וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקרב על הנגיד": בקואליציה תוקפים, סמוטריץ' מגבה

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 12:15

שר המורשת תקף הבוקר בחריפות את נגיד בנק ישראל "לגלגל אותו מכל המדרגות". ח"כ גוטליב לא איחרה לגבות: "לא לגנות שר שנחרד מהוצאת דיבת הארץ הזאת". מול שניהם התייצב שר האוצר וגיבה את הנגיד: "נותן גיבוי מלא להמשך עבודתו המקצועית". ברקע: המלחמה על הריבית

סמוטריץ' מגבה את הנגיד. חשבון הטוויטר של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', צילום מסך
ציוץ הגיבוי של סמוטריץ' נוכח התקפות פרועות של חבריו לקואליציה/צילום מסך, חשבון הטוויטר של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'

הבוקר נפתח בהתקפה פרועה של שר המורשת, עמיחי אליהו על נגיד בנק ישראל. אליהו תקף את הנגיד בריאיון לתחנת הרדיו "קול ברמה" ואמר, בין היתר: "היה צריך לגלגל מכל המדרגות את מי שמדבר סרה בישראל בכל העולם".

עוד הרוחות סוערות סביב ההתבטאות הקיצונית, קיבל השר חיזוק מח"כ טלי גוטליב שאמרה לגלי צה"ל: "לא הייתי מגנה שר בישראל שנחרד מהוצאת דיבת הארץ הזאת".

עיתוי המתקפה של שר המורשת על פרופ' אמיר ירון אינו מקרי: בקרוב צפוי הנגיד להחליט על גובה הריבית במשק, כאשר מצד אחד מדד מאי, שהפתיע לטובה עם עלייה בגובה 0.2% בלבד, מאפשר לו לבצע עצירה של העלאת הריבית.

מצד שני, עצם המדד הנמוך הוא אולי ההוכחה לכך שמדיניות העלאת הריבית שבה נוקט הנגיד מצליחה לרסן את האינפלציה ויכול להיות שיבקש לבצע עוד תיקון כדי לקרבה מהרמה הנכוחית (4.6%) ליעד שקבעו בנק ישראל והממשלה (עד 3%).

אמיר ירון, עמיחי אליהו. יונתן זינדל פלאש 90, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
שר המורשת עמיחי אליהו ונגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90, ראובן קסטרו

מכל מקום, למרות שאפשר להניח כי מדובר במתקפה מתואמת שביטויים שונים שלה מטעם הקואליציה יוסיפו ויישמעו, כל עוד לא יפרסם הנגיד את החלטתו, הרי שלשר האוצר לא נותרה ברירה אלא לקחת על עצמו את תפקיד המבוגר האחראי ולפרסם הודעת תמיכה בנגיד.

הוא אמנם ציין שהוא סבור כי הביקורת לכשעצמה היא לגיטימית, אך הוסיף כי מבחינתו יש גיבוי מלא לנגיד להמשיך בפעילותו המקצועית והעצמאית לניהול המדיניות המוניטרית.

כאמור, ההערכה היא שככל שילך ויתקרב מועד ההכרעה, יוסיפו בעלי תפקידים מקרב הקואליציה לבקר את הנגיד בחריפות, מתוך מגמה להפעיל עליו לחץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully