע, אוהבים לשתות קפה. "במחקר שעשינו ראינו כי 82% שותים קפה על בסיס יומי, בין 2-3 כוסות ביום. 70% מהם שותים את הקפה שלהם עם חלב", אומרת מור משורר. "בארץ החמה שלנו זה מתבטא גם בצריכת קפה קר כמשקה מרענן. תנובה נכנסה לשוק הזה לפני שנה עם משקאות קפה קר המבוססים על חלב טרי.

גם ברחבי העולם קפה קר זה שוק צומח. ההערכות בעולם מדברות על קצב צמיחה של בין 6%-8% כל שנה בחמש השנים הקרובות. כאן בארץ הקצב גבוה יותר. ההערכה היא שהשוק הזה יעבור את ה-60 מיליון שקלים ב-2023, וצפוי להמשיך לגדול גם בשנים הקרובות".

תנובה השיקה בקיץ שעבר קפה קר בכוסות אישיות בטעמי קפוצ'ינו / לאטה/ ולאטה שוקולד. הקיץ התווספו לסדרה גם לאטה וניל וקפוצ'ינו ללא ממותק. כמו כן, הושקה סדרה חדשה, "שייק קפה", בטעמי קפוצי'ינו / לאטה קרמל.

"השנה נתנו גם מענה לשני טרנדים שונים, יש שיגידו אפילו מנוגדים", אומרת מור משורר. "יש את טרנד הבריאות. אנחנו רואים שיותר ויותר ישראלים לא ממתיקים את הקפה שלהם, רוצים להפחית סוכר, ולכן השקנו את הקפה הלא ממותק. מצד שני, אנשים מחפשים טעמים ומרקמים מפנקים. לטובת כך השקנו קפה קר להקצפה בשקשוק המבוסס על חלב טרי. אחרי שקשוק הבקבוק למספר שניות מקבלים מרקם מאוד עשיר ומפנק, כמעט מילקשייקי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בינז אייס קפה. סטודיו שטראוס,
דגש על פולי ערביקה. משקה קפה קר מוכן של "בינז"/סטודיו שטראוס

עוד בענייני קפה לדרך: מותג הקפה BEANZ מתחדש בקפה קר בפחית בטעם קלאסי, בנוסף לטעמים הקיימים של וניל ומוקה - שלושתם מתערובת 100% פולי ערביקה, בתוספת חלב, במתיקות מעודנת. קפה עלית תחת מותג "נמס", משיק מהדורה מיוחדת של נמס ICE - משקה קפה נמס קר לדרך בטעם נוגט, שמצטרף לשני משקאות קפה קר בפחית שהושקו בקיץ שעבר בטעמי קלאסי ווניל.

"מסקר שנערך על ידי מכון המחקר Shiluv I²R עולה כי בחודשי הקיץ 20% נוהגים לשתות קפה קר מוכן לשתייה", אומר עופרי שבו, מנהל השיווק של שטראוס קפה ישראל. "בגילאי 18-35 שותים יותר קפה קר מוכן מאשר אנשים מבוגרים, כאשר הסיבות המרכזיות לצריכת הקפה הקר הן כדי להתרענן, לפנק את עצמך ולהתעורר".

יטבתה פרישייק. סטודיו שטראוס,
סדרת "מוש" של יטבתה (מבית שטראוס)/סטודיו שטראוס

קסם הפרי

מחלבת יטבתה מקבוצת שטראוס השיקה לקראת הקיץ את MOOSH - סדרת פרי שייק מוכנה לשתייה, על בסיס חלב בתוספת פרי (כ-30%), בשלושה טעמים המגיעים בפחית קרטון אישית מעוצבת: מנגו, אננס ובננה/ אננס, בננה וקוקוס / אפרסק פסיפלורה ובננה.

"ממחקר שערכנו עולה כי 49% מהאוכלוסייה שותים שייקים בקביעות, 32% מעדיפים פרישייק על בסיס חלב, ועבור 66% מהצרכנים הרכיב העיקרי המועדף הוא פרי", אומרת קרין לקסר, מנהלת שיווק יטבתה. "פרישייק מוכן באריזה אישית זוהי קטגוריה חדשה, והמחשבה עליה התחילה לפני כשנה וחצי-שנתיים בעקבות שתי מגמות משמעותיות. קודם כל, בתקופת הקורונה הסיפור של השייקים 'התפוצץ'. אנשים הכינו אז שייקים בבית ונסחפו עם זה בכמויות. נגמרה הקורונה וכבר רואים מגמה חדשה מאוד חזקה של - Ready To Drink ו- On The Go".

קרין לקסר, יטבתה. טל שחר,
קרין לקסר, מנהלת שיווק יטבתה/טל שחר

לקסר מוסיפה: "כל הסיפור של צריכה על הדרך ולשתות על הדרך מאוד גדל עכשיו. רואים זאת גם במשקאות הקפה, גם במשקאות החלבון. כבר ב-2019 זיהינו את תחילת המגמה הזו, ויטבתה השיקה כוסות אישיות של קפה קר המכילים 100% פולי קפה ערביקה בשלוש דרגות חוזק: מעודן, קלאסי וחזק, קלילים ומרעננים - מה שנמצא גם כיום על המדף.

אנו רואים בכל העולם המערבי וגם בארץ את המגמה הזו שאנשים רוצים שיהיה להם נוח, טעים, שיכינו להם, שהם יוכלו לקנות ולצאת לדרך. אנחנו נמצאים פחות ופחות בבית, פחות יושבים לארוחות שלמות, רוצים לסגור פינה ולהתקדם ביום. היכולת הזו להיכנס לנקודת מכירה, ולקחת כוס קפה/פרישייק/או משקה חלבון עונה על כל הטרנדים שרואים עכשיו".

ספרינג פרימיום. סטודיו יפאורה,
משקאות בבקבוקי זכוכית אישיים של ספרינג. רק פרי, ללא תוספות/סטודיו יפאורה

המגמה המדוברת באה לידי ביטוי גם בהשקה חדשה של ספרינג: משקאות בבקבוקי זכוכית אישיים, המכילים רק פרי ומים ללא תוספת סוכר, בשלושה שילובי טעמים: אננס בננה תפוח -61% פרי; פירות טרופיים -65% פרי; ואננס קוקוס תות - 78% פרי.

"זיהינו גידול משמעותי בצריכת On The Go, שבאה לידי ביטוי בהגדלת צריכה של משקאות פרימיום אישיים", אומר יניב פרנקו, מנהל אגף השיווק ביפאורה. "רואים שינוי בתמהיל קטגוריית המשקאות והגדלת נתח הבקבוקים האישיים. הדבר בא לידי ביטוי הן בצריכה הביתית וגם מחוץ לבית. גם בבית מעדיפים היום לשתות בבקבוקים אישיים, ולא רק מחוץ לבית".

משקה אבטיח. נספרסו,
קולד ברו של נספרסו/נספרסו

תוצרת בית

אם מתחשק לכם להכין בבית משקאות קרים מסוגים שונים, גם בגזרה הזו יש חידושים. למשל, סדרת הקפסולות "אפוגטו" של קפה עלית להכנת קפה קר מתחדשת הקיץ בשני טעמים חדשים: מייפל ופקאן; ופינה קולדה.

נספרסו מוסיפה לתערובות שמושקות בקיץ תערובות נוספות המתאימות לשתייה בתוספת קרח וחלב: ה-Cold Brew (בסגנון חליטה קרה, עם תווי קרמל), ותערובת אספרסו כפול בטעם אבטיח. כמו כן, לאור בקשת הצרכנים הוחזרה גם המהדורה המוגבלת של קפה קר בטעם קוקוס עם נגיעת וניל.

יפית מנטיל. ליאת מנדל,
יפית מנטין, סמנכ"לית שיווק, נספרסו ישראל/ליאת מנדל

"יש ביקוש הולך וגדל לקפה קר. צעירים רבים אוהבים לשתות קפה קר, ולקוחות גם מאוד אוהבים לנסות דברים חדשים", אומרת יפית מנטין, סמנכ"לית שיווק, נספרסו ישראל. "כמו כן, לצד התערובות החדשות של קפה קר, אנחנו משיקים הרבה אביזרים כדי להשלים את החוויה. למשל, זוג כוסות זכוכית מיוחדות גבוהות, שייקר, מגש קרח, וגם כוס יפה ופונקציונלית שאפשר למזוג לתוכה קפה עם קרח ולצאת לדרך".

ישראלים, כאמור, אוהבים גם שייקים. בגזרת השייקים להכנה בבית סנפרוסט מרחיבה את קטגוריית ה-Smoothies ומשיקה את סדרת "SUPER SHAKE", המשלבת פירות שונים עם רכיבים ייחודיים, כגון כורכום, קקאו וספירולינה. הסדרה, העשויה מ-100% רכיבים טבעיים, מגיעה במארז של שלוש מנות אישיות, 150 גרם כל אחת.

מיכל לוי, ויסוצקי. רפי דלויה,
מיכל לוי, סמנכ"לית יחידות עסקיות ויסוצקי/רפי דלויה

שעת התה

נסיים בתה. ויסוצקי השיקה את T-LAB MIXOLOGY, סדרת תמציות תה וחליטות להכנת קוקטיילים ומגוון משקאות מפתיעים. בסדרה ארבעה טעמים מרעננים: חליטת פירות יער/ תה ירוק לימונית לואיזה/ תה ירוק לימון ונענע;/ תה שחור בטעם תפוז בתוספת תבלינים - הכל 100% רכיבים טבעיים.

משקאות הסדרה החדשה יכולים לשמש להכנת משקה תה קר במגוון שימושים, כגון חליטות קרות בדיספנסרים, וגם להוות בסיס לקוקטיילים (עם או בלי אלכוהול). "מגמת ההתחממות בעולם היא ברורה, וישראל היא מדינה חמה תמיד. שתיית תה בקיץ תמיד הייתה על אש קטנה, אבל בסוף צריך לטפח את זה כדי שזה יתפוס תאוצה", אומרת מיכל לוי, סמנכ"לית יחידות עסקיות ויסוצקי.

"ישראל בכלל יותר מחוברת לעולמות הקפה, ותפקידנו לחנך לתה, להראות את נפלאות וטעמי התה בכל עונות השנה. כדי להתחיל את החינוך הזה, פתחנו לפני שלוש וחצי שנים בתל אביב את הסניף הראשון של T-LAB, שם נמכרים מגוון טעמים.

בעקבות כך גם קהל מאוד צעיר התחבר אלינו. מאז פתיחת המקום המכירות גדלו במאות אחוזים, פתחנו סניף נוסף בתל אביב ובקרוב גם נפתח סניף בפתח תקווה. בנוסף לטעמים השונים, ניתן גם להשיג מגוון כוסות מעוצבות וטרנדיות שאפשר למזוג לתוכן את המשקה ולצאת איתן לדרך".

לוי מוסיפה: "אנחנו רואים היענות מאוד גדולה למשקאות תה קרים בקיץ. בקיץ זה פשוט 'מתפוצץ'. הצרכן מחפש יותר עניין בפה, שילוב של טעמים, דברים יותר כיפים ומעניינים. בנוסף לכך, תה הוא מוצר בריא, מאוד 'וולנס', ועונה גם על מגמת הבריאות. אגב, יש לנו גם המון מתכונים של ג'ין עם תה, אלכוהול עם תה. תה אפילו מעשיר את חוויית האלכוהול ויכול גם להיכנס לחיי הלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully