וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

254 קילומטר של סיבים: קצא"א תקשר בין אירופה למפרציות

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 16:03

דירקטוריון קצא"א אישר את פרויקט פריסת הסיבים האופטיים שיחבר בין אירופה למדינות המפרץ ואסיה. החברה תפרוס סיבים אופטיים אפלים בין נמל החברה באשקלון לבין נמלה באילת, בקו ישר בין ים תיכון לים סוף

ארז כלפון 5. רובי קסטרו, ראובן קסטרו
יו"ר קצא"א, ארז כלפון/ראובן קסטרו, רובי קסטרו

254 קילומטרים של סיבים אופטיים, יהיו החוליה המקשר בין אירופה למדינות המפרץ: דירקטוריון קצא"א אישר כי החברה תפרוס סיבים אופטיים אפלים בין נמל החברה באשקלון לבין נמלה באילת, בקו ישר בין ים תיכון לים סוף.

כן תקים קצא"א שתי תחנות באשקלון ובאילת אשר יחוברו לכבלים תת ימיים המגיעים מאירופה, אסיה והמזרח התיכון.

בנוסף החברה הודיעה כי תאפשר לכל חברה בעלת רישיון תקשורת ישראלי לעשות שימוש בתוואי התשתית האופטית בין אשקלון ואילת.

החלטת הדירקטוריון היא בהמשך להבנות שנחתמו בין חברת קצא"א לבין רשות החברות הממשלתיות ומשרדי הממשלה לפריסת תשתית של סיבים אופטיים לאורך קו אשקלון-אילת, ולאישור שניתן על ידי רשות החברות ומשרד התקשורת, אישר היום דירקטוריון קצא"א את פרויקט פריסת הסיבים לאורך תוואי צינור החברה.

איציק לוי מנכ"ל קצא"א 7. ראובן קסטרו
איציק לוי, מנכ"ל קצא"א/ראובן קסטרו

פרויקט תשתית הסיבים החדשנית שהובילה קצא"א, הינו פרויקט לאומי, אשר עתיד להפוך את מדינת ישראל ל- Hub ולמסדרון תקשורת משמעותי במזרח התיכון, המקשר בין אירופה למדינות המפרץ ואסיה.

החברה זיהתה את האפשרות להשתמש בתשתיות הקיימות שלה אשר מספקות מענה לצרכי האנרגיה בארץ, וליצור על גביהן תשתיות חדשות ובעיקר תשתיות דיגיטליות, של סיבים אופטיים. היתרון הבולט בתוואי הצינור של קצא"א הינו כי הוא מהווה גשר יבשתי רציף, מהיר ומאובטח בין אשקלון לאילת. הפרויקט יתרום לקידום שיתופי פעולה מסחריים וטכנולוגיים, בין ישראל למדינות שונות מכל קצוות תבל, בדגש על מדינות איתן נחתמו הסכמי אברהם.

על פי התוכנית שהוצגה לדירקטוריון קצא"א, החברה תשתמש בטכנולוגיית תשתית סיבים אופטיים מתקדמת וחדשה ביותר, בה משתמשות חברות התקשורת וחברות הטכנולוגיה המובילות ברחבי העולם. כמו כן, על פי ההסכמות וההנחיות שהתקבלו, כל חברה בעלת רישיון תקשורת ישראלי תוכל לעשות שימוש בתוואי החברה בין אשקלון ואילת. החברה הממשלתית קצא"א, תחכיר את הסיבים לחברות התקשורת הישראליות, לתקופה של 25 שנה ואלו יאירו עבור לקוחותיהן את הסיבים האפלים.

עוד ישמש המיזם לניטור ובקרה של קו הדלק, באמצעות פריסת הסיבים מה שיאפשר זיהוי של כל שינוי בתווך הקרקעי (לדוגמא, חפירה או פריצה של הצינור וכו'). ובכך יספק מענה נוסף לבטיחות מערכות החברה.

יו"ר דירקטוריון קצא"א, ארז כלפון: "ישראל התברכה במיקום אופטימאלי ובנכס לאומי כמו קצא"א שמאפשר לה להיות לא רק Hub אנרגטי, אלא גם מהיום Hub תקשורתי למעבר דאטה באמצעות תמסורת סיבים בינלאומית. אני נרגש ושמח על כניסתנו לפעילות באפיק התשתיות הדיגיטליות, אשר נמצא בפריחה עצומה ובטוח כי לפרויקט הסיבים של קצא"א משמעות גיאו-פוליטית מהמעלה הראשונה עבור מדינת ישראל.

קצא"א, כחברה ממשלתית, תמשיך לשמש כמנוע צמיחה של המשק והייטק הישראלי. אני מודה לרשות החברות הממשלתיות, משרד ראש הממשלה, משרד התקשורת ואגף תקציבים באוצר על אישור שיתוף הפעולה והמאמצים הגדולים שהושקעו בהוצאת הפרויקט הבינלאומי לדרך".


מנכ"ל קצא"א, איציק לוי: "קצא"א היא חברה מובילה בתחום תשתיות קריטיות למדינת ישראל שמנצלת את נכסיה ביעילות וחדשנות לקידום המדינה. פריסת תשתית הסיב לאורך קו החברה מהווה אבן דרך נוספת בהתפתחות המסחרית של החברה, והוא ימצב את מדינת ישראל כגשר תקשורת יבשתי המחבר בין מדינות המפרץ ואסיה - לאירופה, זאת לצד פיתוח הפריפריה הגיאוגרפית ומשיכת תעשיות עתירות ידע שתתבססנה בעיר אשקלון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully