וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופניים האלה מפלצתיים, במובן הטוב של המילה

דוד רוזנטל

19.6.2023 / 14:24

יש אופניים חשמליים ויש את ה- Smart Big foot Hybrid, אופני רכיבה בכביש ובשטח, שמייצרים חוויה שונה לחלוטין. לקחנו אותם לניסיון

אופניים חשמליים Big Foot Smart Bike/דוד רוזנטל | עריכה: זיו שטיינר

עד לתקופת הקורונה היה מעמדם של האופניים החשמליים בירידה. בעשור הקודם הפך הכלי למושמץ, לא אחת בצדק, בשל רכיבה לא אחראית וחוסר אכיפה מספק. הקורונה החזירה את האופניים החשמליים לקדמת הבמה בגדול, במיוחד בשל השימוש הרחב שעשו בהם שליחי Wolt ותן ביס. את אותם שליחים ניתן לראות גם היום ברחובות הערים המרכזיות, שועטים על גבי אופניים חשמליים לצד הקטנועים המפורסמים. האכיפה אמנם עדיין לא מושלמת, אבל סדרת מבצעים משטרתיים ועירוניים, יחד עם חקיקות חדשות, הפכו את הרוכבים למתחשבים יותר.

אם חוזרים לאותם מלאכי גאולה המביאים את האוכל לסף דלתנו, חדי העין שבינינו ודאי הבחינו שהאופניים של שליחי המזון אינם סטנדרטיים. אם לומר זאת בשפה עממית יותר - מדובר בכלי-כלי, לא בצעצוע. כדי לחצות כבישים עירוניים, שכידוע סובלים לא אחת ממהמורות ותשתיות רעועות, צריך מוצר חזק ואמין, כזה שישרוד כל בור ויעמוד בפני מכשולים לא צפויים, חיות כביש. כמו, למשל, Smart Big foot Hybrid, אופני אולטרה שמסופקים על ידי עולם הקולנוע.

אופניים חשמליים Smart Bike Bigfoot. דוד רוזנטל
כסא שלא יוציא אתכם מוועד הורים/דוד רוזנטל

מדובר במוצר פרימיום שנועד לרכיבת כביש ושטח כאחד. הדגם הזה מציע צמיגים סופר-רחבים, גלגלי מגנזיום ושיכוך כפול. השלדה המתקפלת עשויה מאלומיניום קל וכוללת גם ג'נטים מיוחדים ממגנזיום, מנוע בראשלס (נטול פחמים ומברשות) חזק של 250 וואט, ההספק המרבי המותר על פי התקן, סוללה עוצמתית, תצוגה דיגיטלית ובלמי דיסק הידראוליים. הסטם (הרכיב המחבר את הכידון למזלג) מאוד סולידי ונראה שיחזיק לא מעט, טפו טפו. על פי הפירוט המכשיר יכול להגיע למרחק 45 ק"מ ללא טעינה, אולם לא ניסינו את זה כדי לומר לכם, בסך הכול רכבנו בגבעתיים והסביבה. מה שכן ניתן לומר בוודאות, הוא שגם אם הוא מגיע ל-40 ק"מ "בלבד", עדיין מדובר בטווח גבוה מהממוצע. מבחינת סטייל, הגימור מאוד יפה, העיצוב של השלדה והידיות יוקרתי ומהאופניים נוטף בעיקר ריח של קדמה.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
אופניים חשמליים Smart Bike Bigfoot. דוד רוזנטל
צג עם הרבה פונקציות/דוד רוזנטל

אבל אתם יודעים, מפרטים זה לחלשים ולגיקים וזה פחות מעניין אתכם. הגיע הזמן לספר לכם על חוויית הרכיבה. האמת שהמוצר הזה הפחיד אותנו בהתחלה, ציפינו לאופניים חשמליים וקיבלנו מיני-אופנוע. מאיים? כן, מאוד, אבל אז התחלנו לרכוב והאיום הפך למעטפת של ביטחון. רכבנו על אופניים חשמליים בעבר (עד שנגנבו, תודה ששאלתם. מאז אנחנו מסתפקים בקורקינט צנוע), אבל זה לא היה דומה כלל ועיקר. פה מדובר במפלצת, במובן החיובי של המילה. הגלגלים גדולים ויציבים, המושב מרופד, הרבה מעבר לממוצע, זה לא אחד מאותם כיסאות נוקשים שמייצרים ספירת זרע נמוכה. הפונקציות על המסך מאפשרות לנו לבצע מדידות שונות (עדיין לא למדנו את כולן. יש לנו זמן) ויש גם אפשרות חיבור לטלפון, מצרך שמזמן הפך לבסיסי בכל כלי רכב, בין אם ארבע-גלגלי או דו-גלגלי.

אופניים חשמליים Smart Bike Bigfoot. דוד רוזנטל
מצב מקופל/דוד רוזנטל

הנסיעות היו חלקות, אשתי ואני נזהרנו, כל אחד בתורו, לא להגיע למהירות גבוהה מדי - בכל זאת, תמרונים בתוך העיר - והרגשנו שהחוויה מושלמת, הרכיבה נקייה ומעוררת השראה. כשסיימנו קיפלנו. בפעם הראשונה הסתבכנו קצת, אחר כך זה כבר החליק לנו כמו חמאה ששכבה בשמש.

ביג פוט הייבריד סמארט בייק. דוד רוזנטל
גימור איכותי/דוד רוזנטל

אחרי כל המחמאות, הגיע הזמן לספר גם על הקוץ באליה. כל כלי גדול מגיע גם עם תוספת משקל, וה-Smart Big Foot Hybrid לא שונה בנוף מבחינה זאת. אם האופניים הקודמים שלנו שקלו כ-15 ק"ג ללא סוללה, פה מדובר במוצר ששוקל קרוב ל-30 ק"ג. זה לא מעט, ולכן קשה עד בלתי אפשרי להמליץ עליהם למי שמדרגות מובילות לדירתו ו/או אין לו אפשרות אחסון בטוחה בקומה התחתונה. לדיירים של בית או דירה צמודי-קרקע תהיה פחות בעיה עם העניין הזה.

סמארט ביג פוט הייבריד. דוד רוזנטל
ביג פוט הייבריד/דוד רוזנטל

הביג פוט הייבריד הוא פשוט מוצר איכותי, מרמת הגימור והחלקים, דרך המכניקה המודרנית ועד איכות הנסיעה. אם יש לכם רצון בכלי תחבורה עירוני יחד עם אפשרות להבטיח את שלמות האופניים בלי צורך להעלות אותם במדרגות, זה משהו שאתם רוצים בצד שלכם. ועדיין, חובה להתרות - תזכרו שאלה אופניים חשמליים. סעו בזהירות, תתחשבו בהולכי רגל ולא לשכוח קסדה.

Smart Bike Big Foot Hybrid . מחיר: 5,490 שקל (4,692 שקל באילת), להשיג בעולם הקולנוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully