וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבד אשך - ויפוצה ב-1.7 מיליון שקלים

19.6.2023 / 16:39

בחור צעיר נפגע בתאונת דרכים ואיבד את האשך, על אף שנכותו האורטופדית עמדה על 1.5% בלבד, נחתם הסכם פשרה על פיו הוא יפוצה ב- 1.7 מיליון שקלים, רוב הפיצוי ניתן בגין נזק נפשי

אדם מגן על האשכים. ShutterStock
מצב שאנחנו לא מאחלים לאף אחד/ShutterStock

מאי 2018, שעות הבוקר. א', בחור צעיר כבן 22, רכב על הקטנוע שלו בדרכו לקניות, כאשר בנקודת זמן מסוימת אירעה תאונת דרכים. תוך זמן קצר הוא מצא את עצמו שכוב על האספלט הרותח, נאנק מכאבים.

ניידת מד"א פינתה אותו לבית החולים, כאשר במהלך הדרך, הבחור לא מפסיק להתלונן על כאב עז בגב ובאשך השמאלי. צוות הרופאים שטיפל בו עשה כל שניתן , אולם בסופו של דבר, לאחר בדיקות מעמיקות, הובהר לו כי אין ברירה, אלא לכרות לו את האשך הפגוע.

כעבור מספר ימי אשפוז, הוא שוחרר עם המלצה לשטוף את האזור בעזרת מים סבון, ליטול משככי כאבים, ובאופן כללי - להתרגל למציאות.

זמן קצר לאחר מכן, החל הבחור לסבול מהתפרצויות זעם רבות, שמלוות לדבריו בכאבים בלתי נסבלים - פיזיים ונפשיים כאחד. בחלוף הזמן צמצם את מספר היציאות משטח הבית, המעיט באכילה והתלונן בפני הרופאים כי הוא סובל מפלשבקים מזירת התאונה.

בדיקה שנערכה לו במרכז בריאות הנפש העלתה כי הוא חווה שינויים תכופים במצבי הרוח ומחשבות חוזרות ונשנות סביב הפגיעה בפוריותו, תוך תסכול שמתעורר בעקבותיהן.

בגיליון השחרור נכתב כי התובע סובל מהפרעת דחק פוסט טראומטית, לצד תסמיני דיכאון. הזמן עבר, אולם מצבו לא הוטב, ובשל כך, הוא אושפז במסגרת שיקום יום בבית החולים לוינשטיין, ובהמשך גם עבר ניתוח להשתלת אשך תותב, תהליך שיקום מיני ופגישות מעקב תכופות עם פסיכיאטר.

לאור כל זאת, הוגשה תביעה כנגד מבטחת הכלי בביטוח חובה - חברת הפול, באמצעות בא כוחו, עו"ד יוסף ספי קוסטיקה, מומחה לדיני ביטוח ונזקין, ובהמשך מינה בית המשפט שורה של מומחים רפואיים במטרה להעריך את שיעורי נכותו.

עו"ד ספי קוסטיקה. יחצ,
עו"ד ספי קוסטיקה/יחצ
  • בהיבט הפסיכיאטרי, קבע המומחה כי התובע, כאמור, סובל מתסמונת פוסט טראומטית ומדיכאון בגינם נמצא כי נכותו הנפשית, הצמיתה, עומדת על שיעור של 37%.
  • במישור האורתופדי - קבע המומחה כי נכותו הצמיתה מסתכמת ב 1.5% בלבד
  • במישור האורולוגי נקבעה נכות בגין איבוד אשך אך נכות זאת אינה תפקודית ולא משפיעה על כושר העבודה.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

לאור כל זאת, לאחרונה לאחר ניהול התיק בבית משפט המחוזי מרכז ובמסגרת הסכם פשרה, הוסכם כי התובע יפוצה בסכום עתק של 1.7 מיליון שקלים, וזאת כאמור, מבלי שהוכח כי התובע איבד את כושר הפריון ואת יכולת ההשתכרות שלו.

למעשה מדובר על נכות רפואית כאשר לא ניתן לקבוע באופן ישיר כי ישנה פגיעה ממשית בנכות התפקודית, ולכך יש משמעות רבה: הנכות הרפואית נקבעת ללא קשר לנסיבותיו האישיות של התובע, כלומר ללא קשר לגיל, מין או מקצועו של התובע, והוא מסתמך על ספר המבחנים הרפואיים המוכר גם בשם "ספר הליקויים" המופיע בתוספת לתקנות הביטוח.

מנגד, הנכות התפקודית היא הנכות המשקפת את נזקו האמיתי של התובע ומתייחסת לכושר תפקודו של התובע ביחס לעבודתו ומקצועו.

בתיק זה הועבר מסר ברור לפיו נכות נפשית כתוצאה מתאונה יש לה משקל רב לא פחות מנכות פיזית והדבר בא לידי ביטוי בפיצוי הגבוה אותו קיבל התובע.

עו"ד ספי קוסטיקה מסכם: "גובה הפיצוי שהוסכם עליו בתיק הזה בהחלט חריג שכן במקרה של איבוד אשך, לרוב, הסכום שמשולם עומד על מאות אלפי שקלים בודדים. לאור ההשלכות הנפשיות, פעלנו באופן רציף על מנת שינתן לו הטיפול הרפואי המתאים, והבאנו לכך שהדבר קיבל ביטוי משמעותי בגובה הסכום בו התובע פוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully