וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עונת הריביות: מה עשו קרנות ההשתלמות?

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 13:17

העניין הרב שמעורר תחום הבינה המלאכותית והציפיות, לאור התמתנות האינפלציה, לעצירה בעליית הרבית, אלה שני המשתנים שצבעו את קרנות ההשתלמות שלנו בירוק. מי במקום הראשון?

עליות בוול סטריט. ShutterStock
העניין שמעוררת הבינה המלאכותית והציפיות לסוף העלאות הריבית. מה גרם לקרנות ההשתלמות שלנו להרוויח כסף?/ShutterStock

שווקי המניות אמנם סגרו את מאי האחרון במגמה מעורבת, אך עליות השערים באיגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות בארץ, לצד התשואה החיובית מאחזקות מט"ח שהתקבלה כתוצאה מפיחות השקל אל מול הדולר (כאמור, בחודש מאי), הובילו את כלל 10 קרנות ההשתלמות הגדולות בישראל לתשואות חיוביות.

תוכניות החיסכון לטווח הבינוני שנבחנו (ראו טבלה) השיאו תשואה ממוצעת שעמדה על 0.88% בחודש מאי האחרון, המצטברת לתשואה ממוצעת של 3.45% מתחילת השנה.

קרן ההשתלמות במסלול כללי שבלטה עם התשואה הגבוהה ביותר הייתה זו של בית ההשקעות אנליסט, המובילה את הטבלה זה החודש השני ברציפות.

אנליסט השיאה לעמיתיה תשואה שעמדה על 1.47% במאי האחרון, המצטברת ל-4.48% מתחילת השנה, ואת הטבלה חותם מלמטה בית ההשקעות אלטשולר שחם, עם תשואה של 0.4% לחודש שנבחן, ותשואה מצטברת מתחילת השנה שעמדה על 3.31%.

ניכר כי תיק ההשקעות בקרנות ההשתלמות שנטו יותר אל מניות הטכנולוגיות הנסחרות בארה"ב והאג"ח הקונצרני הישראלי זכו לתשואה עודפת.

כך בעוד מדדי ת"א 35 ו-125 ירדו ב-1.2% ו-0.4% בהתאמה, לצד ירידה של כ-0.9% במדד ה-DAX הגרמני, מדד ת"א 90 דווקא הציג עלייה של 2% לצד מדדי הנאסד"ק וה-S&P שעלו ב-5.8% ו-0.3% בהתאמה.

קרנות השתלמות מאי 2023. ללא, מערכת וואלה!
הטבלה לא משקרת והקרנות סוגרות חודש טוב/מערכת וואלה!, ללא

נועם רוקח, סמנכ"ל ההשקעות של בית ההשקעות 'אנליסט', הסביר לוואלה! כסף כי "מהפכת ה-AI שמתפשטת לאורך כל העולם הטכנולוגי ותופסת את מיקוד השיח הציבורי, וההבנה כי אנו לקראת סוף סייקל העלאות הריבית - גם אם טרם הסתיים - וכי הכלכלה העולמית לא תסבול מנחיתה קשה, תורמים לתפקוד הטוב של חסכונות הציבור מתחילת השנה, ובכלל זה בחודש מאי.

יש לציין כי זה קורה על אף תשואת חסר של שוק המניות המקומי, בין היתר, בשל סוגיית הרפורמה המשפטית.

מיקוד ב-AI הוביל את חודש מאי לעליה חדה במניות הטכנולוגיה, לצד עלייה של 8.5% במדד הניקיי היפני, בעוד מדד ה- S&P500 האמריקאי ומדד ה-DAX הגרמני, המייצגים את התעשיות המסורתיות יותר, הציגו ירידה.

תשואות היתר של הטכנולוגיה בחודש החולף נבעה בעיקר מעלייה חדה בביקוש לשבבים מתקדמים בשל אותה מהפיכת AI שהזכרתי. דבר שהוביל לעליות בחברות שהשוק מעריך כי ייהנו ממהפכה זו, דוגמת: אנבידיה, מייקרוסופט, אלפאבית (גוגל), מטא (לשעבר פייסבוק) ועוד.

שוק המניות בישראל אכן הציג מגמה מעורבת עם מדד שירדו כדוגמת מדד ת"א 125 ואחרים שעלו כדוגמת מדד ת"א 90, אך בשוק אגרות החוב המקומי נרשמה עליה של כ-1.5% במדדי התל בונד, לצד עלייה של 1% במדד האג"ח הממשלתי.

מה שסייע ל'אנליסט' במהלך מאי, כמו גם מתחילת השנה, הוא משקל יתר במניות הטכנולוגיה, תוך החזקה ישירה של מניית 'אנבידיה' בחלק ממסלולי הגמל, לצד מספר החזקות עם תשואה עודפת דוגמת מניית 'ישראיר', שעלתה ב-46%, ומניית 'ניאוגיימס', שהכפילה את שוויה על רקע עסקת מכירה של החברה. משקל היתר שלנו באג"ח קונצרני סייע גם כן לתוצאה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נועם רוקח. אלון פורת,
נועם רוקח, סמנכ"ל ההשקעות של בית ההשקעות 'אנליסט'/אלון פורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully