וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השת"פ בין ענקית הביטוח האוסטרלית ל- JVP של אראל מרגלית

19.6.2023 / 14:01

ענקית הביטוח האוסטרלית IAG משתפת פעולה עם קרן ההון סיכון הישראלית JVP- לאיתור טכנולוגיות שיתנו מענה להשלכות משבר האקלים על שוק הביטוח כחלק מההסכם IAG תצטרף לפעילות של הקרן במרכז הקליימטק הבינלאומי מרגלית סטארטפ סיטי ניו יורק

משבר האקלים. Shutterstock, ShutterStock
משבר האקלים. משפיע ישירות על ענף הביטוח העולמי/ShutterStock, Shutterstock

קרן JVP וקרן ההשקעות IAG Firemark Ventures של ענקית הביטוח האוסטרלית IAG - Insurance Australia Group - חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי שיתמקד באיתור ופיתוח טכנולוגיות להתמודדות עם שינויי האקלים והשפעתם על שוק הביטוח העולמי, בין היתר באמצעות; איסוף נתונים, מיפוי, ניהול סיכונים והערכות פרמיות.

ההסכם נחתם במרכז הקליימטק הבינלאומי מרגלית סטארטפ סיטי ניו יורק, שהושק בספטמבר 2022 ונוקט בגישה חדשנית המשלבת בין טכנולוגיות מתחומי ה Insur-tech, Fintech, Cyber, Foodtech ו- AgriTech, עם קליימטק.

על ההסכם חתומים ניק הוקינס, מנכ"ל ענקית הביטוח האוסטרלית IAG ואראל מרגלית, יו"ר ומייסד קרן JVP ומרגלית סטארטאפ סיטי. במהלך הביקור עוד השתתפו ג'ולי באץ', מנהלת בכירה בקבוצת IAG מובילה ביטוח ישיר, ומנכ"לי חברות פורטפוליו של JVP הפועלות במרכז הקרן בניו יורק, בהן: ארניקס, אינשור וטהטריי.

העלייה הדרמטית בנזקים הנובעים ממשבר האקלים, משפיעה ישירות על תעשיית הביטוח העולמית - הן ברמת הצרכן הבודד והן ברמת ענקיות הביטוח. במצב זה, הצורך בשילוב טכנולוגיות המתבססות על ניתוח נתונים ובינה מלאכותית - כחלק ממערך הביטוח הופך להכרחי ביותר.

אירועי מזג אוויר קיצוניים כמו הוריקנים, שיטפונות, שריפות ובצורת הפכו תכופים וחמורים יותר, והם מובילים לנזקים משמעותיים לרכוש, לחקלאות, והם משבשים תעשיות שלמות. כתוצאה מכך, חברות הביטוח מתמודדות כיום עם סיכונים עימם לא התמודדו בעבר, ונדרשים למפות את מקור הסיכון, לאסוף נתונים לגביו ולכמת אותו לצורך הערכות סיכונים ומתן כיסוי ביטוחי מתאים.


ע"פ ההסכם קבוצת הביטוח האוסטרלית תקבל גישה ישירה לדיל-פלו של JVP בתחום הקליימטק, ותצטרף לתוכנית הסטארטפים הגלובלית שהקרן מובילה עם MINI מקבוצת BMW במטרה לאתר טכנולוגיות מרחבי העולם הנותנות מענה למשבר האקלים.
בין החברות הפועלות במרכז הקליימטק הבינלאומי עם פתרונות רלבנטים ל - IAG:
- היוניקורן הישראלי Earnix - מחברות הפורטפוליו של JVP, המפתחת מערכת המסייעת לחברות ביטוח ולבנקים לשמור על קשר אישי עם הלקוחות ולהציע להם מוצרים רלבנטיים, במחירים רלבנטיים;
- חברת Greeneye הישראלית, מהפורטפוליו של JVP, שפיתחה טכנלוגיה המפחיתה את השימוש בריסוס חומרי הדברה ב 90% ומאפשרת אספקת מזון בריא ובטוח יותר לצרכנים, תוך צמצם דרמטי בזיהום קרקעות ומים שנגרם מהשיטה הקיימת;
- חברת FLOODFLASH הבריטית, המתמחה בזיהוי הצפות באמצעות הצבת סנסורים. בזמן הצפה הסנסורים מעברים את מידע על מיקום והיקף הנזקים, ולפי הנתונים ניתן לבצע תשלום באופן אוטומטי. לאורך זמן חברה כזו אוגרת מידע רב שיכול לעזור לצמצם נזקי אי־קבלת החלטות.
- חברת Dryad Networks הגרמנית - שפתיחה סנסור המאפשר גילוי מוקדם במיוחד של שריפות לפני שהאש התפתחה, באמצעות חיישני גז הבודקים את הרכב האוויר, הטמפרטורה, הלחות ולחץ האוויר. החיישנים הקטנים מחוברים לעצים שולחים התראות לגורמים רלוונטיים במקרה של שריפה.
- חברת INSHUR - של קרן JVP, שפיתחה פוליסת ביטוח מהפכנית לנהגי אובר המאפשרת לנהגי אובר לקבל כיסוי ביטוחי הוגן בתוך דקות, במקום להמתין ימים עד לקבלת אישור שיאפשר להם להתחיל לעבוד. הפתרון הטכנולוגי מצמצם את מספר הרכבים הפרטיים, מרחיב את השימשו בתחבורה שיתופית ומצמצם את זיהום האוויר.
- חברת THETARAY - של JVP - שפיתחה טכנולוגיה למניעת פשיעה פיננסית, תאפשר למנוע זיופים והונאות בעולם הביטוח .

יור ומייסד jvp אראל מרגלית צילום שחר עזרן. שחר עזרן,
אראל מרגילית בפתח המרכז בניו יורק. קרן JVP ביוזמה משותפת עם ענקטית הביטוח האוסטרלית IAG/שחר עזרן

אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP ו- Margalit Startup City אמר: "זוהי שותפות טבעית עבורנו. איחוד הכוחות עם IAG, MINI והשותפים האחרים מאפשר לנו להוביל טכנולוגיות המשרתות את האנושות ואת כדור הארץ לשלב הבא. מדובר בפתיחת שער משמעותי לשוק האוסטרלי עבור סטארטפים וחברות ישראליות עם טכנולוגיות קליימטק.

תנאי מזג אוויר קיצוניים ושינויי אקלים משפיעים באופן דרמטי על איכות החיים ומצבם הכלכלי של אוכלוסיות שלמות ברחבי העולם. שיתוף הפעולה עם IAG יאפשר להבין טוב יותר את הסיכונים הנובעים משינויי אקלים ואילו טכנולוגיות נדרש לאתר או לפתח כדי להתמודד עם סיכונים אלו, תוך התאמת הכיסוי הביטוחי לתנאי אקלים מאתגרים והפחתת העלויות למבוטחים השונים".

סקוט גונתר, שותף כללי ב- IAG Firemark Ventures אמר: "כאנשי ביטוח, אנחנו נחשפים להשפעה הישירה של שינויי האקלים על צרכנים, קהילות, עסקים והתעשייה. מסיבה זו קיבלנו החלטה אסטרטגית לקדם את השותפות החשובה עם קרן JVP ולהתמקד בהשקעות ובתמיכה בסטארטפים הפועלים בתחום הקליימטק. אנו מצפים לעבוד עם מרכז הקליימטק הבינלאומי של מרגלית סטארטפ סיטי ניו יורק, ועם החברות במרכז והאקוסיסטם הייחודי שנוצר שם, כדי לאפשר עמידה ביעדים לשמירה על האקלים והסביבה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully