וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטקס חגיגי העניק נשיא המדינה את 'אות הנשיא להתנדבות' לשנת תשפ"ג

15.6.2023 / 13:45

ניסים בר-אל, מייסד עמותת "יוזמות עתיד" שדיבר בשם הזוכים: "ההתנדבות היא אינה רק חסד של הנותן. היא חובתו המוסרית. הפרט אשר כן שפר עליו גורלו, אשר כן ניתנה לו ההזדמנות, אשר יש ביכולתו, עליו לקום ולהושיט את ידו"

ניסים בר-אל מייסד עמותת יוזמות עתיד מקבל את אות הנשיא. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ניסים בר-אל מייסד עמותת יוזמות עתיד מקבל את אות הנשיא/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

נשיא המדינה יצחק הרצוג, העניק אמש (רביעי) את "אות הנשיא להתנדבות" לשנת תשפ"ג באירוע חגיגי שהתקיים בבית הנשיא. הזוכים הם: אמאל אבו אלקום, ים קרפ, אורן אור ביטון, דוד הגר, אביבה חלבי, ניסים בר-אל, קופטאן חלבי, צילית יעקבסון, החממה האקולוגית עין שמר, טק קריירה, סהר קשב ברשת ושער שוויון.

האות הוענק השנה ל-12 יחידים וארגונים ולרגל שנת ה-75 למדינת ישראל הוקדש האות לפועלות ולפועלים למען חיזוק החוסן הישראלי ולבניית קשרים בחברה הישראלית. המלצות על מקבלי האותות התקבלו מן הציבור כולו והזוכים נבחרו בהמלצתה של וועדה מייעצת שמונתה על ידי נשיא המדינה ומורכבת מאנשי ציבור וחברה. בראש הוועדה עמד רו"ח אהוד רצאבי.

אות הנשיא להתנדבות הוא מיזם הפועל משנת 1974, ונוסד בתקופתו של הנשיא הרביעי למדינת ישראל, פרופסור אפרים קציר ז"ל. המיזם מתקיים בשיתוף פעולה של בית הנשיא והמועצה הישראלית להתנדבות, שבראשה עמד עשרות שנים אל"מ (במיל') ד"ר ברוך לוי שהלך לעולמו לאחרונה. במסגרת האירוע, ביצע הזמר עידן רייכל מספר שירים ביניהם השירים "אבן על אבן", "שאריות של החיים" והשיר "לפני שייגמר."

נשיא המדינה פתח את דבריו ואמר: "אנחנו שמחים לראות את כולכם כאן, במיוחד בעת הזאת. זה לא סוד שבשבועות האחרונים, בחדרים הפנימיים של הבית הזה, עסקנו במלאכה מורכבת ביותר - מלאכת של גישור והחיבור, שנועדה לאחות את אחד השסעים העמוקים ביותר שידעה החברה הישראלית מימיה. זה לא סוד שהמחלוקת הפוליטית בדיוק בשעות אלה, היא מסוכנת, היא מאיימת לקרוע את ישראל מבפנים, היא אתגר אמיתי, מוחשי ביותר, לחוסן הלאומי שלנו.

ואתם יודעים זאת היטב, כי אתם עוסקים בחברת הישראלית, בצורות שונות. דווקא מתוך העיסוק הקדחתני הזה בחתירה, להסכמה, לאחדות, אנחנו רואים את האירוע הזה, היום, בו מופנים הזרקורים באמירת תודה, לכם- מתנדבות ומתנדבים יקרים, יחידים וארגונים. לא רק כהפוגה, אלא ככיתת אמן ממש, שבה אנחנו לומדים מכם שיעור במלאכת החיבור והאיחוי."

רעיית נשיא המדינה ציינה: "כשאנחנו מתבוננים על שורת ההישגים שלכם - זוכות וזוכי האות, אנחנו לא יכולים שלא להתפעם נוכח הפסיפס המרהיב הזה של נשים וגברים - צעירים ומבוגרים - מכל רחבי הארץ, ומשלל הקהילות והמגזרים של החברה הישראלית - שמקדישים ממרצם ומכשרונם עבור האחר. בחינוך, בסביבה, במאבק באלימות, בקידום ושילוב אוכלוסיות מוחלשות בכל שדות החברה. המאמצים שלכם, עבודת הקודש שלכם, היא כמו מים חיים לחברה הישראלית בשעה המורכבת הזאת."

הנשיא פנה אל הזוכים ואמר: "אני שמח לראות שאתם - הזוכות והזוכים מגלמים זאת בעשייה שלכם ממש. הגשרים נמצאים בשטח. אתם מהווים דוגמא לכולנו - ועל זה אנחנו מודים לכםבשם העם בישראל, אבל לא רק לכם - זו הזדמנות להודות גם לבנות ובני המשפחה שלכם, הילדים, ההורים, בנות ובני הזוג, שהם הגב והמנוע שלכם, שלא תמיד רואים אתכם מספיק, אבל מבינים שאתם עושים טוב למען עם ישראל."

"להמשיך לעשות מה שאנחנו מחויבים לו"

ניסים בר-אל, מייסד עמותת "יוזמות עתיד", חבר הוועד המנהל ויו"ר מרכז ח"י במכללה האקדמית ספיר, שדיבר בשם הזוכים אמר: "אות הנשיא להתנדבות הוא אות הוקרה לפעילות של עמיתותיי ועמיתיי על במה זו לחיזוק החברה האזרחית בישראל. עמיתיי פועלים כפי ששמעתם בטקס, בתחומים רבים ובסיוע לאוכלוסיות מכל גווני החברה האזרחית. תפקידה וגם עוצמתה של החברה האזרחית היא ביכולת להגיע ברגישות ובהרבה יוזמה אל נבכי הצרכים האינדיבידואלים של הפרט. הפרט החלש, הפרט שלא ניתנה לו ההזדמנות, הפרט אשר לא שפר עליו גורלו. ההתנדבות היא אינה רק חסד של הנותן. היא חובתו המוסרית. הפרט אשר כן שפר עליו גורלו, אשר כן ניתנה לו ההזדמנות, אשר יש ביכולתו, עליו לקום ולהושיט את ידו. בהתנדבות ובנכונות למלא תפקיד זה, נמדד חוסנו של עם. עם הערב בערבות הדדית לאח ולגר הגר בתוכו וגם לגר הרחוק ממנו. זהו תיקון עולם. כבוד נשיא המדינה ורעייתו, מעמד זה וההתייחסות הכל כך מכובדת שלכם לנושא ההתנדבות בחברה מפיחה בנו פרץ של תקוה, מטען נוסף של אנרגיה להמשיך ולעשות את מה שאנחנו מחויבים לו."

עמותת 'יוזמות עתיד' אותה ייסד בר-אל הוקמה במטרה לצמצום הפערים החברתיים במדינת ישראל וזאת באמצעות העצמת נשים ומתן כלים אשר יסייעו להן להקים ולפתח עסק. העמותה מלווה נשים בעלות יוזמה, המעוניינות להפוך רעיון ראשוני, לכדי עסק עצמאי. 'יוזמות עתיד' מאפשרת לאלפי נשים בישראל - יהודיות, ערביות, חילוניות, חרדיות, עולות חדשות, בדואיות, דרוזיות ואחרות, להקים עסק עצמאי באמצעות מערך תמיכה וליווי רב מימדי.

מרכז ח"י בספיר - הוא מרכז אקדמי ליזמות וחדשנות. בליבת העשייה מצויה תכנית שנתית פורצת דרך, הכוללת מעבדות חדשנות ויזמות, המקדמות פיתוח מיזמים של סטודנטים, מרצים, עובדי מכללה ותושבי הסביבה יחד עם שותפים מן התעשייה. מרכז ח"י בספיר מהווה חוד חנית לאקדמיה, מייצר מפגש אמיתי ורלוונטי ביותר, בין הסטודנטים לתעשייה ואתגריה ומקנה להם מיומנויות לעבודה והתפתחות בעולם החדש.

  • עוד באותו נושא:
  • פרסום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully